نیروهای عراقی عملیات پاکسازی صحرای صلاح الدین و موصل را آغاز کردند

10:10 - 02 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۳۷۰
نیروهای مردمی عراق امروز پنج شنبه اعلام کردند که عملیات پاکسازی صحرای صلاح الدین و موصل در نزدیکی مرزهای سوریه آغاز شده است.

نیروهای عراقیبه گزارش گروه بین‌الملل ،نیروهای بسیج مردمی عراق روز پنج شنبه اعلام کردند که با همکاری نیروهای ارتش و پلیس مرحله جدیدی از عملیات پاکسازی صحرای صلاح الدین، موصل و الانبار را در نزدیکی مرزهای سوریه آغاز کردند.

در بیانیه حشدالعشبی آمده است که نیروهای مردمی، پلیس و ارتش با پشتیبانی هواپیماهای نیروی هوایی ارتش عراق صبح پنج شنبه عملیات مشترکی را برای پاکسازی صحرای بین شهرهای صلاح الدین، موصل و الانبار آغاز کرده‎اند.

به گفته فرماندهان نیروهای مردمی عراق این عملیات از چند محور آغاز شده است.

نیروهای عراقی اخیرا نیز در ادامه عملیات پاکسازی مناطق پیرامون شهر موصل ده‌ها تُن سلاح و تجهیزات جنگی از گروه داعش کشف کردند.

نیروهای عراقی روز یکشنبه نزدیک به 40 تُن سلاح و تجهیزات نظامی متعلق به تروریست‎های داعش در جنوب‌ غرب شهر موصل کشف کرده‌اند.

 به گفته این منبع امنیتی عناصر داعش این حجم عظیم سلاح را در تونل زیرزمینی در منطقه «عین الجهش» در جنوب‌ غربی شهر موصل پنهان کرده‌ بودند.

ارتش عراق در ادامه عملیات مداوم خود برای شکست کامل داعش در عراق روز جمعه گذشته با ورود به شهر راوه، عملیات گسترده‌ای را برای آزادسازی این شهر آغاز کرد و طی چند ساعت موفق شد کل شهر راوه، آخرین پایگاه داعش در عراق را آزاد کند.

شهر راوه واقع در استان الانبار در غرب عراق، آخرین پایگاه داعش در عراق است و آزادسازی این شهر به معنای شکست و خروج کامل داعش در این کشور است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *