رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کنترل معضل طلاق در کشور با ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی/تفکر و فرهنگ بسیج توانست با داعش در جهان اسلام مقابله کند

14:40 - 02 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۴۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در همایش تخصصی بررسی حقوقی و اجتماعی طلاق گفت: باید با ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی، معضل طلاق را در کشور کنترل کنیم.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان سیستان و یلوچستان، رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در همایش تخصصی بررسی حقوقی و اجتماعی طلاق اظهار کرد: باید با ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی، معضل طلاق را در کشور کنترل کنیم

رئیس کل دادگستری استان در همایش تخصصی بررسی حقوقی و اجتماعی طلاق که با حضور ائمه جمعه و جماعات مساجد زاهدان در سالن شهید بهشتی دادگستری برگزار گردید بیان داشت: باید با ترویج فرهنگ و تفکر بسیجی، معضل طلاق را در کشور کنترل کنیم.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی افزود: تفکر و فرهنگ بسیج توانست با عناصر خطرناک داعش در جهان اسلام مقابله بکند و خبر پیروزی جبهه مقاومت بر داعش و پیروزی فرهنگ بسیج بر تفکر خطرناک از رسانه‌های جهان پخش شد و امروز این تفکر باید در زمینه‌های دیگر نیز ترویج داده شود.

 

وی ادامه داد: همچنان تفکر ات پلید در غالب‌های دیگر ممکن است ادامه پیدا کند و این غده سرطانی از جای دیگری سر در بیاورد بنابراین آنچه که ما نیاز داریم در مقابله با این تفکر و تفکر مشابه، فرهنگ و تفکر بسیج است که باید تقویت شود، زیرا هرچه بیشتر این تفکر را عمق و گسترش بدهیم تفکرات وهابی و دیگر تفکرات اجازه نفوذ در افکار جامعه را پیدا نمی‌کند.

وی تاکید کرد: یکی از آسیب اجتماعی مهم در کشور بحث طلاق است ما می‌دانیم آسیب‌های ریز و درشتی در جامعه داریم، اما چهار اسیب اجتماعی مهم در جامعه داریم که باید مقابله حاکمیت با آن‌ها انجام گیرد یکی از این آسیب‌ها بحث طلاق است که امروز کیان خانواده رادر نظام جمهوری اسلامی نشانه رفته دومین بحث اعتیاد، حاشیه نشینی و آسیب‌های اخلاقی است که مورد عنایت مقام معظم رهبری است که بعنوان یک تکلیف دینی و شرعی علاوه بر تکلیف قانونی باید به آن توجه شود.

 

رئیس کل دادگستری استان مهمترین آسیب را بحث آسیب‌های خانواده و معضل طلاق دانست و افزود: متاسفانه با ورود پرونده‌های اختلافات خانوادگی و طلاق، زنگ خطری در دستگاه قضائی به صدا درآمده است و ما می‌خواهیم به گوش همه برسد تا برای آن چاره اندیشی شود.

حمیدی ادامه داد: اختلافات خانوادگی و طلاق روز به روز رشد می‌کند و همه ساله نسبت به سال گذشته ۱۰ درصد رشد در سطح استان داشته است و ما شاهد رشد ورودی پرونده‌های اختلافات خانوادگی به دستگاه قضائی هستیم.

وی دانشگاه‌ها و مساجد را پایگاه‌های مهم فرهنگی دانست و افزود: باید برای مقابله با این آسیب‌ها دنبال چاره جویی باشیم و اگر امروز تدبیری اندیشیده نشود در آینده شاهد فروپاشی کیان خانواده‌ها خواهیم بود.

حمیدی افزود:باید بررسی کنیم که ما چه کردیم که امروز کیان خانوادگی و اساسی‌ترین رکن جامعه مورد تعرض و تاخت و تاز دسیسه‌های دشمن قرار گرفته است هرچند مسائل اقتصادی فقر و بیکاری روی این موضوع تاثیر گذار است، اما باید ما هم برای این معضل راه حلی بیابیم.

وی قشر روحانی را فرهیخته‌ترین قشر جامعه عنوان کرد و افزود: ما باید بنشینیم و فکرکنیم که چه کاری می‌توانیم در این خصوص انجام دهیم و نسبت به این موضوع مسئولیت داریم و نباید بی تفاوت باشیم. مانسبت به جوانان و مردم و خانواده خودمان مسئولیت داریم. متاسفانه بحث طلاق در خانواده‌های مذهبی نیز رسوخ کرده است و انقدر دست روی دست گذاشتیم که امروز خانواده‌های مسجدی رو هم فراگرفته و حتی خانواده‌های روحانیت نیز دچار این مشکل شده اند و اگر باز هم دست روی دست بگذاریم وضعیت بدتر از این خواهد شد.

رئیس کل دادگستری افزود: باید با همفکری و اقدام جهادگونه مردم را به سبک زندگی اسلامی و دینی برگردانیم.

وی ادامه داد: یکی از منفورترین حلال‌ها طلاق است که در جامعه ما به حالت عادی در آمده و در بعضی جا‌ها جشن طلاق نیزگرفته می‌شود ما باید جامعه و جوانان را هدایت کنیم و روش و سبک زندگی اسلامی را تشریح کنیم و این جزو وظایف ماست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *