اقلام ۷۲ ساعته در مناطق زلزله‌زده توزیع می‌شود

15:04 - 01 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۱۷۰
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: توزیع اقلام و بسته غذایی ۷۲ ساعته در مناطق زلزله‌زده استان کرمانشاه هنوز در حال انجام است.
اقلام ۷۲ ساعته در مناطق زلزله‌زده توزیع می‌شودبه گزارش گروه فضای مجازی ،   محمدرضا امیریان با اشاره به اینکه هلال احمر از همان اوایل وقوع زلزله برای کمک به زلزله‌زدگان از تمام توان خود استفاده کرد اظهار داشت: بیشتر از ظرفیت منطقه از چادر، لوازم زیستی اولیه، امکانات گرمایشی و پتو و آنچه که برای اسکان اضطراری نیاز است در مناطق آسیب‌دیده توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه در طول دو سه روز گذشته نیز با توجه به پیش‌بینی بارندگی بیش از 260 تن نایلون بین چادرهای برپا شده در سطح شهرها و روستاها توزیع شد گفت: چادری بدون پوشش نایلون و امکانات زیستی از جمله پتو و وسایل گرمایشی و چراغ والور وجود ندارد اما به این معنی نیست که هیچ مشکلی وجود ندارد زیرا زندگی در چادر با وجود بارندگی سخت است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه بنابر تشخیص خود مردم برای حفاظت از اموال چادرهای خود را در کنار منازل برپا کرده‌اند افزود: به همین دلیل بسیاری از خانواده‌ها به دلیل بارش باران دیروز و امروز را به سختی گذراندند و کاری از دست ما برنمی‌آید و نظر مردم و مسئولان این بود که مردم در کنار منازل خود اسکان پیدا کنند و از اردوگاه‌های اطراف شهر خیلی استقبال نمی‌شود.

امیریان با اشاره به اینکه آواربرداری یک فرایند سنگین است که به راحتی و به سرعت انجام نمی‌شود گفت: آواربرداری باید با هماهنگی دستگاه‌های مختلف و مردم انجام شود و چادرها در نزدیکی منازل مستقر است و افراد به دلایل متعدد علاقه دارند در نزدیکی ساختمان خود زندگی کنند.

وی با بیان اینکه چادرها در مکان‌های مختلفی پراکنده هستند و احتمالا بسیاری از افراد به خاطر این بارندگی سختی بیشتری را تحمل کردند بیان کرد: مردم آسیب‌دیده صبور هستند و متوجه می‌شوند این مسائل لاجرم رخ می‌دهد و تمام دستگاه‌ها در حال فعالیت هستند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: بیش از 2000 نفر از امدادگران و نجات‌گران با تمام تجهیزات و امکانات در مناطق آسیب‌دیده به طور مستمر برای شناسنامه امدادی و توزیع اقلام و فعالیت‌های دیگر حضور دارند.

امیریان با بیان اینکه توزیع اقلام 72 ساعته در حال انجام است اظهار کرد: برخی از مناطق و مردم اعتقاد دارند که جای نگهداری اقلام را ندارند و مواد غذایی به اندازه کافی از طرف خیران ارسال شده است اما تلاش می‌شود رصد شود که هیچ چادری بدون آذوقه نباشد.


منبع: تسنیم
 
 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *