الاکلنگ قیمت‌ها در بازار سکه/ افت 24 هزار تومانی ارزش سکه امامی+نمودار

11:25 - 04 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۷۲۹
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
بررسی قیمت طلا و سکه در هفته گذشته نشان از رشد 369 تومانی ارزش هر گرم طلا 18 عیار، افزایش 11 هزار تومانی قیمت سکه بهار آزادی و کاهش 24 هزار و 200 تومانی قیمت سکه طرح امامی بوده است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، هر گرم طلا 18 عیار هفته گذشته را با قیمت 126 هزار و 676 تومان آغاز کرد و تا اواسط هفته روند نزولی به خود گرفت به شکلی که در سومین روز از هفته در رقم 125 هزار و 337 تومان معامله شد.

پس از این افت قیمت‌ها، از اواسط هفته طلا سیر صعودی به خود گرفت به صورتی که در روز سه‌شنبه در قیمت 126 هزار و 537 تومان معامله شد، اولین روز از آذر ماه به 126 هزار و 906 تومان و در آخرین روز از هفته به قیمت 127 هزارو 45 تومان خرید و فروش شد.

اختلاف قیمت اولین و آخرین روز از هفته گذشته نشان دهنده رشد 369 تومانی هر گرم طلا 18 عیار بوده است.

 

بررسی هفتگی قیمت طلا و سکه 

سکه بهار آزادی هفته گذشته تنها در 4 روز قیمت گذاری شد. این سکه در ابتدا هفته به قیمت یک میلیون و 341 هزار تومان معامله شد، سکه در تاریخ بیست و نهم آبان ماه با افزایش 12 هزار تومانی نسبت به روز گذشته خود در رقم یک میلیون و 353 هزار تومان به فروش رسید.

پس از این افزایش یک باره قیمت در روز سی ام آبان قیمت سکه ثابت باقی ماند و نهایتا در اولین روز از آذر با کاهش هزار تومانی، به ارزش یک میلیون و 352 هزار تومان معامله شد.    

اختلاف اولین و آخرین روز از هفته نشان دهنده رشد 11 هزار تومانی قیمت سکه بهار آزادی طی هفته گذشته بوده است.

 

بررسی هفتگی قیمت طلا و سکه 

روند تغییر قیمت سکه طرح امامی در هفته گذشته نشان از افزایش قیمت آن تا اواسط هفته و تغییر جهت روند قیمتی تا آخر هفته شده است، به صورتی که این سکه در ابتدا هفته گذشته به ارزش یک میلیون و 414 هزار و 500 تومان معامله شد با افزایش قیمت تا روز سه شنبه به مبلغ یک میلیون و 444 هزار و 100 تومان رسید  و پس از آن با سیر نزولی در آخرین روز در مبلغ یک میلیون و 390 هزار و 300 تومان به فروش رسید.

اختلاف اولین و آخرین روز از هفته نشان از افت 24 هزار و 200 تومانی قیمت این سکه است.

 

بررسی هفتگی قیمت طلا و سکه

محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر در گفت‌وگو با در خصوص روند تغییر قیمت سکه در هفته‌های اخیر گفت: رشد قیمت سکه در هفته‌های اخیر منطق اقتصادی ندارد و رشد قیمت سکه در چند هفته اخیر موجب شده تا قیمت کاذب سکه به بیش از ۲۰۰ هزار تومان برسد که در معاملات بازار سکه این چنین افزایش قیمت سکه تجربه نشده است.

وی در ادامه افزود: با توجه به پیش‌بینی کارشناسان اقتصادی مبنی بر روانه شدن سرمایه مردم به بازار سکه پس از کاهش نرخ سود بانکی موجب شد تا در این بازار شاهد افزایش تقاضا باشیم که اغلب این تقاضا در سطح عمده در بازار ایجاد شده و این امر موجب تشدید افزایش بیش‌تر قیمت سکه در بازار شد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر با اشاره به کمبود در بازار سکه در مقابل تقاضا تصریح کرد: با توجه به افزایش تقاضای عمده در بازار سکه در هفته‌های اخیر موجودی بازار سکه کفاف تقاضا را نمی‌دهد.

کشتی آرای یادآور شد: افزایش قیمت ارز و افزایش قیمت جهانی در هفته‌های گذشته تقاضای سکه را در بازار افزایش داده است.

وی در توضیح شرایط قیمت سکه در روز‌های آینده خاطر نشان کرد: افزایش کاذب قیمت سکه در روز‌های آتی کاسته خواهد شد و این امر با کاهش تقاضا محقق می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *