رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ناوگروه نیروی دریایی پاکستان در بندرعباس پهلو می‌گیرد

12:06 - 29 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۹۲۵۰
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
ناوگروه نیروی دریایی ارتش پاکستان از امروز و برای چهار روز در منطقه یکم امامت نیروی دریایی ارتش در بندرعباس پهلو می‌گیرد.

ناوگروه نیروی دریایی پاکستان در بندرعباس پهلو می‌گیردبه گزارش گروه سیاسی ، میزبانی جمهوری اسلامی ایران از ناوگروه دریایی ارتش پاکستان در جهت ارتقای روابط میان دو کشور اسلامی ایران و پاکستان و بهره گیری از تجارب نظامی دو کشور انجام می‌شود.

نیروی دریایی ارتش ایران و پاکستان در همکاری‌های دوجانبه سابقه طولانی دارند.

ناو گروه نداجا ۲۰ فروردین امسال (۱۳۹۶) در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفت، ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با پیام دوستی و حسن نیت با ورود به بندر کراچی، از سوی گروهی از فرماندهان عالی رتبه نیروی دریایی کشور میزبان به گرمی مورد استقبال قرار گرفت.

این ناوگروه متشکل از ناو پشتیبانی 'تنب' و ناوشکن 'نقدی' به فرماندهی دریادار باقری در بندر کراچی پهلوگرفت.

همچنین ناوگروه ارتش پاکستان ۲۲ اسفندماه ۹۵ برای ابلاغ پیام صلح و دوستی در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی، در بندرعباس پهلو گرفت.

ناوگروه کشور پاکستان که متشکل از ناوشکن تیپ سلطان و ناوموشک انداز جرات به مدت سه روز و با پیام صلح و دوستی در منطقه یکم پهلو گرفت.

ناو‌های ایرانی و پاکستانی ۲۶ اسفندماه ۱۳۹۵ در دریای عمان؛ رزمایش مشترک برگزار کردند.

در این تمرین مشترک عملیات‌های مختلفی از جمله نقل و انتقال هوایی، نقل و انتقالات دریایی و تبادل عمودی متقابل بین یکان‌های هوادریا و ناو‌های پاکستانی و بالعکس با موفقیت و درخشش یگان‌های کشورمان در محدوده‌ای از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان اجرا شد.

این تمرین‌های مشترک با حضور ۸۰۰ نفر از کارکنان نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی پاکستان صورت گرفت.

پاکستان بهمن ماه سال ۹۵ میزبان رزمایش بزرگ دریایی چندملیتی با عنوان 'امان ۱۷' بود که هیاتی از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی نیز به عنوان هیات ناظر در این رزمایش حضور داشت.

مهر ماه سال ۹۵، همزمان با هفته دفاع مقدس، ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران متشکل از چهار فروند از رزم ناو‌های نیروی دریای کشورمان با 'پیام دوستی و حسن نیت'، در بندر کراچی پاکستان پهلو گرفت.

اواخر فروردین ماه سال ۹۵ نیز به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران، یک ناوگروه نیروی دریایی پاکستان برای چهار روز در بندر عباس پهلو گرفت و رزمایش مشترک یک روزه با ناو‌های ایرانی انجام داد.

سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۶ نیز ناوگروه پاکستان از ایران بازدید داشته و این بازدید نیز در جهت ابلاغ پیام‌های صلح و دوستی و تقویت روابط دو جانبه بین دو کشور ایران و پاکستان صورت گرفت.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *