رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

متلاشی شدن داعش، شکست ذلت‌بار صهیونیسم بین‌الملل و استکبار آمریکا و اسرائیل بود/ بسیج مردمی یمن به زودی پیروز خواهد شد

12:58 - 03 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۵۷۵
خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: متلاشی شدن شجره خبیثه داعش، در واقع شکست ذلت‌بار مادر ناپاک داعش همان صهیونیسم بین‌الملل و استکبار آمریکا و اسرائیل نیز محسوب می‌شود.

صدیقیبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران در سخنانی اظهار کرد: شما بزرگان و مدعوین خدا و مهمانان ویژه جمعه و خودم را به تقوای الهی دعوت می کنم. بی تقوایی موجب دوری از خداست. تقوا روح عبادت است چرا که انسان اگر شب و روز مناسک انجام دهد اما روی خود کنترلی نداشته باشد و حریمی برای خدا قائل نباشد  و زبانش به غیبت و دروغ  و نیش زبان آلوده شود، اینها همه بی تقوایی است و هنر نیست بلکه شقاوت، بدبختی و سقوط است.


وی تصریح کرد: مردم که همیشه باعث افتخار بوده‌اند امروزه در مرحله امداد به زلزله‌زدگان کرمانشاه نیز با همه وجود همکاری کرده‌اند، همچنین آقای کولیوند در اورژانس که در مراسم اربعین نیز حضور و نقش پررنگی داشته‌اند در این حادثه نیز زحمات بسیاری کشیدند که جا دارد ازا یشان تقدیر و تشکر کنیم.


حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه مشکلات در مناطق زلزله‌زده هنوز زیاد است و مصیبت‌های زیادی برای مردم این مناطق وجود دارد و کودکان و زنان تحمل اینهمه سختی را ندارند، گفت: امیدواریم کمک‌ها ادامه داشته باشد تا وضعیت به‌زودی سامان پیدا کند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران تصریح کرد: یکی از مسائل مهمی که این روزها در جهان اسلام رخ داده است که از جمله مهم‌ترین حادثه‌ها و امیدوار کننده‌ترین‌هاست و نشانه استمرار عنایت خاص خدا و نصرت الهی بر مجاهدان، مخلصان و ایثارگران عالم است، متلاشی شدن شجره خبیثه داعش است که در واقع شکست ذلت‌بار مادر ناپاک داعش همان صهیونیسم بین‌الملل و استکبار آمریکا و اسرائیل نیز محسوب می‌شود. داعش عجب بد ثمری بود که در عالم اسلام به واسطه آن ایجاد تشویش و ناامنی کردند.


وی افزود: خداوند پرچم هدایت جهانی را به دست ولی فقیه به‌عنوان جانشین ناجی زمان دادند تا نشان دهد انجام کارهای سخت با ایمان، انسجام و کار جهادی شدنی خواهد بود.یک جمعیت کمی در جنوب لبنان با الهام از ولایت و با جهاد و شهادت، آنچنان شکست توأم با ذلتی بر این جرثومه تکبر، شقاوت و خباثت وارد کرد که طعم تلخش استخوان‌های استکبار را در هم شکست و این موضوع برایشان فراموش‌نشدنی بود که بعد این شکست، جریان غزه، رقم خورد که دین، جهاد و حرکت درست هدایت‌شده با علم و تقوا در این رویداد خود را نشان می‌داد.


حجت‌الاسلام صدیقی تصریح کرد: آنها هر فشاری که می‌توانستند، وارد کردند و با جنگ‌افروزی، آشوب و مجهز کردن گروه‌ها و انجام ترورهای مختلف و همه جور نقشه‌ای علیه ما هرچه در توان داشتند، انجام دادند، اما روز به روز ما قوی‌تر شده و آنها ضعیف‌تر شدند ما پیشرفت کرده و آنها پسرفت کردند.


خطیب موقت نمازجمعه تهران تأکید کرد: در نهایت نقشه شوم دیگرشان، ایجاد شجره ننگین دیگری بود که مجموعه جنایات قبلی بشر را در این کانون ظلم خلاصه کردند و جمعیتی را با عنوان داعش و خلافت جعلی اسلامی رقم زدند و صدها هزار کیلومتر از خاک عراق و سوریه را غصب کردند. آنها ده‌ها و صدها مسجد را خراب کرده و سوزاندند و جوان‌های فریب‌خورده را از خانواده‌هایشان جدا کردند و از این بدبخت‌ها علیه خودشان استفاده کردند و انواع جنایت‌ها را انجام دادند.


حجت‌الاسلام صدیقی اظهار کرد: چه جنایتی نبود که یک درنده می‌توانست، انجام دهد و اینها همه آن جنایات را با چراغ سبز رئیس جمهور پلید آمریکا انجام ندادند؟ همان‌کسی که در مبارزات انتخاباتی‌اش رقیبش را مورد خطاب قرار داد که داعش را شما درست کرده‌اید ولی خودش هم بعد از انتخاب ادامه‌دهنده راه اسلاف پلید خود شد.


وی عنوان کرد: در این معجره بزرگ که معجزه ایمان است، مجاری نصرت الهی شامل: یک، رهبری توأم با اخلاص رهبر معظم انقلاب، دوم: حمایت و هدایت های مرجع عظیم عراق آیت‌الله سیستانی، سوم: فرماندهی بی‌بدیل و عارفانه سردار سلیمانی، چهارم: ایمان، ایثار، جهاد و شهادت‌طلبی جوانان رشید بسیجی مان بود که الگو و اسوه جهانیان شدند، حضور داشتند. از سردار همدانی گرفته تا شهید حججی که همه جانشان را به کف گرفته و بدون هیچ ادعا و تشریفاتی رو به جبهه جهاد آوردند و همچنین بسیج مردم سوریه، حشد‌الشعبی عراق و ارتشها و دولت های این دو کشور و نهایتا دولتمردان و مسئولان ما در این امر حمایت‌های خود را انجام دادند.


خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: آمریکایی ها دیروز عراق را مقابل ما قرار داده بودند اما امروز ما با آنها در صف واحد در مقابل دشمنان قدار ایستاده‌ایم و این رویه‌ای است که آمدن امام زمان (عج) را نوید می‌دهد.


حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه بسیج باید الگو باشد که هست، افزود: بسیج همان قله‌ای است که جامعه را با مکتب و رهبری مرتبط می‌کند، بسیج بصیرت، اخلاص، اقدام به موقع و به اندازه، تعقل، زینت نماز جماعت و در یک کلام اشداء علی الکفار و رحماء بینهم است. امیدواریم همه رسانه‌ها به ارباب قلم و هنر در تحکیم این شجره‌ای که امام راحل آن را پایه‌گذاری کرد بپردازند.


خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: یمن هیچ جز ایمان و روحیه بسیجی ندارد و اما حکومت سعودی همه چیز من‌جمله آمریکا، اروپا، پول و اسلحه دارد. ولی در این چند سال با اینهمه قساوت چیزی به‌دست نیاورده، زیرا یمن که بسیج حق و لشکر مخلص خدا را دارد به ‌زودی موفق شده و همه چیز را به‌دست می‌آورد.


وی یادآور شد: اولین طلیعه بسیج که بعد از ایران کام جهان را شیرین کرد، حز‌ب‌الله لبنان است و سیدحسن نصرالله همان خار چشم آمریکا و مزدوران منطقه و محبوب مسلمانان جهان است که افرادش جان بر کفان عاشق و تاریخ‌سازان امروز و فردا و الگوهای مناسبی هستند.


حجت‌الاسلام صدیقی گفت: اجلاس بین المللی محبان اهل بیت (ع) و مسئله تکفیری ها که به همت  مشاور امور بین الملل مقام معظم رهبری برگزار شد و مدعوین بسیاری را از کشورهای مختلف به تهران آورد، گام مثبت و سازنده ای در جهت ایجاد وحدت میان کشورهای اسلامی بود.

وی با اشاره به زلزله کرمانشاه بیان کرد: زلزله انصافا مصیبت بزرگی بود و جان صدها انسان را گرفت  و جامعه را از ادامه حیات شان محروم کرد. این زلزله امتحان بزرگ خدا بود.

حجت الاسلام صدیقی با بیان اینکه بلا برای مومن امتحان است، تاکید کرد: حضور رهبر معظم انقلاب و بیانات شان در دیدار با مردم مناطق زلزله زده گرمابخش بود. آنها زندگی گرمی داشتند، اما متاسفانه هم اکنون در چادرها  در شرایط سختی بسر می برند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: در مرحله نجات زلزله کرمانشاه، همه مسئولان امر،دولت، هلال احمر، بسیج ، ارتش و سپاه مجاهدانه عمل کرده و به موقع در این مناطق حضور یافتند اما هم اکنون در مرحله امداد نیز کار زیاد داریم و باید خانه های از پیش ساخته شده به آنها برسانیم.

وی تصریح کرد: مردم که همیشه باعث افتخار بوده‌اند امروزه در مرحله امداد به زلزله‌زدگان کرمانشاه نیز با همه وجود همکاری کرده‌اند، همچنین آقای کولیوند در اورژانس که در مراسم اربعین نیز حضور و نقش پررنگی داشته‌اند در این حادثه نیز زحمات بسیاری کشیدند که جا دارد از ایشان تقدیر و تشکر کنیم.


حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه مشکلات در مناطق زلزله‌زده هنوز زیاد است و مصیبت‌های زیادی برای مردم این مناطق وجود دارد و کودکان و زنان تحمل اینهمه سختی را ندارند، گفت: امیدواریم کمک‌ها ادامه داشته باشد تا وضعیت به‌زودی سامان پیدا کند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *