کدام کشورها به زودی از ناتو خارج خواهند شد؟

10:47 - 02 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۳۷۳
گزارش‌ها حاکی از این است که ترکیه احتمالا ناتو را ترک خواهد کرد؛ اما اگر این اتفاق بیفتد، چه کشور‌هایی ممکن است از این امر پیروی کنند؟

کدام کشورها به زودی از ناتو خارج خواهند شد؟به گزارش گروه فضای مجازی  و به نقل از اسپوتنیک، برخی پیش‌بینی‌ها از احتمال خروج ترکیه و برخی کشور‌های دیگر اروپایی از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) سخن می‌گویند.

گزارش‌ها حاکی از این است که ترکیه احتمالا ناتو را ترک خواهد کرد؛ اما اگر این اتفاق بیفتد، چه کشور‌هایی ممکن است از این امر پیروی کنند؟

یونان

سال‌های پیش یونان یکی از کشور‌هایی بود که از بحران اقتصادی ضربه خورد. این بحران سیستم دفاعی این کشور را نیز تضعیف کرد که همین امر احتمال خروج این کشور از ناتو را زیاد می‌کند.

مجارستان

در حال حاضر با توجه به ساخت نیروگاه اتمی در مجارستان با وام‌های روسیه، می‌توان گفت: این کشور برای خروج از اتحادیه اروپا آماده است و بعد از آن هم با توجه به شرایط نظامی، خروج آن از ناتو محتمل است.

اسلوواکی

وضعیت پایگاه ناتو در شمال آتلانتیک بحرانی است و یان چرنوگورسکی در این مورد گفته که توسعه ناتو در غرب مانع از همکاری‌های بین اتحادیه اروپا شده و هیچ همه پرسی در زمینه عضویت در ناتو صورت نگرفته است.

فرانسه

فرانسه یکی از پیشگامان ناتو است، اما در سال ۱۹۶۶ ژنرال دوگل از ساختار‌های نظامی انصراف داد. در سال ۲۰۰۹ فرانسه به ساختار‌های رها شده بازگشت و خود را درگیر جنگ لیبی کرد که باعث افزایش ضدیت با ناتو شد. ماینین لوپان قول داده که اگر به سمت رئیس جمهوری برسد از اتحادیه اروپا و ناتو خارج خواهد شد و به سمت همکاری با روسیه خواهد رفت.

ایسلند

حضور ایسلند در ناتو بزرگترین راز این بلوک است. کل جمعیت ایسلند ۲۰۵ هزار نفر است. این کشور خود نیروی نظامی ندارد. در سال ۲۰۱۱، ۱۸ نماینده از ۶۳ نماینده پیشنهاد لغو عضویت در ناتو را دادند. ایسلند یک پایگاه مهم برای ناتو محسوب میشود که در این سال‌ها کشمکشی بر سر خروج یا ماندن آن در ناتو در میان نمایندگان آن وجود داشته است. ایسلند اهمیت موقعیت جغرافیایی خود را برای ناتو می‌داند و از آن برای اهداف سیاسی داخلی و بین المللی استفاده میکند.

 

 

منبع:العالم

 

 

 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *