آیا سرلشکر سلیمانی؛ سپهبد می‌شود؟

15:49 - 01 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۲۱۱
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در قرارگاه ثارالله، گفت: تا زمانی که تفکر تکفیری تروریستی با هدف ناامن کردن و چپاول نفت منطقه در راس برنامه غرب و دول مرتجع قرار دارد، جمهوری اسلامی ایران با اشراف کامل به تحولات جاری و تحرکات صهیونیست ها از مبارزه با تروریسم دست بردار نخواهد بود.

اهداف سردار سلیمانی والاتر از ظواهری مانند درجه است/ مبارزه ایران با تروریست ها پایان نیافته استبه گزارش گروه فضای مجازی به نقل از جام جم،سردار اسماعیل کوثری جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران در قرارگاه ثارالله در خصوص پایان سیطره داعش بر عراق و سوریه اظهار کرد: از ابتدای گسیل شدن گروهک تروریستی داعش تحت سرپرستی دول غربی و متحدانشان به منطقه، نیت و هدف اصلی به تمام معنا یورش به خاک ایران بود. اما این پروژه تکفیری صهیونیستی از سوریه و سپس از عراق آغاز شد.

وی با تاکید به اینکه جمهوری اسلامی بنا به درخواست شخص بشار اسد و نیز تقاضای دولت عراق بصورت میدانی وارد کارزار مبارزه با داعش شد، افزود: حضور ما در سوریه و عراق علاوه بر وارد آوردن لطمات سنگین به داعش موجب عقب راندن این گروه تروریستی از مرزهای کشورمان شد و عملا تیر حامیان داعش به سنگ خورد.

این مقام ارشد نظامی کشور با اشاره به تدابیر فرمانده معظم کل قوا در آسیب شناسی آفت تروریست ها در منطقه و ضرورت مقابله جدی با آن، خاطر نشان کرد: داعش تا 35 کیلومتری مرزهای ایران پیشروی کرده بود و اگر تدابیر ویژه رهبری انقلاب مبنی بر هشدار ایشان به حامیان تروریست ها و اذناب منطقه ای و فرامنطقه ای آن ها و همچنین لزوم برخورد قاطع با نفوذ احتمالی نبود، در صورت عدم سرکوب آنها در پشت مرزهایمان امروز باید در شهرها با تروریست ها مبارزه می کردیم.

سردار کوثری اقدامات جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در مبارزه با عناصر تکفیری تروریستی را بسیار دقیق و با برنامه خواند و تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با راهبری و حضور موثر تیپ های حزب الله- فاطمیون افغانستان- زینبیون پاکستان و حیدریون عراق و تمام مدافعان حرم در نهایت طومار داعش را در منطقه برچید. از این رو باید گفت، ما با همان وحدت رویه هشت سال دفاع مقدس که ارتش بعث را از کشور بیرون راندیم داعش را هم شکست دادیم.

وی فروپاشی محور داعش بدست رزمندگان مقاومت را متاثر از الگوی والای ایثار و مقاومت دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: خاکریزهای گروه های تروریستی یکی پس از دیگری از آنها باز پس گرفته شد و این مسئله بزرگترین شکست چند دهه اخیر آمریکا – اسراییل و عربستان سعودی محسوب می شود.

در ادامه، جانشین فرمانده کل سپاه در قرارگاه ثارالله در خصوص این مسئله که آیا پایان سیطره داعش به معنای پایان ماموریت ایران در مبارزه با تروریسم خواهد بود، ابراز داشت: تفکر تکفیری تروریستی برخواسته از ایدئولوژی آمریکا – رژیم صهونیستی – انگلیس و... است و متاسفانه رژیم سعودی هم مجری این تفکر در منطقه است. بنایراین قطعا و یقینا مادامی که چنین نگاهی بر منطقه حاکم باشد رسالت ما برای مقابله با تروریسم ادامه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه دشمن همچنان در پی طرح ریزی نقشه های جدید در منطقه است، خاطر نشان کرد: ایالات متحده در آستانه بازپس گیری شهر استراتژیک ابو کمال به تکاپو افتاد و برخی از عناصر داعش را از آنجا خارج و به نقطه دیگری منتقل کرد.

این اقدام بیانگر آن است محور غربی تروریستها به دنبال ایجاد فتنه ای جدید در منطقه است اما آنها باید بدانند جمهوری اسلامی ایران همچون گذشته هوشیار و با دقت نظر بالا مسایل را رصد می کند.

سردار کوثری با توجه به آنچه اشاره شد، در مورد مقصد بعدی تروریست ها و تجهیز دوباره آنها برای عملیات های احتمالی اظهار داشت: غالبا در کشورهایی نظیر افغانستان و لیبی که از ثبات امنیتی کمتری برخوردار هستند گروه های تروریستی بمنظور اهداف آتی حامیان خود سازماندهی می شوند تا همچنان هم بهانه ای برای فروش سلاح وجود داشته باشد وهم اینکه منطقه روی آرامش و ثبات را به خود نبیند.

وی در همین راستا خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بنا بر تاکیدات حضرت امام(ره) و فرمایشات مقام معظم رهبری در هر جای دنیا ندای مظلومان را پاسخ خواهد داد از این رو مبارزه با ظلم و تجاوز از سیاست های کلی ما بشمار می آید و اجازه نمی دهیم برخی با بهره گیری از دلارهای نفتی عربستان سعودی و تخلیه کارخانجات اسلحه به روی مردم، منطقه را نا امن سازند و باعث بوجود آمدن یک حاشیه امن برای رژیم صهیونیستی شوند.

اما سردار کوثری در پایان و در واکنش به برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی در مورد ارتقاء درجه سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: چنین مسئله ای نه مطرح است و نه در خصوص آن صحبتی شده و اساسا هدف حاج قاسم والاتر از این مصادیق ظاهری است. بنابراین این موضوع مورد تایید نیست.

منبع:جام جم آنلاین

 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *