رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دولت باید 10 درصد مطالبات تامین اجتماعی را در سال اول برنامه ششم بدهد

11:38 - 05 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۱۲۵۹
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی گفت: انتظار داریم در سال اول برنامه ششم توسعه، دولت 10 درصد مطالبات تامین اجتماعی را بپردازد.

دولت باید 10 درصد مطالبات تامین اجتماعی را در سال اول برنامه ششم بدهدبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ،غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی با بیان اینکه در صورت عدم انجام تکالیف دولت در قبال سازمان تأمین اجتماعی، این سازمان برای خدمت به جامعه کارگری با محدودیت منابع روبرو خواهد شد،گفت: جامعه بزرگ کارگران و بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی از بهترین و شریف ترین اقشار جامعه هستند و شایسته است از تمامی امکانات و ظرفیت ها برای خدمت به آنان استفاده شود.

وی ادامه داد: با وجود تأخیرهای بسیار زیاد صورت گرفته در پرداخت بدهی دولت، شاهد تلاش گسترده مدیریت سازمان تأمین اجتماعی برای تأمین منابع مورد نیاز این سازمان هستیم و جا دارد که از تلاش ها و زحمات مسئولان و کارمندان تامین اجتماعی تشکر کنم. 

جعفرزاده اظهار داشت: همانطور که رئیس مجلس شورای اسلامی در جلسه غیر علنی از خدمات مدیریت فعلی سازمان تأمین اجتماعی تقدیر و اعلام کردند که سازمان تأمین اجتماعی در چهار سال اخیر به آرامش رسیده است؛ بنده هم معتقدم مدیریت فعلی این سازمان علاوه بر اینکه این سازمان را از حاشیه ها به دور نگه داشته است با نگاه به آینده چالش های فنی و تخصصی آن را شناسایی و راه حل ها و پیشنهادات اجرایی خوبی نیز ارائه می دهند و این موضوع کاملا برای نمایندگان مجلس محسوس و قابل تقدیر است.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی بر لزوم پرداخت به موقع بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی تأکید کرد و گفت: سازمان تأمین اجتماعی به صورت ماهیانه به بیش از 3 میلیون نفر حقوق بازنشستگی پرداخت می کند که بیشترین مصارف این سازمان را دربر می گیرد و پرداخت حقوق ماهیانه بازنشستگان نیازمند دریافت به موقع مطالبات است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در سال جاری به عنوان اولین سال اجرای برنامه ششم توسعه انتظار داریم که دولت با پرداخت 10 درصد مطالبات سازمان تأمین اجتماعی اولین گام را برای اجرای قانون و عمل به تعهدات بردارد.

جعفرزاده ادامه داد: نمایندگان مجلس  از سازمان تأمین اجتماعی انتظار دارند که با دریافت مطالبات از دولت زمینه برای ارتقاء قابل توجه خدمات این سازمان فراهم شود و این سازمان بیش از گذشته در خدمت رسانی به جامعه کارگری به ایفای نقش بپردازد و زمینه برای بهبود زندگی اقشار تحت پوشش این سازمان فراهم شود.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *