عملکرد تیم ملی را از بُعد فنی محاسبه می‌کنم / کسب مدال برنز محجوب را به فال نیک می‌گیریم/ برخی‌ها از جودو اطلاعات «سوخته» دارند!

8:00 - 30 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۴۱۲
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
رئیس فدراسیون جودو گفت: متاسفانه برخی دوستان از جودو اطلاعات «سوخته» دارند و مسائلی را مطرح می‌کنند که به درد کسی نمی‌خورد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ، رئیس فدراسیون جودو معتقد است که علاوه بر کسب مدال در رقابت‌های گرندپری، عملکرد جودوکا‌های جوان تیم ملی هم از اهمیت ویژه برخوردار است و پس از هر رقابتی در جلسه کمیته فنی در این خصوص صحبت می‌شود. گفت‌وگوی میزان با محمد درخشان در خصوص عملکرد تیم ۶ نفره جودوی ایران در رقابت‌های گرندپری هلند را در زیر می‌خوانید.

آقای درخشان از کسب دو مدال برنز در رقابت‌های گرندپری هلند راضی هستید؟
 
من عملکرد تیم ملی را در مسابقات مختلف از بُعد فنی محاسبه می‌کنم و اعداد و ارقام زیاد برایم ملاک نیست. ما پس از هر مسابقه‌ای عملکرد هر یک از ملی‌پوشان را در کمیته فنی بررسی می‌کنیم و بعد در خصوص ورزشکاران تصمیم‌گیری می‌کنیم.
 
در این رقابت‌ها کدام یک از جودوکاران جوان عملکرد خوبی داشتند؟
 
در وزن ۶۶ کیلوگرم نوری‌زاده بارقه‌هایی از امید را در دل اهالی جودو به وجود آورد و عملکرد خوبی را از خود به جای گذاشت. البته در برخی اوزان هم از نتیجه به دست آمده راضی نیستم، اما همانطور که گفتم باید کادر فنی بیاید و در جلسه فنی دلایل برخی شکست‌ها را بررسی کنیم.
 
سعید مولایی هم که مثل همیشه به مدال برنز رسید، در این خصوص چه نظری دارید؟
 
مولایی برای رسیدن به این مدال برنز نفر نخست رنکینگ را شکست داد و مدال باارزشی کسب کرد. ضمن اینکه او به دلیل آسیب‌دیدگی مدتی را تمرین نکرد و تا آخرین لحظه حضورش در این رقابت‌ها مشخص نبود که با تمام این‌ها به نظرم عملکرد سعید قابل قبول بود.
 
قبول دارید مولایی در مسابقاتی که فراتر از آسیا باشد راه رسیدن به فینال را بلد نیست؟
 
خیر، این موضوع را قبول ندارم.
 
ولی بررسی عملکرد او در مسابقات اخیر این آمار را نشان می‌دهد.
 
من به صحبت‌های شما و اطلاعاتی که دارید احترام می‌گذارم، اما مطمئن باشید خود سعید هم دوست دارد نتایج بهتری کسب کند، واقعا رسیدن به فینال مسابقاتی با این سطح فنی کار دشواری است. به نظرم محمد منصوری سرمربی تیم ملی و خود سعید مولایی بهتر از هر شخص دیگری می‌توانند در این خصوص نظر بدهند.
 
نظرتان درباره مدال برنز محجوب چیست؟
 
او پیش از این رقابت‌ها به ما قول داد که جواد محجوب متفاوتی را در رقابت‌های گرندپری هلند ببینیم که واقعا هم عملکرد او پس از حدود ۱۵ ماه دوری از تاتامی برای جودوی ایران رضایت‌بخش بود. کسب مدال برنز محجوب در وزن جدید را به فال نیک می‌گیریم و امیدوارم این روند مثبت ادامه داشته باشد.
 
کمی از بحث گرندپری هلند فاصله بگیریم، بحث حضور مربی خارجی به کجا رسید؟
 
دو، سه مربی مدنظر داریم که هنوز با هیچ یک از این نفرات به توافق کامل نرسیدیم، اما جذب یک مربی خارجی خوب در بخش آقایان در برنامه ما قرار دارد.
 
اگر صحبت خاصی باقی مانده بفرمایید.
 
به برخی از دوستان توصیه می‌کنم که کمی اطلاعاتشان را افزایش دهند و کسی را که بیش از یکسال است از ریاست فدراسیون جودوی ازبکستان کنار رفته را رییس جودوی این کشور اعلام نکنند، زیرا مطرح کردن برخی مسائل با اطلاعات «سوخته» به درد کسی نمی‌خورد!
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *