ممکن نیست جسدی زیر آوار زمین لرزه کرمانشاه باقی مانده باشد/ ادامه شناسایی متوفیان بدون جواز فوت

13:37 - 07 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۱۸۸۴
رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از تداوم فعالیت کمیته تحقیق درباره اجساد دفن شده بدون گواهی فوت در مناطق زلزله زده کرمانشاه خبر داد.

زلزله به گزارش گروه جامعه ، اسماعیل نجار گفت: پس از وقوع زلزله برخی خبر‌ها حاکی از این بود که تعدادی از جان باختگان بدون دریافت گواهی فوت و مجوز پزشکی قانونی توسط اقوامشان به خاک سپرده شده اند که در همین راستا کمیته‌ای برای شناسایی این اجساد با حضور نمایندگان پزشکی قانونی، بخشداری ها، ثبت احوال و ... تشکیل شد.

وی با بیان اینکه با فعالیت این کمیته روز گذشته اجساد ۲۵ نفر از افرادی که بدون گواهی فوت دفن شده بودند، شناسایی و برایشان گواهی فوت صادر شد، گفت: فعالیت این کمیته همچنان ادامه دارد و ممکن است در روز‌های آتی نیز تعداد بیشتری از این اجساد شناسایی شوند.

نجار آخرین آمار قربانیان زمین لرزه کرمانشاه را ۴۸۳ نفر اعلام کرد و افزود: احتمال دارد که چند نفری هم به این تعداد از قربانیان اضافه شود، اما در حال حاضر آمار رسمی ما ۴۸۳ نفر است، اما این آمار، آمار قطعی نیست.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور درباره اینکه آیا ممکن است جسد برخی جان باختگان همچنان در زیرآوار مانده باشد گفت: احتمال این موضوع خیلی کم است. کمتر از ۲۴ ساعت پس از وقوع زلزله و حوالی ساعت ۱۵ روز اول دیگر هیچ مورد جان باخته یا مجروحی در زیرآوار نداشته ایم و برهمین اساس نیز پایان عملیات جستجو را اعلام کردیم.

نجار درباره وضعیت فعلی مناطق زلزله زده نیز گفت: با توجه به سرمای هوا در این مناطق اقداماتی برای اسکان موقت زلزله زدگان در حال انجام است و دستگاه‌های امدادی و نظامی همچنان در این مناطق حضور دارند.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *