معاون قلابی وزیر نفت دستگیر شد

15:20 - 01 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۱۷۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس پلیس آگاهی استان البرز از دستگیری فردی که تحت عنوان معاون وزیرنفت و مدیرکل تدارکات و پشتیبانی مناطق جنوب اقدام به کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

معاون قلابی وزیر نفت دستگیر شدبه گزارش گروه جامعه ،سرهنگ جواد صفایی گفت: بنا به شکایت دونفر از فردی به هویت (م) که با معرفی خود به عنوان معاون وزیر نفت و مدیرکل تدارکات و پشتیبانی مناطق جنوب از آن‌ها کلاهبرداری کرده بود موضوع در دستور کار پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی افزود: متهم به شاکیان گفته بود که می‌تواند به واسطه آشنایان خود تمام آهن آلات ضایعاتی شرکت نفت را خریداری و مقدار ده هزار تن نفت سفید و ده هزار تن حلال روغن، زیر قیمت بورس باتوجه به سهمیه‌ای که دارد خریداری  و همچنین اگر مبلغ ۳۰ میلیارد تومان آجیل و خشکبار خریداری کند می‌تواند آن را در شرکت نفت به مبلغ ۵۱ میلیارد و ۴۷۰ میلیون تومان بفروشد.

سرهنگ صفایی ادامه داد: با توجه به وعده‌های دروغینی که این فرد داده بود شاکیان اقدام به انجام هزینه‌های میلیاردی جهت کترینگ غذای کارکنان وزارت نفت، سفارش کارتن، خرید برنج، زعفران و ... کرده و مبلغی را نیز به متهم برای انجام هماهنگی‌های مربوط و اخذ تأییدیه‌های لازم داده بودند.

این مقام انتظامی گفت: با توجه به اینکه ادعا‌های متهم کذب بود پس از مدتی با خودروی یکی از شاکیان متواری شد.

این مقام مسئول بیان کرد: با توجه به شکایت شاکیان متهم تحت تعقیب قضایی قرار گرفت و در منطقه کلاک شهرستان کرج رویت شد.

سرهنگ صفایی ابراز داشت: متهم پس از دیدن مأموران پلیس سعی در فرار با خودرو کرد که در حین فرار با چند خودروی دیگر نیز تصادف کرد و در نهایت دستگیر شد.

وی اظهار داشت: معاون قلابی در تحقیقات  به جرم خود اعتراف کرد و پرونده برای شناسایی شاکیان احتمالی دیگر درحال بررسی است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز در پایان یادآور شد:مردم بخصوص صاحبان صنایع و کسب و کار‌ها به افرادی که در قالب کارچاق کن ادعای آشنایی نزدیک با مقامات دولتی را دارند اعتماد نکنند و فریب وعده‌های پوچ و وسوسه کننده این قبیل افراد را نخورند.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *