برگزاری تور گردشگری سیاه در مناطق زلزله‌زده ممنوع است

14:08 - 01 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۱۵۱
سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با صدور اطلاعیه‌ای برگزاری هر نوع تور گردشگری «سیاه» در مناطق زلزله زده را ممنوع اعلام کرد و از برخورد با دفاتر سودجو در زمان بروز بلایای طبیعی خبر داد.

برگزاری تور گردشگری سیاه در مناطق زلزله‌زده ممنوع استبه گزارش گروه جامعه ، در این اطلاعیه آمده است: «پیرو انتشار برخی اخبار در خصوص برگزاری تورهای بازدید از مناطق زلزله‌زده در برخی رسانه‌ها و شبکه‌های مجازی با عنوان "گردشگری سیاه "، در صورت مشاهده چنین تورهایی با دفاتر سودجو و مجریان برخورد قاطع خواهد شد.

بر این اساس با توجه با اعلام ممنوعیت تردد خودروهای غیرمجاز در مناطق زلزله‌زده توسط رییس پلیس راهور ناجا، برگزاری هرگونه تور و بازدید از این مناطق بدون هماهنگی امکان‌پذیر نبوده و متخلفین مجازات می شوند. با عنایت به دستورالعمل صادر شده به منظور امدادرسانی هرچه سریع‌تر به مناطق زلزله‌زده و ممانعت از تجمع افراد فاقد مسئولیت در این مناطق، پلیس راه اجازه تردد وسایل نقلیه فاقد مسئولیت در محورهای منتهی به مناطق زلزله‌زده را نمی‌دهد و فقط سازمان‌های امدادی کشور مثل هلال احمر، سپاه، ارتش و نیروی انتظامی در مناطق زلزله‌زده اجازه حضور دارند و مشغول عملیات امداد و نجات هستند، لذا هرگونه حضور فیزیکی غیرضروری در منطقه باعث اختلال در امر ترافیک بوده و روند خدمات‌رسانی را با مشکل مواجه خواهد کرد.

با توجه به ابلاغ‌ها و اطلاع‌رسانی‌های مکرر، تمام دفاتر و شرکت‌ها ملزم به عقد قرارداد اعلامی از سوی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با مسافر هستند و موظف‌اند در آن قرارداد تمام خدمات قابل ارائه به مسافران و گردشگران از جمله درج تاریخ رفت و برگشت و همچنین ساعت اعزام را مشخص کنند که تامین این شرایط در تور مناطق زلزله‌زده غیرممکن است، از این رو تبلیغات برگزاری تورهای زلزله کاذب بوده و اجرای این تورها عملا ممکن نیست.

در خاتمه تأکید می‌شود شهروندان فریب تبلیغات چنین تورهایی را نخورند زیرا برگزاری هر نوع تور گردشگری «سیاه» هنگام بروز بلایای طبیعی ممنوع بوده و مشمول برخورد قانونی خواهد بود.»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *