تداوم رفتار هیئت حاکمه آمریکا، منجر به فروپاشی برجام می‌شود/ توانمندی‌های دفاعی ایران، قابل مذاکره نیست

8:45 - 01 آذر 1396
کد خبر: ۳۶۹۹۱۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دفاعی متعارف جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نبوده و با رویکرد بازدارندگی در برابر تهدیدات براساس برنامه‌های ملی تداوم خواهد یافت.

شمخانیبه گزارش گروه سیاسی ، علی شمخانی طی مصاحبه‌ای با اشاره به روند فعلی اجرای برجام، اظهار کرد:در حالی که جامعه جهانی بر غیر قابل مذاکره بودن توافق چند جانبه برجام اجماع داشته و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به کرات پایبندی ایران به تعهداتش را تایید نموده اما رئیس جمهور آمریکا مسیری متفاوت را در پیش گرفته و با بی اعتنایی به همه قواعد و توافقات بین المللی در مسیر اجرای برجام کارشکنی می‌کند.

وی ادامه داد: مسیری که اظهارات و رفتار هیئت حاکمه آمریکا با اظهارات و اقدامات خود آغاز کرده‌اند در حقیقت خروج سیاسی این کشوراز برجام بوده و تداوم آن فروپاشی این توافق نامه را بدنبال خواهد داشت.به طور قطع مسیر اشتباه آمریکایی ها به این شکل قابل دوام نیست.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تصریح کرد: استفاده از ابزار تحریم به معنی اعلام شکست در منطق و مذاکره است. ضمن اینکه استفاده آمریکا از ابزارهای شکست خورده تهدید و تحریم بر علیه ایران فاقد تاثیر گذاری بر اراده جمهوری اسلامی ایران است. عمده تحریم های اخیر نیز هرچند غیر قابل قبول ونقض تعهدات آمریکاست اما نمایشی و فاقد اثرگذاری می‌باشد.

شمخانی گفت: ما از ابتدای مذاکرات نیز از آمریکا انتظار نداشتیم مسیر دشمنی خود را پایان دهد. تاکید مقام معظم رهبری نیز در طول مذاکرات بی‌اعتمادی به طرف مقابل بود که بر همین مبنا نیز ساز و کارها و اقداماتی طراحی شده است که متناسب با بدعهدی طرف مقابل و تجربه‌های گذشته اجرا خواهد شد. راهبرد ما در برابر نقض تعهدات طرف‌های مقابل اجرای اقداماتی است که در کوتاه‌ترین زمان و با حداقل هزینه شرایط منافع جمهوری اسلامی ایران را تامین نماید.

آنطور که پایگاه اطلاع‌رسانی دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی گزارش داده است،شمخانی با اشاره به مواضعی که در خصوص توانمندی دفاعی و موشکی ایران مطرح می‌شود نیز خاطرنشان کرد: توانمندی‌ها و ظرفیت‌های دفاعی متعارف جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه قابل مذاکره نبوده و با رویکرد بازدارندگی در برابر تهدیدات براساس برنامه‌های ملی تداوم خواهد یافت. همانگونه که بارها اعلام کرده‌ایم مسیر حفظ و ارتقاء قدرت دفاعی ایران وبالندگی نیروهای مسلح اعم از سپاه و ارتش و بسیج و تداوم ایفای نقش منطقه ای فعال در مبارزه با تروریسم و دفاع از ملت های مظلوم منطقه غیر قابل تغییر است.

وی تصریح کرد: قدرت موشکی جمهوری اسلامی ایران به عنوان بخش مهمی از توان بازدارنده دفاعی ،برپایه ظرفیت های بومی وتجربیات 8 سال دفاع مقدس و در اوج تحریم‌های ظالمانه علیه کشور ما ایجاد شده و دانشمندان انقلابی ایران اسلامی نشان داده‌اند که هرگز پشت سد تحریم‌ها متوقف نخواهند شد و آن را به فرصتی برای جهش به سطوح بالاتری از توانمندی و اقتدار تبدیل خواهندکرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *