بذر محبت قومسی در دل کرمانشاهی‌ها/ وضع متفاوت هوا در خوزستان/ طلای یزد چه تفاوتی با سایر استان‌ها دارد؟

12:12 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۶۸۴
بذر محبت قومسی در دل کرمانشاهی‌ها، وضع متفاوت هوا در خوزستان، برگزاری نشست تصویرگری معاصر لهستان در اصفهان و ... را در بسته خبری «در استان‌ها چه خبر» بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه فضای مجازی ، بذر محبت قومسی در دل کرمانشاهی‌ها، وضع متفاوت هوا در خوزستان، برگزاری نشست تصویرگری معاصر لهستان در اصفهان و ... را در بسته خبری «در استان ها چه خبر» بخوانید.

طرح نهایی ایمن‌سازی سی‌و‌سه پل آذر‌ماه نهایی می‌شود

تسنیم: مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به ایمن‌سازی سی‌وسه می گوید که راهکارها و پیشنهادات زیادی برای ایمن‌سازی سی‌و‌سه پل مطرح شده که در حال ارزیابی است و طرح نهایی ایمن‌سازی سی‌و‌سه پل آذر ماه نهایی می‌شود. در این مورد باید اتفاق نظر عمومی صورت بگیرد، چند پیشنهاد هم داده شده که در حال بررسی است. ما اعتقاد داریم که برای پل ایمن‌سازی صورت گیرد در مورد روش، پیشنهادات باید در شورای فنی استان مطرح و نهایی شود که اکنون در حال مشورت با صاحب نظران هستیم. ما صرفا وظیفه‌ داریم که طرح قابل اجرایی را ارائه دهیم ولی ایمن سازی به‌عهده ما نیست چراکه شهرداری چند سال پیش پیشنهاداتی مطرح کرد که به جمع‌بندی نرسید از سویی دیگر ما اعتقاد داریم ایمن سازی جزو ضرورت‌ها بوده و برای حفظ جان مردم است.

بذر محبت قومسی در دل کرمانشاهی‌ها/ وضع متفاوت هوا در خوزستان/ طلای یزد چه تفاوتی با سایر استان‌ها دارد؟


بیش از ۲۰ تیم روانشناسی به مناطق زلزله‎زده کرمانشاه اعزام می‎شوند

در حال حاضر تیم‌های روانشناسی از استان‌های معین و کرمانشاه در منطقه حضور دارند از روز شنبه نیز تیم های تخصصی روانشناسی از سوی معاونت بهداشتی به مناطق زلزله‌زده اعزام خواهند شد. دوره‌های آموزشی برای روانشناسان معاونت بهداشت هم برگزار می شود و این کلاس های آموزشی به صورت فشرده در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‎شود. روانشناسان با مراجعه به چادرها و انجام مصاحبه بالینی کوتاه مدت کسانی که در معرض افسردگی و استرس اضطرابی قرار دارند را شناسایی کرده و اقدام به مشاوره‌های بعدی خواهند کرد. در هر بلوک یک چادر مشخص خواهد شد و مردم به حضور در آن چادر مشاوره‎های تخصصی را دریافت کرده و در صورت نیاز به مشاوره‎های تخصصی به مراکز تخصصی ارجاع داده می‎شوند.

نشست تصویرگری معاصر لهستان در اصفهان برگزار می‌شود

نشست تصویرگری معاصر لهستان در خانه هنرمندان اصفهان و با همکاری موزه هنرهای معاصر و حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود. این برنامه در راستا و از ویژه برنامه‌های نمایشگاهی که در موزه هنرهای معاصر راجع به پناه‌دادن اصفهانی‌ها به جنگ‌زده‌های لهستانی است. این نشست به‌صورت پرسش و پاسخ با محوریت تصویرگری باحضور "ماریانا اکلجاک" برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این نشست امروز ساعت 16 در خانه هنرمندان اصفهان حضور یابند.

بذر محبت قومسی در دل کرمانشاه کاشته شد

مهر: مردم استان سمنان در پی وقوع زمین‌لرزه شدید غرب کشور از همان ساعت نخست با ابراز همدردی، نسبت به جمع‌آوری و ارسال کمک‌ها به این مناطق اقدام کردند تا این کمک‌ها از هفته گذشته در قالب دو گروه عمرانی، دو تیم پزشکی، ده‌ها تن مواد غذایی و مایحتاج و سایر موارد موردنیاز به مناطق زلزله‌زده غرب کشور ارسال شود. هنوز میزان دقیقی از کمک‌های مادی و معنوی مردم دیار قومس به زلزله‌زدگان غرب کشور نیست چراکه بسیاری از این مردم عاشق همنوع، از طرق مختلف مانند کمپین‌های انسان دوستانه‌ای که از سوی ورزشکاران، هنرمندان و ... تشکیل‌شده بود، کمک‌های خود را روانه کرمانشاه کردند.

بذر محبت قومسی در دل کرمانشاهی‌ها/ وضع متفاوت هوا در خوزستان/ طلای یزد چه تفاوتی با سایر استان‌ها دارد؟


وضع متفاوت هوا در خوزستان/ برف در اندیکا، گرد و غبار در اهواز

وضعیت هوا در استان خوزستان بسیار متفاوت است و برخی شهرهای این استان وضعت بسیار مختلفی از هوا را امروز تجربه کرده اند. پیش از ظهر امروز وقوع پدیده ناگهانی گرد و غبار در اهواز، این شهر را به رنگ خاکستری درآورد و شعاع دید را به کمترین میزان خود رساند. از سوی دیگر در برخی شهرهای استان خوزستان مثل بستان و شهرهای اطراف آن، بارش شدیدی آغاز شده است ولی عجیب ترین حالت را شهرستان اندیکا تجربه کرده است و مردم این شهرستان اولین برف امسال خود را تجربه کرده اند. اولین بارش برف پاییزی، کوه سه هزار و ۷۰۱ متری کینو معروف به بام خوزستان را سفیدپوش کرده است. بر اساس اعلام اداره کل حفاظت از محیط زیست استان خوستان میزان غلظت گرد و غبار ساعت ۱۱ در شهرهای اهواز به سه هزار و ۵۴۸، اندیمشک به ۲۵۶، شوش به ۳۳۹، شوشتر به۲۱۲ و ماهشهر به ۱۷ میکروگرم رسیده است. میزان عادی ذرات معلق در هوا ۱۵۰ میکروگرم بر مترمکعب است که بر این اساس میزان غلظت گرد و غبار در شهرستان اهواز پیش از ظهر امروز به ۲۳ برابر حد مجاز رسید. همچنین وقوع پدیده گرد و غبار شدید در برخی شهرهای استان خوزستان باعث تعطیلی مدارس و مراکز آموزش در شهرهای اهواز، باوی، کارون و حمیدیه در نوبت عصر امروز شد.

بذر محبت قومسی در دل کرمانشاهی‌ها/ وضع متفاوت هوا در خوزستان/ طلای یزد چه تفاوتی با سایر استان‌ها دارد؟


طلای یزد چه تفاوتی با سایر استان‌ها دارد؟

ایسنا: از دیرباز طلای یزد به دلیل داشتن عیار 20 به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم مصنوعات طلای این دیار همیشه مورد استقبال مردم کشورمان بوده و این در حالی است که علاوه بر این نیز یزدی‌ها به درست کاری نیز شهره هستند و خریداران با اطمینان خاطر از بازار طلای یزد خرید می‏‏‌کنند. در حال حاضر بیش از دو هزار صنعتگر در بخش ساخت طلا و جواهرات استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد بیش از 900 صنعتگر در بخش تولید زیورآلات سنتی دارای بیمه هستند. چندین نوع مصنوعات طلای یزد هر چند شاید در برخی استان‎ های دیگر کشور نیز ساخته شوند ولی مختص یزد است از جمله آنها به زنجیرهای چینابی، هل و گل، خشخاشی و رنجیر پوست ماری، کونیک و نمونه‎های جدیدی مانند مصنوعات ملیسه اشاره می‎‎کند. در سال‌های اخیر با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی معاونت صنایع دستی استان رشته زیورآلات سنتی کددار شد و به عنوان یکی از رشته‏‏های صنایع دستی پذیرفته شد. زنجیر چینابی یزدی‌ها در لیست میراث ناملموس کشور ثبت شده است البته برای ثبت ملی چند محصول دیگر طلای استان پرونده‌هایی را در دست اقدام است. تعدادی از منسوجات طلای استان نیز در این مدت موفق به دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شده‌اند. با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی استان، خوشه صنعتی طلا و جواهرات در استان یزد راه‌اندازی شده که به رونق بیشتر این صنعت کمک موثری کرده است‌.

مشاهده غاز پازرد برای اولین بار در سیستان و بلوچستان



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *