تاخیر امید تاریخی شد/ آخرین درنای ایران کجاست

9:42 - 03 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۵۱۴
با اتمام ماه آبان و نیامدن آخرین درنای سیبری به ایران، تاخیر این پرنده، تاریخی شد و نگرانی دوست داران محیط زیست را به دنبال داشته است.

تاخیر امید تاریخی شد/ آخرین درنای ایران کجاستبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، آخرین اخبار از تالاب فریدونکنار حاکی از این است که امید، آخرین درنای سیبری ایران که 9 سال است به تنهایی برای زمستان گذرانی به ایران می آید، هنوز از راه نرسیده است.

پیش از این مسعود محمدی، فعال محیط زیست فریدونکنار با اشاره به دیر سرد شدن هوا اظهار امیدواری کرده بود که امید تا پایان آبان ماه به ایران برسد. با این حال تا پایان دومین روز آخرین ماه پاییز هنوز خبری از امید نیست.

امید به ترتیب از سال 91 تا 95، در روزهای نهم، هشتم، نهم، دوازدهم و نوزدهم آبان خود را به ایران رسانده است و در صورتی که امسال امید به ایران نیاید نسل درناهای سیبری که ایران را برای زمستان گذرانی انتخاب می کنند، منقرض خواهد شد. 

گفتنی است جمعیت درناهایی سیبری که ایران را برای زمستان گذرانی انتخاب می کنند، سال 87 به یک جفت رسید. همان سال شکارچیان گونه ماده این پرنده را در آسمان زدند تا تنها امید باقی بماند. آن سال کسی فکر نمی کرد که امید سال بعد به ایران برگردد، اما امید 9 سال گذشته این مسیر 5 هزار کیلومتری را تنهایی طی کرده است. از آنجایی که درناها گونه تک همسری هستند، امیدی به اینکه امید برای خود همراهی آورده باشد، نیست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *