پدیده «ابرماه» به زودی نمایان می شود+عکس

14:23 - 08 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۲۲۲۹
۴ روز دیگر در هفتهٔ پیش رو، پدیده‌ای جالب همراه با کامل شدن قرص ماه رخ خواهد داد که به اَبَرماه یا Supermoon مشهور است و نتیجهٔ نزدیکیِ بیشتر نزدیکترین همسایهٔ ما به زمین است.
به گزارش گروه فضای مجازی ، در سوم دسامبر (۱۲ آذر) امسال، قمر زمین به شکل قرص کامل به سیاره ما نزدیکتر می‌شود و در نتیجه بزرگتر از هر زمان دیگری به نظر می‌آید.
 
پدیده  «ابرماه» به زودی رونمایی می شود+عکس
 
 این پدیده بویژه برای کسانی احتمالا جذابیت بیشتری خواهد داشت که علاقه‌مند به عکاسی با دوربین یا حتی موبایل خود باشند؛ دوستداران نجوم و رصد آسمان نیز در این میان جای خود را دارند.
 
پدیده  «ابرماه» به زودی رونمایی می شود+عکس

نزدیکی و بزرگ به نظر رسیدن ماه صبح روز بعد به اوج خود خوهد رسید و ماه و زمین در این موقع کمترین فاصله را خواهند داشت. فاصله ماه تا زمین حدودا ۲۳۸ هزار مایل (حدود ۳۸۳ هزار کیلومتر) است، ولی به دلیل دایره‌ای نبودن مدار گردش این قمر به دور سیاره ما، گاهی فاصله‌اش کمتر و نزدیکتر به زمین شده، به حدود ۲۲۲ هزار مایل (حدود ۳۵۷ هزار کیلومتر) می‌رسد.

این پدیده امسال برای ساکنان اغلب مناطق آسیا قابل مشاهده خواهد بود.
 
پدیده  «ابرماه» به زودی رونمایی می شود+عکس
 
منبع:سلامت آنلاین
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *