معینی: بحث برکناری پور غلامی مطرح نیست/ کادرفنی جوانان درخصوص نتایج ضعیفش پاسخگو خواهد بود

13:59 - 01 آذر 1396
کد خبر: ۳۷۰۱۴۷
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال از حمایت کامل آنها از سرمربی تیم جوانان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ورزشی ، فریدون معینی در حاشیه نخستین همایش هیئت‌های فوتبال،‌ اظهار داشت: یک اقدام بسیار موثری بود که توسط فدراسیون فوتبال انجام شد و دبیرها برای اولین بار گرد هم آمدند و از همه فعالیت‌های کمیته‌های فدراسیون متعلق شدند. فکر می‌کنم کار بسیار ماندگار و خوبی است که باید ادامه پیدا کند. به‌نظرم این گردهمایی‌ها باعث می‌شود که افکار خیلی به هم نزدیک شود.

وی با اشاره به سکوتش در قبال نتایج ضعیف تیم جوانان در جام جهانی هندوستان، خاطرنشان کرد: صحبت نکردن من چند دلیل داشت. اول اینکه باید تمام اطلاعات گردآوری شود و با تفکر پاسخگو باشیم، این خیلی بهتر است تا اینکه بخواهیم عجولانه مسائل را مطرح کنیم. شنبه جلسه کمیته فنی را داریم. از اعضای کادر فنی تیم زیر 19 سال دعوت کردیم که تشریف بیاورند تا گزارش‌ها کامل شود و جوابی که بتواند پاسخ مردم فوتبال‌دوست باشد، بدهیم.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که «آیا احتمال برکناری پورغلامی وجود دارد یا خیر؟»، گفت: اصلاً چنین چیزی مطرح نشده است. به‌نظرم من هم نباید مطرح شود، چون اتفاقات در فوتبال وجود دارد. در همین مسابقات، آرژانتین و هلند که چندین بار قهرمان جهان شده بودند، انتخاب نشدند که به هند بیایند. این نوسانات، پیروزی‌ها و شکست‌ها در فوتبال وجود دارد. هیچ تیمی نمی‌تواند برای همیشه موفق و پیروز باشد، اما چیزی که وجود دارد، این است که جامعه ما باید از فرایند فوتبال و راهی که می‌رود، حمایت کند.

معینی درباره عدم نتیجه‌گیری تیم‌های جوانان و امید و اینکه چه برنامه‌ریزی برای عدم تکرار آنها اتخاذ شده است؟، گفت: به‌نظر من چه در گذشته و چه در حال، همه افرادی که چه به‌عنوان بازیکن، چه مربی و چه به‌عنوان اعضای کمیته و مسئول فدراسیون فعالیت می‌کنند، همه هدف‌شان کسب موفقیت است و این نیست که بخواهند خدایی نکرده کم کاری کنند. به هر حال یک سری اتفاقاتی رخ می‌دهد که باید آن را به حساب اتفاقات فوتبالی بگذاریم. در یک برهه، یک نسل بازیکنان خوب می‌آیند و برای چند سال موفقیت‌های بزرگ دنیا را نصیب خودشان می‌کنند؛ مثل تیم ملی اسپانیا که هم در یورو قهرمان شد و هم در جام جهانی، اما دیدیم که بعد از رفتن آن نسل از بازیکنانش در جام جهانی گذشته 5 گل از تیم هلند خورد. به‌نظرم باید مسیر درستی برای پیشرفت در پیش گرفت. برای قرار گرفتن در این مسیر، نیاز به تعامل و اتحاد همه دست‌اندرکاران فوتبال است.

وی در ادامه در خصوص عدم موفقیت تیم فوتبال جوانان در مسابقات مقدماتی آسیا توضیح داد: اینها مسائلی هست که مطرح می‌شود که اجتناب ناپذیر است ما مسئله‌ای که مهم است این است که ما نباید زود قضاوت کنیم. من به نظر همه کارشناسان و احترام می‌گذارم، اما به نظرم اگر ما با اطلاعات قوی‌تری پاسخگو باشیم این راه‌کار بهتری است. یک مثال می‌زنم از آقای کرایف که گفت وقتی یک تیم بد بازی می‌کند همه‌ مردم می‌گویند که تیم بد بازی کرد اما افراد کمی هستند که بگویند چرا تیم بد بازی کرد. برای همین من خواهش می‌کنم که همه با تعمق به موضوع نگاه کنند.

عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال درباره اینکه چرا میزبانی رقابت‌های مقدماتی آسیا از ایران گرفته شده بود, خاطرنشان کرد: من فکر می‌کنم در این قضیه آزاد (سرپرست تیم جوانان) توضیحات کاملی دادند که این توضیحات از صحبت‌های من کامل‌تر خواهد بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *