مکه مکرمه از آغاز به کار اولین قطار حرمین شریفین استقبال کرد+عکس

14:36 - 01 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۱۵۷
قطار سریع‌السیر جده-مکه به طول ۴۵۰ کیلومتر رسما افتتاح شد.

به گزارش گروه فضای مجازی ،قطار سریع‌السیر جده-مکه به طول ۴۵۰ کیلومتر رسما افتتاح شد. این قطار دو خطه برقی توسط یک کنسرسیوم از شرکت‌های سعودی، عربی و بین‌المللی ساخته شده و هزینه ساخت آن بالغ بر ۶۳ میلیارد ریال سعودی بوده است.

شماری از بلندپایگان سعودی در اولین حرکت این قطار حضور داشتند که از آن میان شاهزاده خالد الفیصل، امیر منطقه مکه مکرمه و دکتر نبیل العامودی، وزیر راه و ترابری بودند.

پادشاهی سعودی همه ساله میزبان ۵/۳ میلیون زائر مراسم حج و ۴ میلیون حج عمره می‌باشد و جابجایی حجاج بین مکه مکرمه و مدینه منوره به وسیله قطار صورت می گیرد که ظرفیت جابجایی ۶۰ میلیون مسافر در سال را دارد.

مقامات سعودی اعلام کردند که قطار «الحرمین» در سال ۲۰۱۸ و پس از تکمیل جوانب ایمنی و رفاهی آن به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

این قطار بر اساس استانداردهای بین‌المللی از ایمنی بالایی برخوردار است و تمامی وسایل رفاهی در آن در نظر گرفته شده است.

این قطار شامل ۵ ایستگاه است که از مکه مکرمه آغاز و پس از عبور از جده و شهر اقتصادی ملک عبدالله به شهر مدینه منوره می رسد. این مسیر در ۱۵۰ دقیقه طی می‌شود که پیشتر بیش از ۷ ساعت طول می‌کشید.

ایستگاه‌های مکه مکرمه، جده و مدنیه منوره با معماری چشم‌گیر ساخته شده و بهره‌برداری از این خط قطار می‌تواند زمینه سرمایه‌گذاری در این شهرها را فراهم کند.

 

 مکه مکرمه از آغاز به کار اولین قطار حرمین شریفین استقبال کرد+عکس

 

منبع:العربیه

 

 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *