خشونت‎های دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا نوعی آپارتاید است

13:44 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۷۳۵
سازمان عفو بین‌الملل در جدیدترین گزارش خود درباره وضعیت مسلمانان روهینگیا، اقدامات و خشونت‌های دولت میانمار را نوعی آپارتاید توصیف کرد.

آپارتاید میانمار عیله مسلمانان روهینگیابه گزارش گروه بین‌الملل ، سازمان عفو بین‌الملل در جدیدترین گزارش خود درباره وضعیت مسلمانان روهینگیا، اقدامات و خشونت‌های دولت میانمار را نوعی آپارتاید توصیف کرد.

عفو بین‌الملل پس از انجام تحقیقات برای یافتن عوامل ریشه‌ای بحرانی که موجب فرار 620 هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش شده گزارش داد که خشونت‌های دولت میانمار علیه این مسلمانان به سطح یک آپارتاید رسیده ست.

سازمان عفو بین‌الملل تشریح می‌کند که چگونه سال‌ها آزار و اذیت از سوی دولت میانمار به بحران کنونی منجر شده است.

این گزارش 100 صفحه‌ای که حاصل دو سال تحقیق است می‌گوید که این خشونت و کنترل همسان با «آپارتاید جنایت علیه بشریت» است.

«آنا نیستات» مسئول ارشد این تحقیقات در این باره می‌گوید: ایالت راخین صحنه جرم است و بازه زمانی وقوع این جنایات بسیار گسترده‌تر  از جنایات سه ماه گذشته دولت میانمار علیه مسلمانان روهینگیا بوده است.

این گزارش در حالی منتشر می‌شود که در پی آغاز دور جدید خشونت‌ها علیه مسلمانان روهینگیا از روز 25 ماه سپتامبر تاکنون 620 هزار نفر از این مسلمانان به بنگلادش فرار کرده و بیش از هزار نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند و سازمان‌ها و جوامع بین‌المللی به شدت این اقدام دولت میانمار را مورد انتقاد قرار داده‌اند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *