دومین شماره ماهنامه «نماینده» منتشر شد

15:53 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۷۲۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دومین شماره ماهنامه «نماینده» از صبح امروز در ۱۵۶ صفحه روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

دومین شماره ماهنامه «نماینده» منتشر شدبه گزارش گروه سیاسی ، دومین شماره ماهنامه «نماینده» از صبح امروز در ۱۵۶ صفحه روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

پروندۀ ویژۀ این شمارۀ «نماینده» به ارزیابی «میزان شناخت نمایندگان مجلس از ارزش و جایگاه رأی خود در تصمیمات مجلس» اختصاص یافته است که در همین راستا با «محمدرضا باهنر» مشاور رئیس مجلس، «حسن سبحانی» نماینده ادوار پنجم تا هفتم مجلس، «آیت‌الله محسن مجتهدشبستری» عضو مجلس خبرگان رهبری، «سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی» عضو هیئت‌رئیسه مجلس دهم، «سیدحسین نقوی‌حسینی» سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی، «محمدجواد فتحی» عضو شورای مرکزی فراکسیون امید، «حشمت‌الله فلاحت‌پیشه» عضو کمیسیون امنیت ملی، «فرهاد فلاحتی» عضو کمیسیون آموزش و «سیدمحمدحسین میرمحمدی» جانشین معاونت قوانین مجلس گفتگو شده است.

همچنین «نماینده» به‌عنوان تنها مجله تخصصی حوزه مجلس، پروندۀ «نمایندۀ تراز» را به مناسبت روز مجلس، برای مرور زندگی و زمانۀ «شهید مدرس» تهیه کرده است.

گفتنی است در دومین شمارۀ ماهنامۀ «نماینده» ۱۰ پروندۀ موضوعی دیگر تهیه شده است. «تعیین تکلیف معلمان حق‌التدریس»، «بررسی شاخص انقلابی‌گری در نمایندگان مجلس دهم»، «گریز دولت از اجرای برنامۀ ششم»، «طرح مطالبات پایتخت‌نشینان از مدیریت جدید پارلمان شهری»، «محاسن و معایب حذف واقعۀ طلاق از شناسنامه زنان»، «پشیمانی اصلاح‌طلبان از ائتلاف با اعتدالیون» و «تورق تاریخ» موضوع پرونده‌های دیگری است که در این شماره به آن‌ها پرداخته شده است.

به گفتۀ دست‌اندرکاران این ماهنامه، بررسی عوامل معطل ماندن برخی طرح‌ها و لوایح روی میز نمایندگان و از سوی دیگر اجرا نشدن بعضی از قوانین توسط دولت، بخش‌های ثابت این مجله است که در این شماره به ترتیب به موضوع «قانون نظام جامع رسانه» و «قانون تسهیل ازدواج جوانان» پرداخته است.

بر اساس این گزارش، سرمقالۀ این شماره با عنوان «تعامل؛ ابزار سیاسی یا کاربردی؟» به قلم «امیرابراهیم رسولی» مدیرمسئول ماهنامه به رشتۀ تحریر در آمده است؛ «قاب متفاوت» نیز که به‌عنوان یک جایگاه ثابت در تمامی شماره‌های هفته‌نامه و ماهنامه به بررسی سبک زندگی فعالان سیاسی و اجتماعی پرداخته است، این بار به سراغ «عباسعلی کدخدایی» رفته است.

قابل ذکر است این ماهنامه که تنها مجله تخصصی حوزه مجلس به شمار می‌رود، در طول ۵ سال گذشته ابتدا در قالب پایگاه خبری تحلیلی فعالیت خود را آغاز کرد و در گام دوم با انتشار «هفته‌نامه» پا به عرصه رسانه‌های مکتوب گذاشت و بیش از ۸۰ شماره از آن منتشر شد.

این ماهنامه با ارتقاء سطح تحلیلی و تبیینی نسبت به هفته‌نامه، بر آن است موضوعات مطرح در زمینۀ مجلس را، با عبور از جنجال‌های خبری روزمره مورد بررسی قرار دهد و در همین راستا اقدامات تک‌تک فراکسیون‌ها و کمیسیون‌های تخصصی مجلس و حتی حواشی صحن علنی بهارستان به‌طور مستقل در این ماهنامه سهم قابل‌توجهی را به خود اختصاص داده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیۀ ماهنامه با شماره ۶۶۷۶۳۵۵۲ تماس بگیرند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *