خرید آثار هنری برای کار خیر ماندگار خواهد بود

9:31 - 01 آذر 1396
کد خبر: ۳۶۹۹۵۱
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
محمدعلی شیخی گفت: این روزها شاهد حضور تمام اقشار مردم در کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه هستیم. تمام این امور بر اساس احساس همدردی و همدلی است. هنر نیز از این وادی دور نمانده و سعی دارد ثمر داشته باشد؛ چرا که وقتی اثر هنری برای فروش گذاشته می‌شود، خریدار همیشه به یاد خواهد داشت که آن اثر را برای کار خیر خریده است و این امر بسیار تاثیرگذار است.

به گزارش گروه فرهنگی به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمدعلی شیخی از جمله هنرمندانی است که چندین تابلوی نقاشی از آثار خود را برای فروش به نفع کمک به زلزله زدگان کرمانشاه ارائه داده است. او در این خصوص گفت: در مجموع 12 اثر برای فروش ارائه داده‌ام که 8 اثر از مجموعه آثار شخصی و 4 اثر از میان آثاری که در واحد مرکز تجسمی حوزه هنری قرار دارد، برای فروش انتخاب شده‌است. 8 اثری که از میان آثار شخصی انتخاب کردم نقاشی روی مقوا هستند که قاب شده اند و مناظری زیبا و نشاط آور را در بر می‌گیرد؛ درعین حال برخی از این آثار نقش برجسته با مضامین مذهبی هستند که از نمادهای مذهبی در آن‌ها استفاده شده‌است؛ 4 اثر دیگر در ابعاد بزرگ هستند.

او با ارزیابی نفس برگزاری چنین مراسمی که با حضور هنرمندان همراه است، گفت: این روزها شاهد حضور تمام اقشار مردم در کمک‌رسانی به مردم زلزله‌زده کرمانشاه هستیم. هر کس در توان خود کاری انجام می‌دهد. تمام این امور بر اساس احساس همدردی و همدلی است. هنر نیز از این وادی دور نمانده و سعی دارد ثمری داشته باشد؛ چراکه وقتی اثر هنری برای فروش گذاشته می‌شود، خریدار همیشه به یاد خواهد داشت که آن اثر را برای کار خیر خریده است. این امر بسیار تاثیرگذار است.

شیخی معتقد است: همه هنرمندان در عرصه‌های مختلف از تئاتر گرفته تا سینما می‌توانند در این امر سهیم باشند و فروش بلیت خود را به زلزله‌زدگان کرمانشاه اختصاص دهند. در این میان هنرهای تجسمی با احساس بیشتری می تواند با مخاطب ارتباط برقرار کند. هر کس احساس مسئولیت داشته باشد، تعهد خود به همنوع خود را انجام می دهد. تعهد انسانی به تمام تعهدات ارجحیت دارد.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *