نخست وزیر ترکیه تروریسم و مهاجرت را تهدیدی مهم برای جهان دانست

2:10 - 02 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۳۳۲
یلدریم: امروز بیش از 55 میلیون انسان در سطح جهان به دلیل تنش و درگیری، ناچار به ترک خانه‌های خود شده اند، این در حالی است که در جهان تنها 20 کشور بالای 55 میلیون جمعیت وجود دارد.

نخست وزیر ترکیه تروریسم و مهاجرت را تهدیدی مهم برای جهان دانستبه گزارش گروه بین‌الملل ، بینالی یلدریم نخست وزیر ترکیه گفت: تروریسم جهانی به بزرگترین تهدید تبدیل شده و پس از آن مهاجرت نیز دومین تهدید جهانی است.

یلدریم روز چهارشنبه در نشست مشترک با شرکت کنندگان در دهمین مجمع عمومی مجمع مجالس آسیایی در استانبول بیان کرد: امروز بیش از 55 میلیون انسان در سطح جهان به دلیل تنش و درگیری، ناچار به ترک خانه‌های خود شده اند، این در حالی است که در جهان تنها 20 کشور بالای 55 میلیون جمعیت وجود دارد.


وی با تاکید بر این که نباید در قبال این بحران بی تفاوت ماند، افزود: برخی کشورها گمان می‌کنند که با ساختن دیوار می توانند جلو پیامدهای این بحران را بگیرند ولی به زودی به اشتباه خود پی خواهند برد.


وی اضافه کرد: در کنار امر مبارزه با تروریسم، از تمامی کشورهای می‌خواهیم که به عوامل و انگیزه های بروز پدیده مهاجرت توجه کنند و از سازمان ملل نیز انتظار داریم که نقش موثری در این زمینه ایفا کند.


وی در ادامه اظهار کرد: مرکز ثروت از غرب به سمت شرق در حال انتقال است و ترکیه و سرزمین آناتولی نیز مرکز و محل گذر این حرکت دو طرفه محسوب می شود.


وی همچنین گفت: مجمع پارلمانی آسیا در بیانیه پایانی نهمین نشست مجمع عمومی خود با یک اقدام مثال زدنی اعلام کرد که گروه گولن یک گروه تروریستی است و همه کشورهای عضو با همبستگی کامل در مبارزه با آن همگام خواهند بود که این اقدام شایسته ای بود.


دهمین نشست مجمع عمومی مجالس آسیایی با حضور هیات های پارلمانی42 کشور از جمله هیات ایرانی به ریاست دکتر علی لاریجانی رییس مجلس ایران و اعضای ناظر از 16 کشور از دو روز پیش در شهر استانبول آغاز شده است و روز پنجشنبه با انتشار بیانیه نهایی به کار خود پایان می دهد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *