رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کلاس‌های درس مناطق زلزله زده تا پایان هفته آماده استفاده می‌شوند

11:35 - 28 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۹۸۰
رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: ۴۱۵ کلاس درس دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده غرب کشور تا پایان هفته آماده استفاده می‌شوند.

زلزله به گزارش گروه جامعه ، محمدتقی نظرپور، رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در یک برنامه زنده تلویزیونی گفت: در ابتدای وقوع زلزله کرمانشاه اکیپ‌های ۱۲ گانه‌ای بسیج شده و به مناطق زلزله‌زده اعزام شدند.

وی افزود: مدارس تخریب شده کرمانشاه قدمتی بیش از ۲۵ سال داشتند و مدارسی که در دو دهه اخیر ساخته شدند آسیب ندیده اند.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در خصوص وضعیت مدارس آسیب دیده کرمانشاه در پی زمین لرزه اخیر اظهارکرد: در مجموع در ۵ شهر زلزله‌زده ۷۵ مدرسه وجود دارد که از این مجموع ۴۱۵ کلاس درس دچار آسیب شده و بقیه کلاس‌ها قابل استفاده هستند و مشکلی برای حضور دانش‌آموزان نداریم.

نظرپور اضافه کرد: در برخی شهر‌های مناطق زلزله‌زده از جمله ثلاث باباخانی مدارس دوشیفته بودند و امکان سه شیفته شدن وجود نداشت ضمن اینکه کار بازسازی کلاس‌های درس نیز آغاز شده است.

وی یادآور شد: با فراخوانی که اعلام کرده‌ایم خیرین کار ساخت ۱۱ مدرسه با ۲۱ کلاس درس را تقبل کردند ضمن اینکه ۷۰ کلاس کانکسی نیز فراهم شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تصریح کرد: حدود ۱۱۵ کلاس درس از مجموع ۴۱۵ کلاس مورد نیاز برای دانش‌آموزان مناطق زلزله‌زده تامین شده است و تا پایان این هفته کار آماده سازی ۳۰۰ کلاس مورد نیاز باقی مانده نیز پایان می‌پذیرد تا نگرانی برای حضور دانش‌آموزان در کلاس درس وجود نداشته باشد.

نظرپور اظهار داشت: از محل اعتبارات استانی خیرین و اعتبارات ملی ساخت و ساز‌های مدارس انجام خواهد شد. ضمن اینکه ایرانیان خارج از کشور نیز هزینه ساخت کلاس‌های درس و کلاس‌های کانکسی را تقبل کردند در نتیجه به اعتبارات ملی استانی در این خصوص احتیاج نداریم.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *