رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

نهمین محموله دارو‌های بیماران خاص به سرپل ذهاب ارسال شد

21:54 - 09 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۲۷۰۲
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
دکتر بابلی گفت: نهمین مرحله دارو‌های بیماری‌های خاص، از داروخانه ۲۹ بهمن نیروی زمینی ارتش برای زلزله زدگان سرپل ذهاب ارسال شد.

نهمین محموله دارو‌های بیماران خاص به سرپل ذهاب ارسال شد

به گزارش گروه سیاسی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران،دکتر بابلی گفت: نهمین مرحله دارو‌های بیماری‌های خاص، از داروخانه ۲۹ بهمن نیروی زمینی ارتش برای زلزله زدگان سرپل ذهاب ارسال شد.


 امیر سرتیپ دوم دکتر شهنام بابلی رییس اداره بهداشت و درمان نزاجا در گفت و گو با پایگاه اطلاع رسانی ارتش، با اعلام خبر فوق گفت: بر اساس نیازسنجی که از طریق بیمارستان صحرایی این نیرو در سرپل ذهاب از همان روز‌های اول وقوع زلزله دردناک استان کرمانشاه انجام شد، به این نتیجه رسیدیم دارو‌های بیماران خاص، از نیاز ضروری منطقه هست.


وی افزود: برابر هماهنگی‌ها و دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش مقرر شد دارو‌های کمیاب و بیماران خاص از طریق داروخانه ۲۹ فروردین تامین شود که تا الان ۹ مرحله از این دارو‌ها از طریق ناوگان هوایی به منطقه ارسال شده است.


دکتر بابلی در خصوص نحوه شناسایی بیماران خاص در منطقه سرپل ذهاب بیان داشت: از آنجایی که هر فرد دارنده دفترچه بیمه، یک منبع اطلاعاتی اینترنتی در سازمان‌های بیمه خود دارد، ما بر این اساس شروع به ثبت نام بیماران خاص در منطقه سرپل ذهاب کردیم که پس از ارسال دفترچه‌های درمانی به داروخانه ۲۹ فروردین و تایید بیماری خاص آن ها، دارو‌های مورد نیاز برای افراد مورد نظر ارسال می‌شود.


وی با بیان این که بیمارستان ۶۰ تختخوابی صحرایی نیروی زمینی ارتش همچنان در حال خدمت رسانی به بیماران در منطقه سرپل ذهاب است گفت: این بیمارستان با ۱۲ اتاق عمل، ICU، CCU، آزمایشگاه، رادیولوژی، سونوگرافی، دندانپزشکی و همه تخصص‌های مورد نیاز تا زمانی که لازم باشد به کار خود ادامه خواهد داد.


رییس اداره بهداشت و درمان نزاجا در پایان با بیان این که پزشکان این بیمارستان در یک دوره سه تا پنج روزه جابجا می‌شوند تصریح کرد: روزانه حدود ۴۰۰ بیمار به بیمارستان صحرایی نزاجا مراجعه و تحت درمان قرار می‌گیرند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *