ضرورت آسیب‎شناسی در حوزه پیشگیری از جرایم/ ضابطین قضایی باید مطابق قانون عمل کنند

14:52 - 29 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۳۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در نشست قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان با رئیس پلیس امنیت اخلاقی این استان بر ضرورت آسیب‎شناسی در حوزه پیشگیری از جرایم تاکید شد.

به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح، نشست قضات سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان با رئیس پلیس امنیت اخلاقی استان برگزار شد.


رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان گلستان در این جلسه گفت: صرفاً با شک و گمان یا یک گزارش غیرموثق نمی‌توان به منزل افراد ورود کرد چون ورود به منزل صرفاً با رعایت قانون و دستور قضایی امکان‌پذیر است.


محمد یوسف حسنی با اشاره به اینکه پیشگیری از جرایم و ایجاد امنیت متولیان گوناگونی دارد، اضافه کرد: دستگاه‌های مسئول باید آسیب‌شناسی جرایم را مدنظر قرار دهند تا حتی‌المقدور از ابزار کیفر استفاده نشود.


وی با اشاره به اهمیت فریضه امر به‌ معروف در مسائل اخلاقی افزود: همه باید این فریضه را با رعایت مراتب آن وظیفه خود بدانند و چنانچه آمران به معروف و ناهیان از منکر به جرمی رسیدند آنوقت طبق قانون موضوع به پلیس و دستگاه قضایی سپرده می‌شود.


همچنین رحیم رحیمی دادستان نظامی استان گلستان نیز در این جلسه با طرح این موضوع که ضابطین قضایی باید مطابق قانون عمل کنند، گفت: با توجه به قوانین موجود نمی‌توان به بهانه حفظ امنیت مانع حقوق مردم شد مگر اینکه قانون این ممنوعیت را در نظر گرفته باشد.


دادستان نظامی استان گلستان تصریح کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند کسی که با فساد، جرایم و تخلفات برخورد می‌کند حتماً باید از این مسائل دور باشد چراکه در نظر مردم یک آمر به معروف، قانون‌مدار و متخلق به اخلاق اسلامی است.


وی با اشاره به اینکه سازمان قضایی دلسوز و پشتیبان نیروهای مسلح است، افزود: هدف سازمان قضایی نیروهای مسلح تحکیم قانون مداری در بین نیروهای نظامی و انتظامی است و قطعاً کسی که از قانون تخطی کند مجازات خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *