کریمی: اگر بازیکنی مصدوم شود مجبوریم جای 5 بازیکن را تغییر دهیم/ با داور گَپ می‌زدیم!

17:36 - 09 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۲۶۶۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
سرمربی تیم گسترش فولاد گفت: در تیم ما اگر بازیکنی مصدوم شود مجبوریم جای ۵ بازیکن را تغییر دهیم که این مسئله نظام تیم ما را به هم می‌ریزد.

به گزارش گروه ورزشی ، فیروز کریمی پس از پیروزی تیمش مقابل گسترش فولاد اظهار داشت: بازی در کل دو نیمه کاملا متفاوت داشت. با تمام تلاشی که کردیم سعی کردیم بازیکنان‌مان از نتیجه نیمه اول سیراب نشوند اما چند دلیل باعث شد روند نیمه اول را ادامه ندهیم.

وی ادامه داد: در این بازی به اجبار سامان نریمان‌جهان را پس از مصدومیت احمد زنده‌روح یک خط به عقب آوردیم. امروز با آمدن آندرانیک تیموریان، نریمان جهان تازه به پست خود منتقل شده بود اما پس از مصدومیت زنده‌روح باز هم مجبور شدیم او را یک خط به عقب بیاوریم. در تیم ما اگر بازیکنی مصدوم شود مجبوریم جای 5 بازیکن را تغییر دهیم که این مسئله نظام تیم ما را به هم می‌ریزد.

سرمربی تیم گسترش فولاد گفت: خالقی‌فر هم به تازگی از بند مصدومیت رها شده و در جریان بازی گفت عضلاتم سنگین شده و مجبور شدیم او را هم تعویض کنیم. هر چند او امروز عملکرد خوبی داشت. در این بازی 2 -3 تعویض اجباری ما را از روند خوب نیمه نخست تیم‌مان خارج کرد اما نمی‌توانیم شادی‌مان را پنهان کنیم. سایپا یکی از تیم‌های مدعی لیگ است. درباره صحنه پنالتی آن تیم هم باید بگویم من دور از صحنه بودم و باید آن توپ را ببینم. به طور کلی بازی خوبی انجام دادیم و به چیزی که مدنظرمان بود رسیدیم.

کریمی درباره اینکه محمد دایی گفته است داوری این دیدار اصلاً خوب نبوده تصریح کرد: ما هیچ اعتراضی نسبت به داوری نداشتیم و با او در زمین گپ می‌زدیم. من همانطور که گفتم پنالتی تیم سایپا را هم ندیدم و نمی‌توانم در مورد آن نظر بدهم. دایی نظر خودش را گفته اما بحث خاصی در زمین نبود. گل سایپا را هم ندیدم و به جز تکلی که روی پای آندرانیک تیموریان زده شد اتفاقی خاصی در بازی نبود. خوشبختانه تکل بازیکن سایپا به پای آندرانیک نخورد که اگر این اتفاق می‌افتاد قطعاً هافبک ما با مصدومیت جدی روبه‌رو می‌شد. به نظرم باید بازیکن سایپا در آن صحنه اخراج می‌شد. اگر بخواهیم در مورد صحنه‌های مشکوک حرف بزنیم فقط یک پنالتی بود که به ضرر ما اعلام شد.

وی در پاسخ به این پرسش که بعد از شکست مقابل استقلال چه تغییراتی در تیمش ایجاد کرده تا این پیروزی را مقابل سایپا کسب کند، خاطرنشان کرد: در این مورد الان نمی‌شود توضیح داد. بحث تاکتیکی سنگین است و الان جای حرف زدن در این مورد نیست. در بازی با استقلال آنها بهتر از ما بودند اما نباید از این موضوع هم غافل شویم که ما در سفر دو ساعته به تهران یازده ساعت معطل شدیم. زمانی که به هتل رسیدیم تا بازیکنان ما شام بخورند و بخوابند ساعت سه شب شد. یازده ساعت در فرودگاه معطل بودیم و شرایط نامساعدی داشتیم. در جریان بازی با استقلال هم 6 الی 7 بازیکن ما از دقیقه 60 به بعد به همین دلیل دچار مشکل شدند. بعد از آن بازی تمام تمرکزمان را روی دیدار با سایپا گذاشتیم و حالا هم به دیدار بعد‌مان مقابل پدیده فکر می‌کنیم. همه کار کردیم و لطف خدا هم شامل حال ما شد؛ در این پیروزی همه تیم و شما رسانه‌ها پا‌به‌پای ما زحمت کشیدید.

سرمربی گسترش فولاد افزود: کادر فنی یک دقیقه هم به بطالت نگذرانده است. تلاش بازیکنان و افرادی که کنار تیم بودند باعث شد این پیروزی مقابل سایپا رقم بخورد. یادتان باشد سایپا تیم فوق‌العاده چغری است و در تمام خطوط بازیکنان خوبی دارد که اگر چند بازیکن آنها هم مصدوم شوند هرگز دچار مشکل نخواهند شد اما تیم ما زمانی که یک بازیکنش مصدوم می‌شود دچار مشکل می‌شویم.

کریمی درباره اینکه تیمش در نیم فصل بازیکن جذب خواهد کرد یا نه، گفت: با برنامه‌ریزی جلو می‌رویم و در حال حاضر هم با نتیجه‌ای که امروز کسب کردیم حتی از برنامه‌مان هم جلوتر هستیم. با این حال در نیم فصل به دنبال تقویت تیم‌مان هستیم تا در نیم فصل دوم هم فوتبال بهتری ارائه دهیم و نتیجه‌گیری هم دست خداست.

وی با اشاره به آخرین وضعیت آندو تیموریان و یا اینکه آیا او را در نیم فصل از گسترش فولاد کنار خواهد گذاشت یا نه تصریح کرد: روز اولی که آمدم گفتم اگر آندو و میلاد فخرالدینی دوران بهبودی‌شان تا نیم فصل طول بکشد آنها را کنار خواهیم گذاشت اما در حال حاضر آندو مصدومیت پشت سر گذاشته و امروز هم بازی کرد اگرچه افت او طبیعی است چرا که مدت زیادی مصدوم بوده است. می‌خواستیم امروز آندو را تعویض کنیم اما با توجه به اینکه دو تعویض اجباری داشتیم نتوانستیم این کار را انجام دهیم. آندو تا دقیقه 60 خوب کار کرد اما بعد از آن طبیعی بود که خسته باشد با این حال 90 دقیقه از این بازیکن استفاده کردیم.

سرمربی گسترش فولاد راجع به اینکه چرا سید محسن حسینی را به میدان فرستاده است، خاطرنشان کرد: همانطور که گفتم دو تعویض اجباری برنامه‌های تاکتیکی ما را بر هم زد اما تعویض حسینی دلیل داشت چرا که سایپا رو به بازی هوایی آورده بود و ما حسینی را آوردیم تا توپ‌های هوایی را دور کند. در عین حال سرعتمان را در کناره‌‌ها بیشتر کردیم. در سیستم 3-5-2 اگر بازیکنان کناری دونده و سرعتی باشند شما موفق خواهید بود.

کریمی با اشاره به وضعیت اسماعیل فرهادی در تیمش خاطرنشان کرد: فرهادی با 34 سال سن از فوتبال ایران جلوتر است از این جهت که او در این سن و سال 90 دقیقه می‌دود و تست‌های بدنی نیز جزو 5 نفر اول تیم ماست. به خاطر شرایط سنی و میزان دوندگی‌اش می‌گویم او از فوتبال ایران جلوتر است. فرهادی تا اینجای کار برای ما عالی کار کرده و در تمام گل‌هایی که می‌زنیم نقش دارد. هر زمانی که تحت فشار بودیم توپ را به فرهادی می‌دادیم و می‌دانستیم او توپ را لو نمی‌دهد. سایر بازیکنان ما هم در کنار فرهادی تلاش می‌کنند. امروز آندو تا زمانی که خسته نشده بود با فرهادی خوب کار می‌کرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *