رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رایزنی‌ برخی نمایندگان برای تهیه طرحی با عنوان «تخصیص بودجه دستگاه‌ها توسط مجلس»

10:27 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۵۹۲
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی از رایزنی‌ها برای تهیه طرحی با عنوان «تخصیص بودجه دستگاه‌ها توسط مجلس» در پارلمان خبر داد.

طرح جلوگیری از دست اندازی دولت به بودجه در راه مجلس

سید محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی از رایزنی‌ها برای تهیه طرحی با عنوان «تخصیص بودجه دستگاه‌ها توسط مجلس» در پارلمان خبر داد.

وی افزود: این امر نامطلوب است که ما در مجلس بودجه تصویب کنیم و این بودجه نهایتاً عملیاتی نشود.

این نماینده مجلس تاکید کرد: اگر مجلس بودجه هر دستگاه را جداگانه تخصیص داده و بپردازد،از دست اندازی دولت به بودجه جلوگیری می شود و این یک گام به جلو است.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: به دلیل اینکه بودجه در اختیار دولت قرار دارد دولت هر کاری می‌تواند با بودجه بکند و سازمانی که به دولت مربوط باشد به او بودجه بیشتری و اگر نخواهد به سازمانی، بودجه کمتری اختصاص می‌دهد.

ابطحی با بیان اینکه باید اقدامی در راستای تخصیص دهی بودجه از سوی دولت به دستگاه‌ها انجام دهیم، تصریح کرد: مجلس می‌تواند به این مسئله ورود کند و سرفصلی به مانند بودجه معین در نظر بگیرد لذا بنده با دوستانمان در این رابطه صحبت‌هایی داشته‌ایم که انشاالله باعث برطرف کردن مشکلات در این زمینه شود.

اصل‏ پنجاه و دوم قانون اساسی تصریح می‌کند بودجه‏ سالانه‏ کل‏ کشور به‏ ترتیبی‏ که‏ در قانون‏ مقرر می‏‌شود از طرف‏ دولت‏ تهیه‏ و برای‏ رسیدگی‏ و تصویب‏ به‏ مجلس‏ شورای‏ اسلامی‏ تسلیم‏ می‏ گردد. هر گونه‏ تغییر در ارقام‏ بودجه‏ نیز تابع مراتب‏ مقرر در قانون‏
خواهد بود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *