رئیس جمهور فرانسه در پی جلب نظر رژیم صهیونیستی، عربستان و آمریکاست

16:12 - 29 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۴۲۲
دسته بندی: سیاست
سفیر پیشین ایران در پاریس درباره دخالت‌های رئیس جمهور فرانسه در امور ایران که خواهان برچیدن سیستم موشکی در ایران است، گفت: این اظهارات در چارچوب جلب نظر رژیم صهیونیستی و دولت سعودی و آمریکا صورت می‌گیرد.
رئیس جمهور فرانسه در پی جلب نظر رژیم صهیونیستی، عربستان و آمریکاست به گزارش گروه سیاسی ، حمیدرضا آصفی در برنامه «بدون خط خوردگی» رادیو گفت‌وگو که موضوعش دخالت‌های رئیس جمهور فرانسه در امور ایران بود،با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در بهترین شرایط خود بعد از انقلاب قرار گرفته است، اظهار داشت: در ابتدای انقلاب ارتش تضعیف شد و نهاد‌های مردمی در حداقل قدرت بودند و به همین دلیل جنگ را به کشور تحمیل کردند، اما ایران توانمندی‌های خودش را ارتقاء داد و بنابراین دنیا و استکبار با زبان زور و تهدید و جنگ با ایران صحبت نمی‌کنند.

وی در عین حال اضافه کرد: البته کشور‌های غربی از روشی دو گانه برای تامین منافع خودشان استفاده می‌کنند یعنی فرانسه از یک طرف می‌خواهد از بازار سودمند ایران محروم نشود و از سوی دیگر با کشور‌های متخاصم نیز برای فشار به ایران، همکاری می‌کند تا از دو سو منافع و جایگاه بین المللی خودش را حفظ و ارتقاء ببخشد.

آصفی ضمن اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی ایران که می‌تواند بستر مناسبی برای مشارکت اقتصادی فرانسه باشد، عنوان داشت: فرانسوی‌ها نباید فراموش کنند در ابتدای جنگ همه جوره رژیم صدام را حمایت کردند و همه نوع جنگ افزار حتی به صورت اجاره در اختیار عراق گذاشتند؛ بنابراین آن‌ها باید بدانند نباید ایران از پروژه‌های دفاعی خود دست بکشد.

سفیر پیشین ایران در فرانسه، درباره دخالت‌های رئیس جمهور فرانسه در امور ایران که خواهان برچیدن سیستم موشکی در ایران هستند، اظهار داشت: این اقدامات در چارچوب جلب نظر رژیم صهیونیستی و دولت صعودی و در همکاری با آمریکا صورت می‌گیرد؛ بنابراین باید پاسخ این افراد را محکم داد و نباید فریب لبخند آن‌ها را خورد.

وی به تناقض رفتاری فرانسوی‌ها اشاره کرد و عنوان داشت: آن‌ها مدتی قبل وزیر امور خارجه ایران را دعوت کردند، اما یک روز بعد از آن، منافقین بزرگترین گردهمایی خودشان را در پاریس تشکیل می‌دهند که متاسفانه با برخورد ضعیف جمهوری اسلامی مواجه شد. وقتی برخورد محکمی با منافقین صورت نگرفت، باعث می‌شود دولت فرانسه درباره سیستم دفاعی ایران به راحتی صحبت کند و بعد از آن هم حتما می‌خواهد درباره ارتباط ما با حزب الله صحبت کند و اینکه چرا از دولت قانونی بشار اسد حمایت می‌کنیم. آن‌ها همچنین از یک طرف خواهان برجام هستند و در پروژه‌های نفتی شرکت می‌کنند و از سوی دیگر به بانک هایشان اجازه نمی‌دهند با ایران همکاری کنند.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *