فدراسیون ورزش‌های همگانی در "هرات" ایجاد می‌شود

16:33 - 16 آذر 1396
کد خبر: ۳۶۹۵۲۲
رئیس تربیت بدنی هرات گفت: قرار است تا این اداره یک فدراسیون را تحت نام فدارسیون ورزش‌های همگانی ایجاد کند و در نقاط مختلف پارک‌های شهر هرات مربی‌های ورزشی با شهروندان هرات تمرین ورزش‌های صبحگاهی را انجام دهند.

به گزارش سرویس بین الملل ، حمید الله کبیر رئیس تربیت بدنی هرات با اشاره به ایجاد فرهنگ ورزش صبحگاهی در شهر هرات و برای شهروندان هرات که یک امر مهم برای سلامتی است گفت: قرار است تا این اداره یک فدراسیون را تحت نام فدارسیون ورزش‌های همگانی ایجاد کند و در نقاط مختلف پارک‌های شهر هرات مربی‌های ورزشی با شهروندان هرات تمرین ورزش‌های صبحگاهی را انجام دهند.

وی افزود: از آنجایی که در حال حاضر این فرهنگ هنوز نهادینه نشده و نیاز مبرم هر انسان به ورزش در هنگام صبح است؛ شهروندان هرات نیز به صورت انفرادی دربرخی از پارک‌ها به ورزش می‌پردازند این کار را همه گانی خواهند کرد و به زودی در تمامی ناحیه های هرات در پارک‌ها این کار آغاز خواهد شد.

کبیر گفت: در کنار ورزش‌های صبحگاهی برای شهروندان ورزش‌های زورخانه ای و باستانی هم قرار است تا در آینده ای نزدیک برای علاقه مندان این فدارسیون ها ایجاد شود.

رئیس اداره تربیت بدنی هرات افزود: قرار است تا در سال جدید هرات میزبان 5 دوره مسابقات بین المللی باشد که این ورزشها در رشته‌های المپیکی مانند تکواندو ، شطرنج ، بسکتبال و کاراته برگزار خواهد شد که این کار خود بیانگر توانایی های اداره تربیت بدنی هرات است که از میان دیگر ولایت های افغانستان توان برگزاری این مسابقات را دارد و در حال حاضر از آغاز سال جاری تاکنون میزبان بیش از 10 دوره مسابقات مختلف سراسری بوده است.

وی گفت: قرار است تا در اینده نزدیک برای حل مشکل نبود سالن ورزشی برای بانوان با همکاری‌های تربیت بدنی افغانستان در هرات سالن مخصوص ورزش‌های بانوان در سال جدید ایجاد شود که سبب رفع چالش اصلی بانوان ورزشکار خواهد شد.

در هرات بیش از 50 فدراسیون ورزش‌های مختلف وجود دارد که در این فدراسیون ها بیش از 50 هزار ورزشکار دارند که از این میان 5 هزار بانو نیز در رشته‌های مختلف ورزشی فعالیت دارند. مسوولان تربیت بدنی هرات می‌گویند ، با وجود ورزشکاران خوب هرات در تمام رشته‌های ورزشی اما هنوزهم هرات در مورد بی مهری مرکز افغانستان قرار دارد.

/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *