ثبت 157 حادثه رانندگی برای عابران پیاده به دلیل عدم استفاده از پل هوایی

11:56 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۶۸۲
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران گفت: طی 3 سال گذشته 157 حادثه رانندگی برای عابران پیاده ای که از پل هوایی استفاده نکرده اند؛ رخ داده است.

ثبت 157 حادثه رانندگی برای عابران پیاده به دلیل عدم استفاده از پل هواییبه گزارش گروه جامعه ، سجاد زارع صفت با اشاره به اجرای پروژه تحلیل تصادفات منطقه11 پایتخت در سامانه GIS، گفت: بررسی ها نشان می دهد در مدت 3 سال اخیر، بیش از 157 تصادف منجر به جرح و فوت عابران پیاده در محدوده پل های هوایی این منطقه رخ داده که فارغ از عدم اجرای صحیح قانون، حاکی از ضعف فرهنگ ترافیکی در بین شهروندان است.

وی با بیان این که در حال حاضر 19 پل هوایی عابرپیاده در منطقه 11 وجود دارد؛ ادامه داد: بروز 155حادثه جرحی و 2 تصادف فوتی، حاصل تردد شهروندان از محدوده معابر مجهز به پل هوایی این منطقه بوده که بیش از 126 فقره از این حوادث به دلیل عدم توجه کافی به جلو توسط رانندگان انواع وسایل نقلیه رخ داده است.

زارع صفت با بیان این که مقصر بیشتر حوادث رانندگی به وقوع پیوسته برای عابران پیاده در اطراف پل های هوایی، موتورسیکلت با کسب 87 درصد از کل آمار بوده است؛ تصریح کرد: سواری، اتوبوس و وانت در رده های بعدی مقصران این تصادفات هستند.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران  همچنین از محدوده پل های مقابل پردیس رازی و خیابان اسکندری به عنوان نقاطی یاد کرد که تصادفات فوتی برای عابران پیاده رخ داده است.

وی ادامه داد: تعداد عابران پیاده مجروح شده در 157 حادثه رانندگی محدوده پل های هوایی این منطقه 163 نفر بوده و حدود 70 درصد از کل تصادفات 3 سال مذکور در روز اتفاق افتاده است.

زارع از پل های هوایی واقع در میدان وحدت اسلامی، مقابل پارک رازی و مقابل بیمارستان فارابی به ترتیب به عنوان حادثه خیزترین نقاطی یاد کرد که با وجود تجهیز به پل هوایی، شاهد عبور شهروندان از عرض معبر و بروز انواع تصادفات بوده ایم و اظهار داشت: برای ساخت و نصب هریک از این پل ها، حداقل 200میلیون تومان هزینه شده است.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 11 تهران با تاکید بر این که در سال های اخیر مدیریت شهری با تجهیز بسیاری از پل های هوایی به پله برقی و آسانسور و نیز رفع نواقص موجود، شهروندان را به استفاده از آن ها ترغیب کرده است؛ گفت: عدم اجرای کامل قانون و ضعف آموزش در بین شهروندان، از دلایل اصلی بلااستفاده ماندن بسیاری از پل های هوایی سطح شهرهاست.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *