مقام معظم رهبری قبل از انقلاب غیر از توجه به انقلاب، توجه ویژه‌ای به جهان اسلام داشتند

10:46 - 12 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۳۴۱۴
مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: مقام معظم رهبری قبل ازانقلاب غیر از توجه و اقداماتشان به انقلاب که از نزدیکترین یاران امام راحل نیز محسوب می‌شدند، توجه ویژه‌ای به خارج از کشور و جهان اسلام داشتند و نمونه این اقدامات‌شان ترجمه و تفسیر آثار سید قطب و نگارش کتاب نقش مسلمانان در آزادی هند بود.
/به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، علی‌اکبر ولایتی در همایش طلوع حقیقت که صبح امروز در سالن همایش حوزه هنری برگزار شد، اظهارداشت: برای درک بهتر ریشه‌های تفکر مقام معظم رهبری و مجاهدت‌هایی که درجهت ترویج اسلام انقلابی دارند باید سری به زندگی ایشان قبل ازانقلاب بزنیم.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری قبل ازانقلاب غیر از توجه و اقداماتشان به انقلاب که از نزدیکترین یاران امام راحل نیز محسوب می‌شدند، توجه ویژه‌ای به خارج از کشور و جهان اسلام داشتند و نمونه این اقدامات‌شان ترجمه و تفسیر آثار سید قطب و نگارش کتاب نقش مسلمانان در آزادی هند بود.

ولایتی در بخش دیگری از سخنانش خاطرنشان کرد: نقش ایشان در زمان ریاست جمهوری هم در تقویت جبهه‌های اسلامی بسیار موثر بود و آنچه که شما در یمن و عراق و سوریه می‌بینید بذرش در آن زمان پاشیده شد و انشالله به دست آن‌ها ریشه آمریکایی‌ها از این منطقه کنده خواهد شد.

مشاور رهبری در امور بین الملل تصریح کرد: مقام معظم رهبری به عنوان پرچم دار حکومت علوی همان کاری را کردند که امیرالمومنین انجام دادند و هم به مبارزه عملی و هم تئوریک پرداختند. تا اسلام هست، مبارزه هم لازم است، مبارزه عملی و تئوریک که هر دو را ما در وجود رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌بینیم.
 
وی با اشاره به اقدامات رهبر انقلاب در زمینه ترویج اسلام پس از انقلاب عنوان كرد: بنده پس از انقلاب در وزارت خارجه در خدمت ایشان بودم و به همین دلیل از نزدیک شاهد اقدامات ایشان برای انتشار بذر اسلام و انقلاب در کشورهای اسلامی بودم.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل تاكيد کرد: نقش ایشان در حمایت از گروه‌های عراقی برای شکل گیری مجلس اعلای عراق و همچنین شکل گیری مجلس اعلای لبنان با دعوت از گروه‌ها و جریان‌های مختلف اسلامی در این کشورها نقشی مهم محسوب مي شود.

ولايتي خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب در آن دوران در زمینه اتحاد گروه‌های مسلمان افغانستان نیز نقش اساسی ایفا کردند و وقت زیادی را برای نزدیک کردن گروه‌ها و مجاهدان 7 گانه افغانستان و گروه‌های شیعه و سنی حاضر در این کشور صرف کردند. زمانی در لبنان دو گروه نصر و عمل با یکدیگر می‌جنگیدند اما تلاشهای ایشان در دوران ریاست جمهوری‌شان در تقویت نهضت‌های اسلامی کشورهای اسلامی، بسیار برجسته بود.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل افزود: اگر آنچه امروز در کشورهای اسلامی نظیر عراق، سوریه، لبنان و افغانستان در همراهی و اتحاد گروه‌های اسلامی می‌بینیم بذری است که تا حدود زیادی توسط ایشان کاشته شده است و باعث شده این نهال برومند امروز آمریکا، دوستان و صهیونیست ها را در منطقه دچار سرگیجه کند و ان‌شاءالله به زودی ریشه آنها در منطقه خشکانده شود.

وي با تاكيد بر نقش رهبر انقلاب در ترویج و تقویت اسلام در دوران رهبری شان نيز تصريح كرد: رهبر انقلاب در دوران زعامت و رهبری‌شان در تقویت گروه‌های اسلامی که حاضر بودند جان خود را برای اسلام دهند، نیز بسیار قابل توجه است. زمانی مرحوم آقای طالبانی که رئیس بخشی از کردهای عراق و تحت حمایت ما بود، به انگلستان سفری داشت. پس از دیدار با نخست وزیر انگلستان و در جمع خبرنگاران که عرفا گفتگویی بین میهمانان و خبرنگاران صورت می‌گیرد، در کمال جوانمردی به حملات نخست وزیر انگلستان به ایران پاسخ داد.

ولايتي افزود:در حالیکه نخست وزیر انگلستان به ایران و اقدامات آن حمله کرد از اقدامات ایران حمایت کرد و اعلام کرد ما با این سخنان مخالفیم و به خاطر حمایتهای آن از گروه‌های اسلامی از ایران قدردانی می‌کنیم.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل تاكيد كرد: ایران از گروه‌های مختلف اسلامی چه سنی و چه شیعه در خارج از کشور حمایت کرده و اگر امروز در این زمینه به جایی رسیده‌ایم البته با حمایت های رهبر معظم انقلاب و نفس گرم معمار کبیر انقلاب اسلامی است که در سال 42 می‌فرمودند شما را از خطر اسرائیل برحذر می‌داریم.

به گفته او، در آن زمان شاه به دنبال به رسمیت شناختن اسرائیل بود که البته در زمان مصدق ملقا شد اما در اسنادی که در کشور وجود دارد. ارسلان خلعتبری سفیر اسرائیل در ایران نزد شاه شکایت می‌کند که او هر کاری می‌خواهد در ایران انجام می‌دهد.

دبیر مجمع جهانی بیداری اسلامی ادامه داد: باید به این نکته تأکید کنیم که رهبر انقلاب برجسته ترین شاگرد امام خمینی(ره) بودند که نقش ایشان را در رهایی جهان اسلام از اسارت در چنگ غربی‌ها، استعمارگران و صهیونیست ها ادامه دادند.

وي ياد آور شد: اقدام دیگری که رهبر انقلاب در این سالها انجام دادند و اروپا به دنبال انجام اقداماتی در نقطه مقابل آن است این بود که چهره واقعی اسلام را به دنیا نشان دهند. غرب به دنبال این است که چهره سیاهی از اسلام ترسیم کند و به همین دلیل طبق اظهارات دولتمردان آمریکایی داعش را ایجاد کرد و از آن به عنوان حکومت اسلامی یاد می‌کند که در مقابل افکار عمومی کودکان را می‌کشند.

ولايتي گفت: در واقع می‌توان گفت داعش بروز و جلوه جاهلیت قبل از اسلام است. آنهایی که به دنبال اسلام داعش هستند همان بنی امیه‌های زمان صدر اسلامند و خود نیز این مسئله را بیان کردند. یکی از رهبران داعش مورد حمایت عربستان که در دمشق کشتاری را ازخ ود برجای گذاشت می‌گوید باید کاری که در کربلا به شکل ناقص انجام شد کامل انجام دهیم یعنی کاری کنیم که هیچ شیعه‌ای زنده نماند و نتواند مانند امام سجاد و حضرت زینب پرچم دار اسلام واقعی باشد.

وی بيان داشت : ضرغاوی رهبر داعشی‌های عراق در بیانیه‌ای که داده بود اعلام کرد هدف اصلی ما ایران است و باید مرکز این اعتقاد که همان نجف است را از بین ببریم.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: قطعا حرف زدن تنها درد دوا نمی‌کند و برای مقابله با این افکار هم کار تبیینی و هم عملی انجام داد، گفت: در واقع داعش جاهلیتی است که نسخه شرقی بلک واتر است یعنی همان کاری که مزدوران بلک واتر انجام می‌دهند از آمریکا اسرائیل و غرب پول می‌گیرند تا مسلمانان را بکشند وچهره ای غیرواقعی از اسلام نشان دهند. برای مقابله با این مسئله هم باید به تبیین اسلام واقعی پرداخت و هم با آن مبارزه و ایستادگی کرد.

وي اضافه كرد: امام علی (ع) نیز در دوران صدر اسلام در مقابله با فتنه‌های صورت گرفته هم کار تبیینی انجام می داد و هم به تبلیغ می‌پرداخت این مبارزات در این سالها در شامات و عراق رخ می‌دهد. رقه همان محل صفین قدیم است که آمریکایی‌ها امروز به دنبال تأسیس 12 پایگاه و اعزام و استقرار 10 هزار نیرو در این منطقه هستند تا بتوانند در این منطقه مستقر شوند و به اقدامات خود ادامه دهند.

ولايتي تاكيد كرد: آمریکایی‌ها عواملشان تعدادی از کشورهای اروپایی و صهیونیست‌ها بدانند به زودی از رقه هم خارج می‌شوند همانطور که خیال می‌کردند می‌توانند در بوکمال بمانند اما از آنجا هم خارج شدند. آنها فکر می‌کردند با ماندن در بوکمال می‌توانند ارتباط تهران، دمشق، بیروت و بغداد را قطع کنند اما نتوانستند به این ماندن دل خوش کنند.

مشاور مقام معظم رهبري دراموربين الملل عنوان داشت: طرف مقابل به دنبال ایجاد تفرقه بین مسلمانان و تشکیل یک بلک واتر شرقی با نام اسلام داعشی که همان کاری کنند که بلک واتر غربی برای غرب می‌کند، آنها به دنبال نشان دادن چهره‌ای خشن از اسلام هستند و می‌خواهند اسلام مورد نظر خود را به دنیا به عنوان اسلام واقعی نشان دهند. اما رهبر انقلاب با اقدامات تبیینی خود از جمله مطرح کردن دو نامه برای جوانان اروپایی هم به دنبال بیان چهره واقعی از اسلام است و هم از گروه‌های اسلامی حمایت کرده و به تقویت آنها اقدام می‌کند.


برچسب ها: امام راحل

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *