کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

15:25 - 29 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۲۹۱
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
در حالی که در آستانه نشست اوپک در پایان ماه جاری میلادی تجار از انجام معاملات بزرگ خودداری می کنند، بازار های نفت امروز کم رونق بود.

به گزارش گروه اقتصاد به نقل از رویترز، در حالی که در آستانه نشست اوپک در پایان ماه جاری میلادی تجار از انجام معاملات بزرگ خودداری می کنند، بازار های نفت امروز کم رونق بود. انتظار می رود در نشست 30 نوامبر اوپک و متحدانش در مورد تمدید توافق کاهش تولید تصمیم گیری کند.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت در معاملات امروز با 16 سنت، معادل 0.3 درصد کاهش به 62 دلار و 56 سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز امروز 4 سنت معادل 0.1 درصد رشد داشت و به 56 دلار و 59 سنت رسید.

تجار گفتند، به دلیل روشن نبودن وضعیت بازار از انجام معاملات عمده خودداری می کنند.

سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) و گروهی از تولید کنندگان غیر اوپکی از جمله روسیه از ابتدای امسال اقدام به محدود کردن تولید نفت خود کرده اند تا به مازاد عرضه جهانی نفت که موجب تضعیف قیمت ها در طی 3 سال گذشته شده است پایان دهند.

توافق بر سر کاهش تولید نفت در مارس 2018 منقضی می شود، اما قرار است در نشست 30 نوامبر اوپک در خصوص چشم انداز آینده این سیاست بحث شود.

با توجه به اینکه سطح ذخایر نفتی علیرغم کاهش های اخیر همچنان بالاست، انتظار می رود اوپک با تمدید توافق موافقت نماید، هرچند که تردیدهایی در مورد تمایل برخی از کشورها برای ادامه کاهش تولید شنیده می شود.

بانک مورگان استنلی آمریکا در یادداشتی نوشت: «نشست اوپک همچنان یک عامل مهم در تعیین قیمت نفت تا پایان سال است... بازار انتظار دارد توافق کاهش تولید تا پایان سال 2018 تمدید شود...(اما) این ریسک در حال افزایش است که اوپک تصمیم گیری در مورد تمدید توافق را به تاخیر بیاندازد.»

مورگان استنلی از تردید برخی تولید کنندگان غیراوپکی به ویژه روسیه برای تمدید توافق خبر داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *