به دنبال راهبردهای با کیفیت در زمینه استاندارد هستیم/دپوی 1000 دستگاه خودروی وارداتی در گمرکات

11:33 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۶۷۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
رییس سازمان ملی استاندارد گفت: به دنبال راهبردهای با کیفیت در زمینه استاندارد هستیم و با مصوبه شورای عالی استاندارد در این مسیر گام برداشتیم.

به دنبال راهبردهای با کیفیت در زمینه استاندارد هستیمبه گزارش خبرنگار گروه اقتصاد ، نیره پیروز بخت در مراسم روز ملی کیفیت و اختتامیه چهاردهمین دوره جایزه ملی کیفیت ایران اظهار کرد: به دنبال راهبردهای با کیفیت هستیم و با مصوبه شورای عالی استاندارد در این مسیر گام برداشتیم تا برای همه مسائل از جمله کالا و خدمات این ارزیابی صورت گیرد.

وی در ادامه افزود: نباید رویکردهای سنتی گذشته را دنبال کرد باید دنبال رویکردهای جدید درباره همه مفاهیم باشیم.

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: در سال گذشته، آموزش به‌عنوان مهم‌ترین فاکتور کیفیت معرفی شد تا این اصل بنیادی در اجتماع بیشتر پیگیری شود.

وی ادامه داد: باید روش‌های کیفی‌سازی بر اساس آگاهی تغییر کند نه اینکه ناآگاهانه باعث تغییرات اشتباه شد.

پیروز بخت افزود: استاندارد عامل کیفیت برتر بوده البته به این معنا که نباید ناکارآمدی و ناایمنی‌ها را فراموش کنیم بنابراین باید از آزمون‌های بی‌اعتبار دوری کرد.

رئیس سازمان استاندارد با اشاره به عوامل ساخت مسکن گفت: عواملی همچون مصالح، نیروی انسانی، دانش، ماشین آلات  جزو مهم‌ترین اولویت‌های ساخت یک مسکن استاندارد هستند که نقش نیروی انسانی و دانش روز از نیاز‌های اساسی این حوزه است اما، در بسیاری از ساختمان‌ها هیچکدام از جوشکار‌ها یا سازندگان سنتی، گواهینامه‌های فنی لازم را ندارند.

۱۰۰۰ دستگاه خودرو در گمرک مجوز ترخیص ندارند

وی همچنین در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون در گمرکات حدود ۱۰۰۰ دستگاه خودرو مجوز ترخیص ندارند که مربوط به خودرو‌های مختلفی از جمله خودرو‌های اروپایی یا آسیای دور می‌شوند.

پیروزبخت افزود: تنها در یکی از گمرکات که مربوط به استان هرمزگان است ۸۰۰ دستگاه خودروی غیراستاندارد وجود دارد و در دو گمرک دیگر حدود ۲۰۰ خودرو نیز چنین وضعیتی دارند.

رییس سازمان ملی استاندارد افزود: این خودرو‌ها در حال حاضر در سازمان اموال تملیکی قرار دارند که اجازه ترخیص یا فروش به آن‌ها نداده‌ایم و از ابتدای امر نیز اعلام کردیم که باید مرجوع یا صادر شوند.

وی افزود: این خودروها ابتدا در گمرک و سپس به اموال تملیکی رفتند و در آنجا نیز نتوانستند تاییدیه‌های لازم را اخذ کنند.

رییس سازمان ملی استاندارد گفت: این خودرو‌ها نتوانستند ۵۲ استاندارد لازم را کسب کنند همچنین برخی از آن‌ها در خصوص میزان مصرف سوخت تطبیق نداشتند.

 انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *