رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سیستم گرمایش کف ورزشگاه یادگار امام(ره) برای ذوب کردن برف نیست/ شرایط دیروز مثل بازی 2 سال پیش گالاتاسرای با یوونتوس بود

10:07 - 04 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۷۶۵
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
رئیس اداره ورزش و جوانان شهر تبریز گفت: سیستم گرمایش از کف ورزشگاه یادگار امام(ره) برای ذوب کردن برف نیست و برای عدم یخ‌زدگی چمن و سرسبز نگه‌داشتن آن است.

سیستم گرمایش از کف ورزشگاه یادگار امام(ره) برای ذوب کردن برف نیست/ شرایط دیروز مثل بازی 2 سال پیش گالاتاسرای با یوونتوس بودحبیب مقصودی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزشی ، در خصوص عملکرد  سیستم هیتینگ، «گرمایش اکف» در دیدار تراکتورسازی و سپیدرود از هفته سیزدهم لیگ برتر اظهار داشت: پروژه بازسازی و تعویض چمن ورزشگاه یادگار امام (ره) تبریز یک پروژه ملی است و شاید شرکت توسعه اماکن ورزشی بهتر از ما بتوانند پاسخگوی عملکرد سیستم هیتینگ باشند.

 وی ادامه داد: عملکرد سیستم هیتینگ برای سرسبز نگه‌داشتن چمن ورزشگاه است و ما می‌توانیم در دمای بالای ۶۰ درجه آن را قرار دهیم و به خوبی تمامی برف‌ها آب می‌شود اما با این کار بذرهای چمن طبیعی که یک موجود زنده است به راحتی نابود می‌شود.
 
رئیس اداره ورزش و جوانان شهر تبریز تصریح کرد: برفی که دیروز با شدت در شهر تبریز بارید، باعث شد تا روند آب شدن برف‌ها با کندی روبه‌رو شود. سیستم هیتینگ همانند شوفاژ است و لوله‌های بزرگ با آب گرم در کف زمین نصب شده است. اما با این شرایط هیچ وقت برف به صورت آنی ذوب نمی‌شود و اگر ما دمای سیستم هیتینگ را بخواهیم بالا ببریم قطعا چمن آسیب می‌بیند.
 
مقصودی افزود: در بازی یوونتوس و گالاتاسرای که ۲ سال قبل برگزار شد، در ورزشگاه اختصاصی گالاتاسرای هم دقیقا اتفاقی مثل روز گذشته رخ داد. سیستم هیتنگ برای ذوب کردن برف نیست، بلکه برای عدم یخ‌زدگی چمن و سرسبز نگه‌داشتن آن است. سیستم آتش مستقیم نیست که بخواهد برف را ذوب کند.
 
وی در پایان صحبت‌هایش خاطرنشان کرد: شما حساب کنید اگر برفی حداقل ۱۰ سانتی به صورت آنی بر روی چمن ذوب شود، چه اتفاقی می‌افتد. چمن ورزشگاه دقیقا به یک آب استخر تبدیل می‌شود. بهترین اتفاق این است که با شیب ملایم برف‌ها آب شود تا آب هم جذب چمن شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *