رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

عرضه برنامه ای مختص افراد نابینا توسط مایکروسافت

19:02 - 27 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۸۹۷
این اپلیکیشن که بر پایه شبکه عصبی و قابلیت‌های فراوان هوش مصنوعی طراحی و ساخته شده است، با به کارگیری از بینایی مصنوعی رایانه ای، محیط پیرامون آن‌ها را تشریح می‌کند.

عرضه برنامه ای مختص افراد نابینا توسط مایکروسافتبه گزارش گروه فضای مجازی ، به‌تازگی شرکت مایکروسافت برنامه‌ای را برای گوشی‌های هوشمند منتشر کرده است که به افراد نابینا و کم‌بینا اجازه می‌دهد با استفاده از آن، از افراد و به طور کلی محیط اطراف خود مطلع شوند.

این اپلیکیشن که بر پایه شبکه عصبی و قابلیت‌های فراوان هوش مصنوعی طراحی و ساخته شده است، با به کارگیری از بینایی مصنوعی رایانه ای، محیط پیرامون آن‌ها را تشریح می‌کند. کاربران بدین منظور باید دوربین گوشی هوشمند خود را به سوی محیط اطراف و اشخاص رو به روی خود بگیرند تا به آن‌ها وضعیت ظاهری مخاطبان خود را اطلاع دهد.

به عنوان مثال، این اپلیکیشن قادر خواهد بود به آنها اطلاعاتی نظیر چند ساله بودن افراد، حالت چهره و احساس افراد (خوشحالی و ناراحتی و...) را ارائه بدهد. همچنین کاربران می‌توانند با گرفتن دوربین گوشی به سمت یک کالا در فروشگاه، متوجه شوند آن کالا چیست و چه ویژگی‌هایی دارد و یا قیمت آن چند است.

لازم به ذکر است که تمامی خدمات این اپلیکیشن با بکارگیری هوش مصنوعی و به صورت آفلاین و بدون نیاز به شبکه اینترنت انجام می‌گیرد.

مایکروسافت در ماه مارس سال گذشته میلادی در جریان کنفرانس Build، نسخه و نمونه نخست اپلیکیشن Seeing AI را رونمایی کرد. مایکروسافت اعلام کرده است که امکان دانلود رایگان این اپلیکیشن از روز ۱۷ نوامبر برای کاربران سیستم عامل iOS گوشی‌های آیفون در کشور ایالات متحده آمریکا فراهم شده است، اما درباره زمان انتشار این برنامه کاربردی و جدید در کشور‌های دیگر و یا ارائه نسخه اندروید آن، به صورت رسمی چیزی بیان نکرده است.

از دیگر قابلیت‌های این اپلیکیشن آن است که سن و جنسیت افراد ناشناس را به کاربران نابینا و کم بینا می‌گوید، آن‌ها را از ویژگی‌های محصولاتی که در خانه یا فروشگاه وجود دارد آگاه می‌کند، اسکن کالا‌ها را می‌خواند، پول رایج آمریکا (دلار) و رقم آن را تشخیص می‌دهد و بدین وسیله کاربر می‌تواند به راحتی معامله کرده و کالا داد و ستد کند.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *