قیمت نان بربری و سنگک با کنجد رند می شود

11:36 - 02 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۳۸۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رئیس اتحادیه نانوایان سنتی با اشاره به اینکه افزایش بیش از 15 درصدی قیمت نان در حال حاضر مقدور نبود گفت: خریداران می توانند برای رند کردن قیمت نان های لواش و تافتون تعداد بالا خریداری کنند و نانوایان نیز با ریختن کنجد قیمت نان سنگک و بربری را رند می کند.

نان را تعداد بالا بخرید قیمت آن رند می شود/ افزایش بیش از 15 درصدی مقدور نبودبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، موضوع قیمت نان در هفته های اخیر یکی از خبرهای مهم بوده که با توجه به تصویب شدن افزایش 15 درصدی قیمت نان از همان روز ابتدایی شاهد بالا رفتن نرخ نان در برخی از نانوایی ها بوده ایم این در حالی است که هنوز مصوبه اجرایی شدن این طرح به دستگاه های فروش ابلاغ نشده و قرار است در هفته آینده اجرایی شود.

به گفته مسئولین قیمت نان بدون افزایش وزن چانه نان، تا 15 درصد افزایش یافته که این رقم هزینه دستمزد کارگر نانوایی است و تفاوتی در وزن نان ایجاده نخواهد شد.

به علاوه کیفیت نان یکی از موضوعات مهمی است که کمتر به آن توجه می شود زیرا به نظرمی رسد باید با افزایش هزینه های نانوایی حداقل کیفیت نان نیز بهتر شود که متاسفانه این امر هنوز محقق نشده است.

با این تفاسیر افزایش 15 درصدی قیمت نان موجب شده تا قیمت انواع نان خرد شود، به طور مثال قیمت نان بربری ۷۵۰ تومان، نان تافتون سنتی ۴۶۰ تومان، نان سنگک ۹۲۰ تومان، نان لواش و تافتون گردان ۲۴۰ تومان برسد اما نکته قابل توجه اینجاست که خریداران نان و یا نانوایان پول خرد برای پرداخت مابقی پول نان را ندارند و این مشکل جدیدی است که با افزایش قیمت نان برای خریدار و فروشنده ایجاد خواهد شد.

در این رابطه قاسم زراعتکار در گفت وگو با گفت: قرار بود افزایش قیمت نان بیشتر از 15 درصد اعمال شود تا هم پول نان رند باشد و هم نانوایان راضی، ولی در واقعیت، این امر محقق نشد و نرخ نان پس از سه سال تنها 15 درصد افزایش یافت.

وی با اشاره به اجرایی شدن افزایش قیمت نان از هفته آینده (4 آذر ماه) افزود: این افزایش 15 درصدی قیمت نان مربوط به وزن چانه نان نخواهد بود و مربوط به دستمزد و حقوق کارگر است و این در حالی است که نانوایان از این افزایش نرخ پس از سه سال راضی نیستند و این اعمال نرخ از سوی اتحادیه تنها برای روشن ماندن چراغ نانوایی ها صورت گرفته است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی در خصوص راهکار رند کردن قیمت نان برای خریداران و نانوایان تصریح کرد: خریداران می توانند برای رند کردن قیمت نان های لواش و تافتون تعداد بالا خریداری کنند و نانوایان نیز با ریختن کنجد قیمت نان سنگک و بربری را رند می‌کند تا مشکلی برای پرداخت پول خرد ایجاد نشود.

براساس گزارش میزان، افزایش قیمت نان پس از 3 سال هنوز اعمال نشده اما و اگرهای بسیاری به همراه دارد و رند نبود قیمت نان در کنار بی کیفیتی آن نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که از سوی مسئولین به راحتی توجیه می شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *