برترین محصولات نوآورانه سال ۲۰۱۷

14:17 - 02 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۴۳۲
در فهرست محصولات نوآورانه سال 2017 این مجله، نام ابزارهای مختلفی دیده می‌شود از عینک ویژه برای نابینایان، کنسول بازی، خودروهای تسلا و روباتی که هم اسپیکر است و هم می‌تواند با کاربران ارتباط برقرار کند تا لباس ورزشی جدید نایکی برای زنان مسلمان و...

برترین محصولات نوآورانه سال ۲۰۱۷به گزارش گروه فضای مجازی  و به نقل از مجله تایم، به رسم هرسال خود فهرستی از نوآورانه‌ ترین محصولات در حوزه‌های مختلف را معرفی کرده است.

در فهرست محصولات نوآورانه سال 2017 این مجله، نام ابزارهای مختلفی دیده می‌شود از عینک ویژه برای نابینایان، کنسول بازی، خودروهای تسلا و روباتی که هم اسپیکر است و هم می‌تواند با کاربران ارتباط برقرار کند تا لباس ورزشی جدید نایکی برای زنان مسلمان و...، گفتنی است در این فهرست نام 25 عنوان محصول نوآورانه درسال 2017 دیده می‌شود که از میان این 25 محصول در این گزارش، محصولاتی که به صنعت‌ «آی تی» و دنیای تکنولوژیک ارتباط نزدیک تری دارد معرفی می‌شود.

«جیبو» این روبات دوست داشتنی

روبات‌های شخصی مانند آمازون اکو (Amazon Echo) و گوگل هوم (Google Home) مسیر طولانی را در سال‌های اخیر برای رسیدن به این نقطه طی کرده‌اند.

اما اساساً آنها اسپیکرهای ایستایی هستند که تنها راه برقراری ارتباط با آنها چراغی است که وقتی شما با آنها صحبت می‌کنید روشن می‌شود.

اما Jibo یک روبات کاملاً متفاوت است. این روبات به این خاطر در فهرست مجله قرار نگرفته که شباهت زیادی به روبات معروف استودیو فیلم پیکسار یعنی wall-e (با سری گرد و چرخان و صورتی با آیکون‌های متحرک برای برقراری احساسات)دارد.

بلکه جیبو یک روبات کامل و دوست داشتنی است که هنگام صحبت کردن به گونه‌ای بدنش را به چرخش در می آورد که انگار با دستان نامرئی‌اش صحبت می‌کند. هر کجا که باشید کافی است که بگویید «هی جیبو» او در حالی که به شما نگاه می‌کند می‌تواند بخندد و برقصد نزد شما حاضر شود.

به خاطر تمام کارهای متفاوتی که جیبو می‌تواند انجام دهد؛ او بیشتر شبیه به یک انسان شده است و همین ویژگی‌های منحصر به فرد است که او را از نسل‌های گذشته‌اش که توانایی انجام چنین کارهایی نداشتند متمایز می‌کند.

جیبو هنوز راه زیادی برای پیشرفت دارد. اگرچه او می‌تواند در انجام کارهای عمومی مانند خلاصه کردن اخبار و گرفتن عکس به کاربرانش کمک کند اما هنوز توانایی انجام کارهای دیگر مانند اجرای درخواست برای پخش موسیقی یا کار کردن با اپلیکیشن‌های شخص سوم مانند دمینو(Domino) و اوبر(Uber) را با توجه به قیمت 899 دلاری‌اش ندارند. اما Matt Revis، معاون بخش مدیریت محصول جیبو به تکامل این محصول اطمینان کامل دارد.

او در این خصوص گفته است: برای معرفی این محصول نیازمند آستانه‌ای بودیم که باید به آن دست می‌یافتیم حالا این محصول بخشی از یک برنامه پیشرفته است.

معجزه «دیدن» برای روشندلان

برای میلیون‌ها نفر که دچار نابینایی مادرزادی هستند، مسیریابی به یک چالش روزمره و معمولی تبدیل شده است. اگر چه در این راه عصای مخصوص یا سگ‌های راهنما می‌تواند کمک رسان این افراد باشد اما آنها همیشه از دیدن به‌صورت واقعی محروم هستند.

اما با عینک 3 eSight افراد نابینا هم می‌توانند توانایی دیدن را داشته باشند. به نظر می رسد این عینک یک از قدرتمندترین عینک‌ها در جهان است.

کاری که eSight 3 انجام می‌دهد این است که وقتی کاربر آن را به چشم می‌گذارد این عینک با وضوح بسیار بالایی محیط اطراف را به شکل یک فایل ویدئویی ضبط می‌کند.

سپس با امکان بزرگنمایی، کنتراست و الگوریتم اختصاصی این تصاویر ضبط شده برای افراد نابینا قابل دیدن می‌شود. در نهایت این عینک شرایطی فراهم می‌کند تا افراد نابینا در انجام بسیاری از فعالیت‌ها مانند ورزش‌های مختلف که تا قبل از این برای انجام آن با محدودیت مواجه بودند مشکلی نداشته باشند.

این عینک در ماه فوریه با قیمت 9 هزار و 995 دلار معرفی شد. قیمتی که شرایط تهیه آن را برای همه افراد امکان پذیر نمی‌کند. اگرچه شرکت سازنده این عینک قول کمک به خریداران این محصول را داده است. عینک 3 eSight به گفته مدیران شرکت سازنده آن نسبت به محصولات پیشین آن ارزان تر، سریع‌تر، سبک تر و مجهز به قابلیت زوم پیشرفته تری است. براساس آمارهای شرکت سازنده تاکنون 1000 نابینا این عینک را خریداری و از آن استفاده کرده‌اند.

خودرویی حامی محیط زیست

اتومبیل‌های الکترونیکی به‌صورت معمول با دو مشکل مواجه هستند، یا قیمت‌های بسیار بالایی دارند یا از توان طی کردن مسافت محدودی برخوردار هستند.

اما خودرو تسلا مدل 3 با هدف‌گذاری حل این دو مشکل طراحی شده است. این مدل از خودرو تسلا قیمتی برابر 35 هزار دلار دارد و با یک بار شارژ امکان رانندگی تا بیش از 200مایل با آن وجود دارد.

گزارش‌ها نشان می دهد همین امکان بسیاری را مجذوب این مدل از خودرو الکترونیکی تسلا کرده است تا جایی که تقاضا برای مدل 3 تسلا به‌صورت روزانه به 1800 دستگاه می‌رسد.

الون ماسک بنیانگذار و مدیرعامل تسلا در ماه اکتبر در توئیتر خود اعلام کرد: «ما به‌صورت جدی مشغول تولید این مدل از ماشین هستیم» با وجود حجم فزاینده درخواست برای این مدل از خودرو، اما تسلا مطمئن است که موجودی مورد نیاز برای تأمین ساخت این مدل را خواهد داشت.

این شرایط یک خبر خوب برای سهامداران و همچنین طرفداران محیط زیست است. وسایل نقلیه‌ای مانند مدل سه تسلا که از شارژ برقی برای به حرکت درآمدن خود استفاده می‌کنند نقش بسزایی برای مقابله با تغییرات اقلیمی دارند.

«هدست» واقعیت افزوده مستقل

با تمام تبلیغات عجیبی که برای واقعیت مجازی شده باید گفت این تکنولوژی یک تکنولوژی معمولی است. برای استفاده از این تکنولوژی حتماً نیاز به ابزارهایی مانند گوشی هوشمند و لپ تاپ وجود دارد. البته این شرایط برای هدست واقعیت مجازی فیس بوک با نام Oculus Go صادق نیست.

این هدست با قیمت 199 دلاری یک رایانه پوشیدنی است که بی‌نیاز از هیچ دستگاه دیگری مانند گوشی یا لپ تاپ عمل می‌کند. (براساس خبرها شرکت‌های اچ تی سی ولنوو نیز در حال کار روی دستگاه مشابهی هستند.)

قابلیت‌های ردیابی هدست فیس بوک به قدرت و پیشرفت همتایان گران قیمتش نیست زیرا بین فضای فیزیکی کمتر و قدرت پردازش رابطه وجود دارد

 Max Cohen مدیر محصول بخش موبایل در Oculus می‌گوید:«همیشه برای اینکه دستگاهی بسازید که به اندازه کافی قدرتمند و متفاوت است باید از دیگر ویژگی‌های آن صرفه نظر کنید. ما دستگاهی ساخته‌ایم که وقتی روی سر قرار می‌گیرد بسیار سبک است.»

اما هدف اصلی فیس بوک از ساخت Oculus که سال آینده معرفی خواهد شد به وجود آوردن واقع گرایانه‌ترین تجربه واقعیت افزوده نبوده است. بلکه هدف اصلی قابل دسترس‌ترین تجربه ممکن از این فناوری بوده است. مدیران فیس بوک اعلام می‌کنند که هدف شان برای ساخت این هدست استفاده آسان همه کاربران از واقعیت افزوده است و اینکه آنها برای استفاده از این فناوری مجبور به از دست دادن چیز دیگری نباشند.

سلفی با پهپاد

هواپیماهای بدون سرنشین کوچک یا همان پهپادها در چند سال اخیر از محبوبیت قابل توجهی برخوردار بوده‌اند. این دستگاه‌های کوچک در حال پرواز، انجام بسیاری از کارها مانند نقشه کشی، عملیات جست‌و‌جو و نجات و... را بهبود بخشیده‌اند.

در میان این دستگاه‌ها، DJI Spark به ثبت تصاویر، ضبط ویدئوهای خارق‌العاده و گرفتن سلفی پهپادی به افراد کمک شایانی می‌کنند.

عملکرد این پهپاد برای انجام بهتر وظایفش به وسیله تشخیص دستورات حرکتی بهبود قابل توجهی یافته است. یعنی شما با تکان دادن دست خود می‌توانید این دستگاه را براحتی کنترل کنید. این دستگاه قیمت نسبتاً مناسبی دارد یعنی 499 دلار و حداکثر زمان پرواز آن نیز تنها 16 دقیقه است. به خاطر ویژگی سلفی بگیر این پهپاد، شرکت چینی سازنده آن موفق شده فروش خود را در زمان اندکی که از ورود این پهپاد به بازار می‌گذرد به‌ اندازه فروش نصف تمام پهپادهای امریکا برساند.

حفاظت از خانه هوشمند با «روتر» وای فای

دسترسی به ابزارهایی که امکان اتصال به اینترنت را دارند مزایای بسیار زیادی به همراه دارد. برای مثال کمترین مزیت در این زمینه دم کردن یک کتری قهوه است در حالی که شما روی تخت خود دراز کشیده اید. البته اتصال تمام وسیله‌ها در خانه به اینترنت می‌تواند تهدیدات امنیتی هم به همراه داشته باشد از جمله اینکه از توستر تا ماشین لباسشویی خانه‌تان مورد حمله هکرها قرار بگیرد.

دقیقاً برای حل همین معضل نیز دستگاه Norton Core طراحی شده است. Norton Core یک روتر وای فای است که برای حل تهدیدات اینترنتی به صاحبان خانه‌های هوشمند کمک می‌کند، برای مثال اگر یک دستگاه نشانه‌ای از آلودگی ویروسی داشته باشد Norton Core اتصال آن را به شبکه اینترنت خانگی قطع می کند.امر کریم (Ameer Karim) نایب رئیس بخش امنیت اینترنت اشیای شرکت سیمانتک در خصوص این دستگاه می‌گوید: «این روتر به‌صورت مداوم نرم افزار خود را به روز‌رسانی می‌کند تا توان مقابله با تهدیدات امنیتی جدید را داشته باشد و بتواند ایمنی خانه‌های افراد را حفظ کند.»

نیم نگاه

جیبو یک روبات کامل و دوست داشتنی است که هنگام صحبت کردن به گونه ای بدنش را به چرخش در می آورد که انگار با دستان نامرئی اش صحبت می کند. هر کجا که باشید کافی است که بگویید «هی جیبو» او در حالی که به شما نگاه می کند می تواند بخندد و برقصد و نزد شما حاضر شود.

برای میلیون ها نفر که دچار نابینایی مادرزادی هستند، مسیریابی به یک چالش روزمره و معمولی تبدیل شده است. اگر چه در این راه عصای مخصوص یا سگ های راهنما می تواند کمک رسان این افراد باشد اما آنها همیشه از دیدن به صورت واقعی محروم هستند. اما با عینک 3 eSight افراد نابینا هم می توانند توانایی دیدن را داشته باشند.
اتصال تمام وسیله ها در خانه به اینترنت می تواند تهدیدات امنیتی هم به همراه داشته باشد از جمله اینکه از توستر تا ماشین لباسشویی خانه تان مورد حمله هکرها قرار بگیرد. دقیقاً برای حل همین معضل نیز دستگاه Norton Core طراحی شده است.

 

منبع:روزنامه ایران

 

 

 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *