رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پرواز با تاکسی هوایی؛ رویایی که بزودی واقعی می شود!

22:33 - 27 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۹۲۲
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
همیشه وقتی حرف از خودروهای پرنده می‌شود، دنیایی با حال‌وهوای داستان‌های علمی‌ ـ تخیلی بخصوص هری‌پاتر و امثال آن در ذهن نقش می‌بندد.

به گزارش گروه فضای مجازی ،  همیشه وقتی حرف از خودروهای پرنده می‌شود، دنیایی با حال‌وهوای داستان‌های علمی‌ ـ تخیلی بخصوص هری‌پاتر و امثال آن در ذهن نقش می‌بندد. این ایده با وجود پیشرفت‌ شگرف علم در قرن حاضر، هنوز در تصور عموم دست‌نیافتنی ‌و محدود به ژانر علمی‌تخیلی است، اما شرکت تاکسی آنلاین اوبِر (Uber) ادعا می‌کند، ایده خودروهای پرنده در آینده نزدیک محقق خواهد شد.

اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، اوبِر قصد دارد، طی پروژه اوبِر اِلِوِیت تا حداکثر سال 1399/ 2020 نخستین نمونه واقعی خودروی مسافربری پرنده را به آسمان بفرستد. جِف هولدِن، از مدیران اوبِر در کنفرانس سالانه وب‌ سامیت در پرتغال اعلام کرد، سیستم تاکسی هوایی اوبِر تا حدود سه سال دیگر در سه شهر لس‌آنجلس، دالاس ـ فورت وُرث و دبی اجرا خواهد شد. لس‌آنجلس به طور خاص، ازجمله پرترافیک‌ترین شهرهای دنیاست که زیرساخت قدرتمندی در حوزه حمل‌ونقل عمومی ندارد. به گفته هولدِن، پروژه اوبِر اِلِوِیت قادر است مشکل ترافیک این شهر را با صرف هزینه‌های فوق‌العاده مقرون‌بصرفه‌‌ حل کند.

پرواز با تاکسی هوایی؛ رویایی که بزودی واقعی می شود!
این سیستم چگونه کار می‌کند ؟


درست مثل خدمات عادی اوبِر، تاکسی هوایی اوبِر را نیز باید از طریق اپلیکیشن اوبِر سفارش بدهید. سپس باید خودتان را به نزدیک‌ترین ایستگاه هوایی اوبِر در بالای یکی از ساختمان‌های بلند اطراف برسانید، اما پیش از سوار شدن در تاکسی پرنده لازم است، از یک دروازه کنترل تردد عبور کنید که اجازه عبور از آن را همان اپلیکیشن اوبِر صادر می‌کند. ضمنا وزنتان نیز باید چک شود تا از حداکثر وزن قابل‌تحمل تاکسی پرنده اوبِر سنگین‌تر نباشید. بعلاوه، هولدِن اطمینان داده است، قیمت جابه‌جایی با تاکسی‌های هوایی اوبِر به‌هیچ‌وجه گران نخواهد بود و قیمت‌ها در پایین‌ترین حد ممکن نگه داشته خواهد شد تا حدی که استفاده از این سرویس در مقایسه با تردد با خودروی شخصی ارزان‌تر خواهد شد. هولدِن همچنین پیش‌بینی کرده است، تاکسی هوایی اوبِر، روزانه ده‌ها هزار پرواز بر فراز شهرهای اعلام‌شده داشته باشد.


شرکت اوبِر در راستای تکمیل این‌ پروژه حتی با ناسا توافق‌نامه‌ای امضا کرده است که به موجب این قرارداد، ناسا مسئول طراحی سیستم کنترل ترافیک هوایی اوبِر خواهد بود. هرچند احتمالا تصور تحقق این ایده هنوز برایتان باورکردنی نیست، جالب است بدانید که 19 شرکت دیگر، علاوه بر اوبِر درحال ساخت خودروهای پرنده هستند و چون عموم مردم اطلاعات دقیقی از نحوه پیشرفت این پروژه‌ها ندارند، هنوز باورشان نمی‌شود، ساخت خودروهای پرنده چندان دور از واقعیت نخواهد بود.

 

منبع: جام جم آنلاین

 

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *