رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

داورزنی: وزیر ورزش باید درباره طاهری تصمیم بگیرد/ تمایلی به دولتی بودن پرسپولیس و استقلال نداریم

16:00 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۸۰۹
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش گفت: نه وزارت ورزش و نه شخص وزیر تمایلی به دولتی بودن پرسپولیس و استقلال ندارند.

به گزارش گروه ورزشی ، محمدرضا داورزنی در حاشیه نشست فدراسیون پزشکی ورزشی با کمیته‌های پزشکی فدراسیون‌های مختلف اظهار داشت: موضوع پزشکی از بحث‌های مهم در حفظ سرمایه‌های ملی یا همان ورزشکاران است که البته کمتر مورد توجه در فدراسیون‌ها قرار می‌گیرد. ما اعتقاد داریم زمانی که یک ورزشکار وارد عرصه ورزش می‌شود باید تحت نظارت کمیته پزشکی باشد و برایش پرونده تشکیل شود.

وی افزود: همه مباحث مربوط به ورزشکار از جمله مصدومیت‌ها و استفاده از مکمل‌ها باید تحت نظارت باشد و متخصصین نیز حضور فعال‌تری داشته باشند، بعضا پیش آمده که ما قهرمانانی را به دلیل مصدومیت و سایر مشکلات از دست داده‌ایم. ما این اعتقاد را داریم که ورزشکار همیشه در خطر مصدومیت است و به همین دلیل باید همواره تحت نظارت باشد. به نظرم وظیفه کمیته‌های پزشکی فدراسیون‌ها نباید فقط این باشد که بعد از مصدومیت ورزشکار به دنبال درمان او بروند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص خبر احتمال پناهنده شدن یک جودوکار در هلند گفت: این خبر هنوز قطعی نیست من یک ساعت قبل با رئیس فدراسیون جودو صحبت کردم و او گفت که شاید چنین بحثی مطرح باشد، اما قطعی نیست. به هر حال از این اتفاقات رخ می‌دهد و ما پیش از این ورزشکارانی را داشته‌ایم که در یک کشوری مانده و سپس برگشته‌اند. در طول سال برای نزدیک به ۱۶، ۱۷ هزار نفر مجوز شورای برون‌مرزی صادر می‌شود و ممکن است یک چنین اتفاقی هم رخ بدهد هرچند که یک مورد هم در اینگونه مسائل زیاد است و نباید صورت بگیرد.

داورزنی در خصوص موضوع بازنشسته‌های ورزشی که مورد تاکید سازمان بازرسی کل کشور نیز قرار گرفته، تاکید کرد: وزارت ورزش ملزم به اجرای قانون است و فرقی ندارد که این موضوع برای فدراسیون‌ها باشد یا باشگاه‌ها. در قانون پیش‌بینی شده که اگر فردی مجوز لازم را داشته باشد مشکلی برای ادامه فعالیت ندارد، اما اگر آن استثنائات را نداشته باشد طبیعی است که این موضوع جرم تلقی می‌شود. نهاد‌های نظارتی مثل سازمان بازرسی تاکید جدی دارند که مدیران بازنشسته هرچه زودتر تعیین تکلیف شوند. البته ما شرایط فعالیت افراد دوتابعیتی را نیز پرسیدیم که سازمان بازرسی شرایط را در این باره توضیح بدهد. اگر کسی پاسپورت کشور دیگری را داشته باشد نمی‌تواند رئیس شود، به هر حال ما هم در وزارت ورزش و با تاکید سلطانی‌فر برای اجرای قانون تلاش می‌کنیم و هرجا که لازم باشد قانون را اجرا خواهیم کرد تا در بین فدراسیون‌ها و مدیران فردی نباشد که خلاف قانون فعالیت کند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا برای علی‌اکبر طاهری جانشین قطعی تعیین شده است یا خیر، تصریح کرد: باید در این باره با وزیر ورزش صحبت کنیم و او باید در این باره تصمیم بگیرد.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در خصوص شرایط فدراسیون تیراندازی با کمان که خودش پیش از این اعلام کرده بود تا پایان شهریورماه شرایط این فدراسیون مشخص می‌شود اظهار داشت: اتفاقاتی در مقطع قبلی افتاده بود و دوستان در فدراسیون تیراندازی با کمان گفتند که ملاک عمل آن‌ها اساسنامه قبلی که مورد تصویب فدراسیون جهانی است، می‌باشد ما هم گفتیم با توجه به تغییراتی که در ایران در اساسنامه فدراسیون‌ها صورت می‌گیرد اساسنامه این فدراسیون هم باید تغییر داده شود و نمی‌توانیم با اساسنامه مصوب فدراسیون جهانی انتخابات این فدراسیون را برگزار کنیم. پس از این صحبت‌ها شجاعی به عنوان رئیس فدراسیون اساسنامه جدید را به فدراسیون جهانی ارائه کرد و کلیات اولیه آن نیز مورد تایید قرار گرفت. حالا ما منتظر هستیم تا آن شرایط کامل اساسنامه که مدنظر فدراسیون جهانی و شرایط داخلی کشور است مورد تایید قرار بگیرد و انتخابات را برگزار کنیم.

داورزنی درباره موضوع واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال و اینکه چرا این اتفاق رخ نمی‌دهد، گفت: به قول سلطانی‌فر اگر بتوانیم این دو باشگاه را امروز واگذار کنیم بهتر از فردا است. وزارت ورزش تمایلی به باشگاه‌داری ندارد و ما مسئولیت کلی ورزش کشور را برعهده داریم. نه وزارت ورزش و نه شخص وزیر تمایلی به دولتی بودن پرسپولیس و استقلال ندارند. به هر حال ما در حال بررسی راهکار‌های مدنظر هستیم تا واگذاری این دو باشگاه صورت بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسائل سیاسی در عدم واگذاری این دو باشگاه دخیل است، خاطرنشان کرد: بحث سیاسی در عدم واگذاری نیست، در دوره قبلی هم اشکالاتی به موضوع واگذاری وارد شد و در نهایت شرایط برای واگذاری فراهم نشد. الان هم یکی از بحث‌های ما این که ما بتوانیم شرایط واگذاری را فراهم کنیم.
 
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره دیدارهای تدارکاتی تیم ملی فوتبال، رایزنی‌های شخصی کارلوس کی‌روش برای برگزاری این دیدارها و موضوع حمایت 10 میلیارد تومانی از تیم کشورمان در راه جام جهانی اظهار داشت:‌ برنامه فوتبال با فدراسیون است و تاج هم در کنار همکارانش تلاش می‌کند اما به عنوان یک بحث کلی باید بگیوم که دولت برای تدارک بهتر در جام جهانی کمک می‌کند و تلاش ما نیز در این میسر است. اینکه سرمربی چه گفته یا نگفته و یا برنامه وزارت ورزش چه چیزی است موضوع ما نیست، چرا که وزارتخانه دخالت نمی‌کند، اینها مباحثی است که فدراسیون فوتبال برنامه‌ریزی لازم را انجام می‌دهد و دولت هم اعلام کرده که حمایت جدی در این‌باره دارد ، در دیدار اعضای تیم ملی با رئیس‌جمهور، روحانی بر حمایت جدی از تیم ملی تاکید کرد، به هر حال ما هم دوباره پیگیری می‌کنیم تا فدراسیون مشکلی نداشته باشد.
 
«وزیر ورزش از طاهری خواسته بود که جلسه‌ای با هم داشته باشند اما ظاهرا طاهری از حضور در این جلسه امتناع کرده است»، داورزنی در واکنش به این موضوع گفت: به شایعات توجه نکنید، طاهری و افتخاری از مدیران زحمت‌کش ورزش کشور هستند حالا اینکه منع قانونی ایجاد شده نباید باعث به وجود آمدن چنین شایعاتی شود. وزارت ورزش همواره در کنار مدیران عامل این باشگاه‌ها بوده ولی الان هم بحث منع قانونی مطرح است و اگر اجرا نشود وزارت ورزش متخلف می‌شود. تا الان تلاش می‌شد از راهکارهای دیگری برای ادامه فعالیت‌ این مدیران استفاده کنیم اما حالا بحث جدی شده است. محمود مشحون هم یکی از بهترین مدیران ما است و طبیعی است زمانی که منع قانونی به وجود می‌آید باید به شکل دیگری در خدمت این مدیران باشیم و باید تلاش کنیم از ظرفیت‌های افراد بازنشسته استفاده شود.

وی در پایان در خصوص اعتراض به فعالیت‌های سرپرست فدراسیون بوکس و اینکه او از منافع فدراسیون برای تبلیغات انتخاباتی‌اش استفاده می‌کند، تصریح کرد: سعی می‌کنیم انتخابات فدراسیون در کمال عدالت برگزار شود و خانواده بوکس هم نباید نگران باشند.

 
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *