عدم شرکت وزیر خارجه لبنان در نشست ضدایرانی اتحادیه عرب

11:50 - 28 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۹۸۳
مقامات ارشد لبنان به خبرگزاری رویترز گفته‌اند احتمالا وزیر خارجه این کشور به منظور عدم رویارویی با همتای عربستانی خود و دیگر کشورهای عربی در نشست اضطراری روز یکشنبه وزرای خارجه اتحادیه عرب شرکت نمی‌کند.

عدم شرکت وزیر خارجه لبنان در نشست ضدایرانی اتحادیه عرببه گزارش گروه بین‌الملل ، مقامات لبنان می‌گویند وزیر خارجه این کشور احتمالا در نشست روز یکشنبه وزرای خارجه اتحادیه عرب شرکت نمی‌کند.


وزرای خارجه اتحادیه عرب امروز یکشنبه قرار است در نشستی اضطراری در شهر قاهره، پایتخت مصر، گرد هم آیند؛ این نشست به درخواست عربستان سعودی و با پشتیبانی امارات، بحرین و کویت، به منظور بررسی آنچه «نحوه مقابله با دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی» گفته‌اند و همچنین نقش ایران در حمله موشکی نیروهای یمنی به فرودگاه ریاض، تشکیل می‌شود.

عربستان و همچنین آمریکا و فرانسه درحالی ایران را متهم به تجهیز نیروهای یمنی به موشکهای بالستیک می‌کنند که وب‌سایت اینترسپت روز شنبه در گزارشی نوشت که به سند محرمانه‌ای از شورای امنیت سازمان ملل دست‌یافته که نشان می‌دهد ادعای عربستان سعودی مبنی بر نقش ایران در حمله موشکی اخیر به فرودگاه شهر ریاض از خاک یمن را رد می‌کند.

یک مقام ارشد لبنانی در گفتگو با خبرگزاری رویترز گفته «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان به منظور اجتناب از رویارویی احتمالی با وزیر خارجه عربستان و دیگر کشور‌های عربی، در نشست اضطراری روز یکشنبه کشور‌های اتحادیه عرب در شهر قاهره، شرکت نمی‌کند.

«سعد الحریری» نخست وزیر لبنان روز شنبه ۱۳ آبان به طور غیر منتظره و غیرمعمول در هنگام حضورش در ریاض پایتخت عربستان، استعفای خود را از سمت نخست وزیری اعلام کرد.

بیشتر تحلیلگران معتقدند، استعفای سعد الحریری با فشار عربستان سعودی، با هدف ایجاد خلاء سیاسی در لبنان و اعمال فشار به حزب الله صورت گرفته است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *