مرورگری که به شما می گوید دچار سرقت اطلاعات شده اید یا خیر!

22:09 - 03 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۶۳۸
شرکت موزیلا با همکاری شرکت "Have I Been Pwned" اقدام به نشانه‌دار کردن وبسایت‌هایی می‌کند که سابقه هک شدن و سرقت اطلاعات دارند. بدین ترتیب کاربران با این وبسایت‌ها آشنا می‌شوند.

مرورگری که به شما می گوید دچار سرقت اطلاعات شده اید یا خیر!به گزارش گروه فضای مجازی ، فایرفاکس یکی از مرورگرهای بسیار سریع محیط وب است که در حال حاضر بر روی یک ویژگی جدید کار می‌کند که طرفداران امنیت را شیفته می‌کند؛ فایرفاکس به شما هشدار می‌دهد که شما در حال بازدید از یک سایت هستید که دچار سرقت اطلاعات شده است.

فایرفاکس در حال کار بر روی این ویژگی در همکاری با "Have I Been Pwned" بعنوان سایتی محبوب، است که می‌تواند ایمیل شما را بررسی کند و به شما بگوید که اعتبار شما توسط هکرها به سرقت رفته است یا خیر.

"تروی هانت"، متخصص امنیت سایت "Have I Been Pwned"، این خبر را تایید کرده و در توییتی گفته است: بله، ما در حال انجام کارهای فوق‌العاده‌ای با شرکت موزیلا هستیم. این به روزرسانی هنوز در مراحل اولیه است، اما شما می‌توانید آن را از "GitHub" دانلود کنید. با این حال توجه داشته باشید که تنها با نسخه توسعه‌دهنده کار می‌کند.

"هانت" با کد موزیلا کار می‌کند، اما کاملا مطمئن نیست که این ویژگی در نهایت چطور کار خواهد کرد.

وی گفت: فایرفاکس فقط به دنبال آن است که کدام سایت‌ها دچار سرقت اطلاعات شده‌اند. آنها دسترسی گسترده‌ای دارند و این اطلاعات را از طریق فایرفاکس به نمایش می‌گذارند که راهی عالی برای مقابله بیشتر با نقض اطلاعات است.

از سوی دیگر، سایت‌های هک شده ممکن است از این ویژگی جدید فایرفاکس که سابقه امنیتی آنان را فاش می‌کند، خوششان نیاید. با این حال، اگر این سیستم به درستی اجرا شود، می‌تواند خدمات بسیار مفیدی را برای مصرف کنندگان ارائه دهد و به آنها اجازه می‌دهد تا بدانند چه زمانی لازم است گذرواژه خود را عوض کرده و دیگر از آن استفاده نکنند.

"هانت" در توییتر گفته است که کاربران تا کنون مشتاقانه واکنش نشان داده‌اند.

وی افزود: در مورد بازخورد مثبت کاربران که خیلی سریع هم انجام گرفت، شگفت‌زده شدم.

 

منبع: ایسنا



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *