ضرورت بالا بردن اطلاعات حقوقی افراد در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی

10:17 - 01 آذر 1396
کد خبر: ۳۶۹۹۳۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم گفت: برای تقلیل آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها باید در سه عرصه حذف و یا اصلاح مجرم، بالا بردن اطلاعات افراد که قربانی جرم نشوند و تطهیر جامعه تلاش کنیم.

ضرورت بالا بردن اطلاعات حقوقی افراد در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعیحجت‌الاسلام‌ والمسلمین مجید یزدی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در رابطه با ممنوعیت عرضه قلیان در استان قم با اشاره به ضرورت نظارت بر مراکز عرضه قلیان گفت: تعداد قهوه خانه‌های دارای پروانه کمتر از ۱۰۰ مرکز بوده است، در حالی‌که ۴۰۰ مرکز به‌صورت غیرمجاز قلیان عرضه می‌کردند و نیز در برخی از توتون‌های عرضه شده در این مراکز مواد اعتیادآور وجود داشته است.

این مقام قضایی در بخش دیگر سخنان خود، با اشاره به انجام کار‌های فرهنگی در دادگستری استان قم گفت: از سرمایه اجتماعی نباید غافل شد. بسیاری از جلسه‌ها مانند اصناف با بودجه‌های غیردولتی کار فرهنگی و آموزشی انجام می‌دهند و در این زمینه نباید فقط متکی به بودجه دولتی بود.

وی بر آشنایی شهروندان با قوانین و مقررات تأکید و اظهار کرد: برای تقلیل آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها باید در سه عرصه حذف و یا اصلاح مجرم، بالا بردن اطلاعات افراد که قربانی جرم نشوند و تطهیر جامعه تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام یزدی یکی از ظرفیت‌های خوب استان قم را حوزه علمیه دانست و خاطرنشان کرد: در این رابطه جلسه‌هایی را با مبلغان داشته‌ایم و دوره‌های تخصصی نیز برای آن‌ها برگزار شده است.

وی با بیان این‌که کسانی که با کج روی‌ها مبارزه می‌کنند در واقع با ظلم مبارزه می‌کنند، تأکید کرد: ما موظف به برخورد با ناهنجاری‌ها و کج روی‌ها هستیم.

این مقام مسئول با اشاره به روایتی از ائمه اطهار (ع) گفت: تقویت دین مردم، آبادانی شهر‌ها و ایجاد امنیت و آسایش برای مردم از وظایف کارگزاران است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان قم در پایان گفت: هر کاری که انجام می‌دهیم، باید با جدیت تمام انجام شود و نیز با اخلاص و برای خدا باشد.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *