رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تاج: روی اجرای صحیح قراردادمان با کی‌روش پافشاری می‌کنیم/ عربستانی‌ها به ایران نیایند از طریق AFC پیگیری می‌کنیم

14:01 - 13 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۳۹۰۱
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: قرارداد بین فدراسیون و کی‌روش قراردادی است که باید دقیقاً انجام شود و ما پافشاری‌مان روی اجرای صحیح این قرارداد است.

به گزارش گروه ورزشی ، مهدی تاج در نشست خبری امروز (دوشنبه) خود در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به رئیس فدراسیون فوتبال آلبانی، آقای آرماند دوکا، دبیرکل این فدراسیون و سرمربی تیم ملی‌شان تبریک می‌گویم. ما امروز تفاهم‌نامه‌ای را امضا کردیم. هر چقدر ما ارتباط‌مان را با دنیا گسترش بدهیم، برای‌مان خوب است.

وی در خصوص مفاد این قرارداد توضیح داد: در این تفاهم‌نامه ما موضوع مبادله مربیان را داریم، بحث توسعه و تبادل داوران، انجام بازی‌های دوستانه، استفاده متقابل از کمپ‌های دو کشور، بحث فوتبال پایه و تیم‌های جوانان را برنامه‌ریزی کرده‌ایم، از کارشناسان دو کشور در بحث پزشکی ورزشی و ورزش عمومی نیز استفاده خواهیم کرد. در فوتسال و فوتبال ساحلی نیز فدراسیون دو کشور با هم همکاری خواهند کرد و این در قرارداد منعقد شده پیش‌بینی شده است.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در خصوص فوتبال آلبانی تصریح کرد: آلبانی در مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ با اسپانیا در یک گروه بودند. اتفاقاً آن‌ها به ما گفتند یک بار پرتغال را در جام ملت‌های اروپا در کشور خودش شکست داده‌اند. یک بار هم موفق شدند مقابل پرتغال به نتیجه یک - یک برسند، این ما را امیدوار می‌کند که شرایط خوبی مقابل این تیم در جام جهانی داشته باشیم. اروین که سرمربی تیم ملی کشورشان است سه سال در لیگ ما بازی کرده است، همچنین سوکای که در سپاهان عضویت داشت. الان هم علی کریمی ما در لیگ آلبانی بازی می‌کند. ان‌شاءالله سعی می‌کنیم در بحث بازیکنان هم بین دو کشور شرایط خوبی داشته باشیم.

تاج افزود: باید از اهالی رسانه هم تشکر کنم که برای پوشش خبری این قرارداد ما را همراهی کرده‌اند.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه فدراسیون فوتبال در این مدت با فدراسیون‌هایی، چون هلند، ایتالیا، نروژ، رومانی، ژاپن و ... تفاهم‌نامه‌هایی را امضا کرده و به جز یک کمپی که تیم ملی در ایتالیا برگزار کرد، چه دستاورد‌های دیگری برای تیم ملی در راه جام جهانی خواهد داشت، گفت: داشتن روابط بهتر از نداشتن آن است و اگر بتوانید روابط خوبی داشته باشید بهتر می‌توانید کار را پیش ببرید و با فضای بهتری آشنا می‌شوید. ما با ژاپن در سیستم مدیریتی و آموزشی ارتباط مقابل داریم و در تفاهم‌نامه‌ای که با ایتالیایی‌ها داشتیم علاوه بر استفاده از کمپ، در بحث‌های آموزشی کار‌هایی در حال انجام شدن است و تیم فوتسال دختران آن‌ها نیز اخیراً به ایران آمد و دو بازی دوستانه با ما انجام داد.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان ادامه داد: ما ارتباط‌های خوبی هم با کره جنوبی گرفته‌ایم که احتمالاً تفاهم‌نامه‌ای را با آن‌ها امضا خواهیم کرد و همکاری متقابل خواهیم داشت. شاخص‌ترین تفاهم‌نامه‌ای هم که احتمالاً تا هفت هشت روز آینده امضا خواهیم کرد با کشور قطر است که احتمالاً تورنمنتی را در این کشور داشته باشیم. البته مطالعاتی هم در حال صورت گرفتن است که شاید قطری‌ها به جزیره کیش بیایند و با سرمایه‌گذاری در آنجا کمپی را ایجاد کنند که در جام جهانی ۲۰۲۲ هم مورد استفاده قرار بگیرد. نوع تفاهم‌نامه با قطر متفاوت با تمام تفاهم‌نامه‌هایی خواهد بود که امضا کرده بودیم. البته با آلبانی قرار نیست بازی دوستانه داشته باشیم، اما سعی خواهیم از سایر تفاهم‌نامه‌هایی که امضا کرده‌ایم در این زمینه استفاده کنیم.
 
تاج درباره بازی‌های دوستانه تیم ملی در راه آماده‌سازی برای حضور در جام‌جهانی گفت: ما از دو فیفادی قبلی استفاده کردیم که در هر کدام از آنها دو بازی دوستانه انجام دادیم و یک فیفادی دیگر پیش روی ماست. تیم ملی برای جام جهانی باید تدارک خوبی ببیند و تیم‌های بزرگ را برای بازی‌های دوستانه در نظر گرفته‌ایم. همچنین همان‌طور که همه می‌گویند گروه ایران، گروه مرگ است، اما ما نام آن را گروه زندگی گذاشتیم، چون یک زندگی و تجربه جدید را پیش رو خواهیم داشت. سعی خواهیم کرد در جام جهانی از پرچم و حیثیت ایران دفاع کنیم و در این زمینه تلاش گسترده‌ای انجام خواهد شد تا برای بهترین نتیجه تیم را آماده کنیم. لازم است بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام دهیم و حتی در این زمینه یکی از بهترین کمپ‌های روسیه را در مسکو برای تیم ملی گرفته‌ایم. کمپ تیم لوکوموتیو مسکو که ایتالیا‌یی‌ها آنجا را رزرو کرده بودند که پس از عدم صعود آنها به جام جهانی با رایزنی‌هایی که شد، توانستیم این کمپ را بگیریم.

وی افزود: کمپ لوکوموتیو امکانات خوبی هم دارد که استخر، سونا، هتل و امکانات پزشکی‌اش فوق‌العاده است، حتی‌ کره‌ای‌ها فکر کردند که ما نتوانستیم این کمپ را اجاره کنیم و قصد داشتند آنجا را بگیرند، اما ما موفق شدیم یکی از بهترین کمپ‌های روسیه را بگیریم. برای انجام بازی دوستانه هم با کشورهایی توافق کرده‌ایم و در این زمینه دو جلسه با آقای کی‌روش در مسکو داشتم و یک جلسه هم قرار است امروز داشته باشیم تا صحبت‌های نهایی را در این خصوص انجام دهیم. اظهارنظرها در این زمینه متفاوت است، اما همه چیز در جلسه امروز با کی‌روش مشخص خواهد شد که مربوط به انجام بازی‌های تدارکاتی و چگونگی پشتیبانی کردن از تیم ملی است. می‌خواهیم که یک‌نوا و یک‌صدا همه کمک کنند تا تیم ملی به خوبی آماده شود. در این زمینه وزارت ورزش هم ستادی را پیش‌بینی کرده که قرار است با همکاری دیگر وزارتخانه‌ها از جمله وزارت امور خارجه یک ستاد پشتیبانی به کمک تیم ملی بیاید.

تاج درباره اینکه آیا تیم‌هایی که برای بازی تدارکاتی تیم ملی در نظر گرفته شده‌اند مشخص هستند یا نه، تصریح کرد: در خصوص بازی‌های تدارکاتی باید بگویم سرمربی تیم ملی باید این بازی‌ها را بپذیرد. قرار است ما امروز تیم‌هایی که با آنها صحبت کرده‌ایم را به کی‌روش پیشنهاد بدهیم و اگر او نظر مثبتی داشته باشد این بازی‌ها را نهایی خواهیم کرد و به صورت رسمی اعلام می‌کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در پاسخ به این پرسش که حالا با این قرارداد می‌توانیم انتظار داشته باشیم بازی‌های تدارکاتی‌مان را به میزبانی کشور آلبانی برگزار کنیم، گفت: در قرارداد این را پیش‌بینی کرده‌ایم که بتوانیم در این کشور بازی کنیم، اما امکان دارد این اتفاق در کشور دیگری بیفتد. ما دو بازی دوستانه داریم که ممکن است در کشورهای دیگر برگزار کنیم.

وی در مورد احتمال شرکت نکردن تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا توضیح داد: شرایط نشان داده است که ما در این خصوص گام‌های خوبی برداشته‌ایم. در حالی ما به‌عنوان بهترین فدراسیون انتخاب شده‌ایم که ژاپن سه سال این عنوان را کسب کرده بود، در حالی که این کشور به همراه کره فدراسیون‌های بسیار عالی دارند و ما به‌عنوان بهترین فدراسیون انتخاب می‌شود، این یعنی راه‌مان درست است. یکی از کارهایی که در این مدت انجام داده‌ایم دفاع از امنیت کشور بوده است که به نظرم این راه راه درستی است. در کشور ما امنیت وجود دارد، اگر حرف آنها این باشد که امنیت در کشور وجود ندارد، این پذیرفتنی نیست. خوشبختانه ما در ایران با عمده کشورهای عضو هیئت رئیسه AFC بازی کرده‌ایم، استرالیا در کشور ما با عراق بازی کرده است، ژاپن، کره، قطر و امارات هم همین‌طور به ایران آمده‌اند و بازی کرده‌اند.

تاج تصریخ کرد: همه دیده‌اند که ایران کشور امنی است، علاوه بر این ما باید تلاش کنیم برای فوتبال آسیا. این خوب نیست که تماشاگران فوتبال آسیا از 37 هزار نفر به هفت هزار نفر و الان هم به چهار هزار نفر نزول پیدا کند. علاوه بر این کیفیت مسابقات هم پایین خواهد آمد. شما می‌دانید که اختلاف فوتبال آسیا با اروپا در حال زیاد شدن است. اگر AFC بپذیرد که ما هم در کشور سومی مسابقات را میزبانی کنیم این یعنی اینکه آنها راضی شده‌اند به اینکه کیفیت را از بین ببرند و همچنین باعث گلایه اسپانسرها شوند. علاوه بر این ما در فوتبال نقش مردم را داریم و با این قوانین مردم هم از فوتبال محروم می‌شوند.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان تاکید کرد: عربستانی‌ها باید به این قانون AFC تن بدهد و به کشور ما بیاید و در ایران فوتبال‌ها برگزار شود. در صورتی که عربستانی‌ها به ایران نیایند ما باید به سراغ قوانین AFC برویم و از آنجا موضوع را پیگیری کنیم.

وی در واکنش به اظهارنظر اماراتی‌ها مبنی بر اینکه حاضر نیستند در ایران بازی کنند، افزود: منظور امارات بازی نکردن در قطر بوده است، اما آنها هم باید به آن کشور بروند، چون AFC گفته است بازی‌ها باید به صورت رفت و برگشت در کشورها انجام شود.

تاج در پاسخ به سؤالی مبنی بر اختلافات به وجود آمده بین او و کی‌روش و اینکه آیا بین این دو طلاق عاطفی صورت گرفته است، تصریح کرد: ما اصولی داریم که روی اصول‌مان خواهیم ماند. قرارداد بین فدراسیون و کی‌روش قراردادی است که باید دقیقاً انجام شود و ما پافشاری‌مان روی اجرای صحیح این قرارداد است. ضمن اینکه کی‌روش در این مدت زحماتی زیادی کشیده است و تیم ما شرایط خوبی دارد. اختلاف‌نظرها طبیعی است، اما باید بگویم ما الان شرایط مطلوبی داریم و باید دست به دست هم بدهیم برای حضور پرقدرت در جام جهانی.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در ادامه اعلام کرد، امروز با کی‌روش جلسه‌ای خواهند داشت که موضوع آن پیشرفت فوتبال ایران است.

وی با اشاره به اینکه الان باید به سه دیدار مقابل پرتغال، اسپانیا و مراکش در جام جهانی فکر کنیم، افزود: باید بتوانیم در جام جهانی بهترین بهره‌برداری را داشته باشیم و آن 270 دقیقه‌ای که قرار است در جام جهانی به میدان برویم، آن هم جلوی میلیون‌ها آدم. به رسانه‌ها توصیه می‌کنم که همگی کمک کنند تا بتوانیم از گروه‌مان پیروزمندانه بیرون بیاییم. صرف‌نظر از هر نتیجه باید عملکرد مطلوب داشته باشیم که مردم راضی شوند و فوتبال‌مان روبه جلو حرکت کند. از بعد روز قرعه‌کشی باید تلاش کنیم که آینده فوتبال کشورمان را بسازیم.

رئیس فدراسیون فوتبال کشورمان در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به موفقیت‌های فوتبال ساحلی ایران اذعان داشت: فوتبال ساحلی ما موفق شد سوم دنیا شود و لیگ بسیار حرفه‌ای دارد. یک بار هم در جام بین قاره‌ای به مقام دوم رسیدیم. اینها همه نشان‌دهنده زحمات خانم شهریاری در دپارتمان فوتبال ساحلی است. علاوه بر این ما یکی از معتبرترین لیگ‌های فوتبال ساحلی را داریم، این نظر کنفدراسیون جهانی فوتبال ساحلی است و باشگاه‌های خوبی مثل پارس جنوبی، تیم یزد و ملوان را داریم که می‌دانم خانم شهریاری با یکایک باشگاه‌های ما صحبت کرده و آنها را ترغیب به شرکت در لیگ کرده، آن هم در شرایطی که هزینه‌ها سنگین است و امکان دارد اسپانسرها همکاری لازم را نداشته باشند. تلاش‌های خانم شهریاری جواب داده است و من بین نمره‌های ضعیف، متوسط، خوب و عالی نمره عالی را به ایشان می‌دهم.

وی در پاسخ به این سؤال که در آستانه مسابقات جام جهانی اختلافات در تیم ملی  زیاد است و چه راه‌حلی برای برطرف شدن این اختلافات وجود دارد، یادآور شد: همه باید یکدست باشیم. اگر کسی به من انتقاد دارد من مطمئن هستم که او ایران را دوست دارد. همه می‌خواهند ایران را کمک کنند. پیشکسوتان و حتی آنهایی که انتقاد می‌کنند برای ما زحمات زیادی کشیده‌اند. به هر جهت اگر اشتباهی از سوی ما رخ داده است، به نظرم باید قبل از مصاحبه خطاها را به ما اعلام کنند و ما با آنها خطاها برخورد کنیم اما اگر چیزهای دیگری باشد باید توضیح داده شود. بعضی‌ از مباحث هم اختلاف سلیقه‌هاست و اگر در مصاحبه‌ها چیز دیگری به جز اختلاف سلیقه وجود داشته باشد شرعاً و قانوناً باید به مراجع ذیربط مراجعه شود و با خاطیان برخورد شود، اما ما در فدراسیون فوتبال باید توضیح دهیم، اما اگر انتقادی هم وجود داشته باشد ما در فدراسیون فوتبال وقتی که قبول کرده‌ایم مسئولیت میز را باید پاسخگو باشیم.

تاج درباره برگزاری دیدارهای تدارکاتی تیم ملی هم توضیح داد: باید با تیم‌های خوب بازی کنیم، اما شاید تیم‌های خوب به هر دلیلی نتوانند به ایران بیایند، اما در کل انتخاب حریف تدارکاتی با سرمربی تیم ملی است. هرچند که ممکن است ما پیشنهاداتی بدهیم، اما این سرمربی تیم است که تصمیم نهایی را می‌گیرد و وظیفه فدراسیون این است که اقدامات لازم را انجام دهد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *