مقاومت زودتر از هر گونه اقدام آمریکایی‌ها، داعش را از عراق و سوریه بیرون کرد

9:01 - 02 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۱۸۴
دسته بندی: سیاست
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: با پیشرفتی که سپاه قدس و گروه‌های مبارز مقاومت مثل حزب الله، حشدالشعبی و ارتش عراق و سوریه داشتند، موفق شدند زودتر از هر گونه اقدام آمریکایی‌ها و ائتلاف‌شان داعش را از این کشور‌ها بیرون کنند.

کنعانیحسین کنعانی‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی در خصوص تحقق وعده سردار سلیمانی در آزادسازی سوریه و تأثیر این پیروزی در منطقه خاورمیانه گفت: یکی از اتفاقات مهمی که در این منطقه اتفاق افتاد بحث بروز و ظهور گروه‌های تروریستی از جمله داعش بود که عمده حرکت اینها و سناریویی که پشت سر داشتند بحث مبارزه با محور مقاومت و مخصوصا جمهوری اسلامی ایران است.

وی ادامه داد: این توطئه صهیونیستی و آمریکایی با سناریوی ایران، اسلام و شیعه هراسی با دلار‌های نفتی سعودی‌ها رقم خورده که یک محور عربی – عبری – غربی را هم در این راستا ایجاد کرده بودند.

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: یکی از هوشمندی و خردمندی‌های رهبر معظم انقلاب این بود که دستور مبارزه با داعش را دادند و تاکید کردند درکشور‌هایی هم که آنها حضور دارند باید برای نابودیشان کمک کرد لذا مشاهده کردیم سپاه قدس ایران به فرماندهی سردار سلیمانی با تمام قوا وارد عمل شده و توانستند داعش را از صفحه سیاسی و جغرافیایی منطقه حذف کنند.
 
کنعانی‌مقدم یادآور‌شد: آمریکایی‌ها سعی می‌کردند با ائتلاف ساختگی، خودشان را در نابودی داعش دخیل کنند، اما اهدافشان حفظ داعش و بکارگیری آن به عنوان یک اهرم فشار علیه جمهوری اسلامی، عراق و سوریه بود.
 
وی خاطرنشان‌کرد: با پیشرفتی که سپاه قدس و گروه‌های مبارز مقاومت مثل حزب الله، حشدالشعبی و ارتش عراق و سوریه داشتند، موفق شدند زودتر از هر گونه اقدام آمریکایی‌ها و ائتلاف شان داعش را از این کشور‌ها بیرون کنند و هم اکنون دیگر بحث‌های استقرار امنیت در عراق و سوریه مطرح است و ایران درحال کمک به استقرار امنیت و بازسازی خرابی‌ها است.
 
کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح‌ کرد: آمریکا و رژیم صهیونیستی بعد از نابودی داعش در عراق و سوریه دنبال سناریوی جدیدتری برای ایجاد بحران در منطقه و تقویت گروه‌های تروریستی در یمن و دیگر نقاط کشور‌های اسلامی‌اند تا بتوانند از این پتانسیل برعلیه محور مقاومت و ایران استفاده کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *