تبلیغ‌های دروغین روی بیلبوردهای شهر/ شامپوهایی که معجزه نمی‌کنند!

13:26 - 05 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۱۳۱۷
عضو هیأت مدیره انجمن متخصصین پوست ایران با انتقاد از تبلیغات شامپوهایی که مدعی سیاه شدن و قطع ریزش مو هستند، گفت: محتوای تبلیغات انجام‌شده کاملاً دروغ بوده و علم پزشکی این تبلیغات را به هیچ عنوان تأیید نمی‌کند.

تبلیغ‌های دروغین روی بیلبوردهای شهر/ شامپوهایی که معجزه نمی‌کنند!به گزارش گروه فضای مجازی ،محمد ایمانی عضو هیأت مدیره انجمن متخصصین پوست ایران در خصوص تبلیغات صورت‌گرفته در فضای عمومی و مجازی در زمینه شامپوهایی که مانع از ریزش مو و سیاه شدن موها می‌شوند، توضیح داد: در علم پزشکی و درمان بیماری‌های پوست و زیبایی تاکنون هیچ درمان قطعی برای ریزش و یا سیاه شدن مو کشف نشده است و تبلیغات صورت‌گرفته در مکان‌های عمومی و فضای مجازی صحت ندارد.

وی تصریح کرد: محتوای تبلیغات انجام‌شده کاملاً دروغ بوده و علم پزشکی این تبلیغات را به هیچ عنوان تأیید نمی‌کند.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: در این زمینه از طریق انجمن پوست و موی ایران نامه‌هایی جهت اطلاع‌رسانی به وزارت بهداشت ارسال شده است که متأسفانه هیچ پاسخ شفافی از این طرف این نهاد به ما داده نشده است.

ایمانی خاطرنشان کرد: معاونت سازمان غذا و داروی سابق نیز طی مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که ورود محصولات فاقد مجوز سازمان غذا و دارو به بازار و تبلیغات کذب برای محصولات دارای مجوز از این سازمان تخلف محسوب می‌شود.

این متخصص پوست و مو تصریح کرد: این موضوع نشانگر این است که این محصولات حتی اگر از سازمان غذا و دارو مجوز دریافت کرده باشند بر اساس قوانین نظام پزشکی به‌هیچ‌وجه اجازه تبلیغات ندارند. تبلیغ این محصولات نه تنها غیرقانونی بوده، بلکه محتوای این تبلیغا نیز غیرمجاز و کذب است.

عضو هیأت مدیره انجمن متخصصین پوست ایران با اشاره به قانون نظام پزشکی گفت: طبق این قانون وظایف و اختیاراتی را مجلس به سازمان نظام پزشکی داده است که بر اساس آن تبلیغ داروها و ذکر خواص درمانی در تبلیغات مواد خوراکی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی در رسانه‌های عمومی ممنوع است.

وی در پایان گفت: همچنین بر اساس این قانون آگهی و تبلیغات داروها و خواص درمانی آنها درصورتی‌که صرفاً برای پزشکان باشد، بلامانع است اما مشاهده می‌کنیم که این شرکت‌ها برخلاف قانون اقدام به تبلیغات این شامپو و محصولات در ملاءعام می‌کنند.

 

 

منبع:فارس

 

 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *