افتخاری: پرداخت بدهی انباشته شده 12 سال گذشته استقلال در مدتی کوتاه نشدنی است

18:12 - 27 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۸۹۴
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
مدیرعامل باشگاه استقلال اظهار داشت پرداخت بدهی انباشته شده 12 سال گذشته استقلال در مدتی کوتاه نشدنی است.

به گزارش گروه ورزشی ، سیدرضا افتخاری در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، جلسه امروز (شنبه) مدیران عامل سه باشگاه استقلال، پرسپولیس و تراکتورسازی با مسعود سلطانی‌فر را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: جلسه بسیار خوبی بود که گزارش اقدامات باشگاه در خصوص اخذ مجوز حرفه‌ای‌گری را به وزیر ارائه دادیم.

مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان این که طی چند ماه اخیر بخش عمده‌ای از بدهی‌های خود را پرداخت کرده‌ایم، گفت: بدهی‌هایی که طی 12، 10 سال گذشته انباشته شده بود با تدبیر و رایزنی تعیین تکلیف شد. در دوره مدیریت آقای سلطانی‌فر، بازیکنان و مربیان برای تعیین تکلیف بدهی‌ها دعوت شدند و موج خوبی در بین آنها ایجاد شد و آنها احساس کردند که مورد توجه قرار گرفته اند.

وی به گلایه از برخی رسانه‌ها در انتشار اخبار منفی و بعضاً کذب و ایجاد روحیه منفی در بین هواداران و بازیکنان پرداخت و خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد خبری را به هواداران بدهیم، خودمان این کار را از مراجع رسمی و مشخص انجام خواهیم داد؛ حتی اگر این خبر به نفع‌مان نباشد. هیچ موقع به هواداران دروغ نگفته و نخواهیم گفت و این مسئله در مذاکرات ما با بازیکنان و مربیان نیز تاکید شده است.

افتخاری خاطرنشان کرد: شرایط کنونی باشگاه در مرحله کنونی استثنایی است؛ این که بدهی انباشته شده 12 سال گذشته در مدتی کوتاه پرداخت شود، نشدنی و غیرقابل باور است. همه باید کمک کنند تا تفاهم خوبی صورت گیرد و این مشکل به صورت ریشه‌ای حل شود.

مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان این پرسش که اگر این سه باشگاه نتوانند جواز حرفه‌ای‌گری را بگیرند، چه کسی متضرر خواهد شد؟، یادآور شد: هیچ کس از این اتفاق سود نخواد برد. بنابراین تمام تلاش ما این است که در این برهه زمانی مرحله به مرحله پیش برویم که خوشبختانه تا این جا توانستیم با اقدامات مثبتی که انجام شده رضایت فدراسیون و AFC را جلب کنیم.

افتخاری در ادامه این گفت‌وگو با تقدیر از بازیکنانی که باشگاه را در این امر یاری کردند، گفت: تعدادی از بازیکنان با گذشت از 60 درصد مطالبات‌شان به معنای واقعی باشگاه را همراهی کردند، اما تعدادی هم مقاومت کردند و وکلای‌شان قول گرفتن صد در صد طلب را داده بودند که ما از همین جا می‌گوییم که «پرداخت این حجم بدهی‌ها در این فرصت کوتاه نشدنی است».

وی پرداخت این مطالبات را نه در این روزها بلکه به سال گذشته ارجاع داد و افزود: از سال پیش از بازیکنان و مربیان برای تسویه و تعیین تکلیف بدهی‌ها دعوت کردیم که آمار آن به موقع منتشر خواهد شد. بدهی‌های باشگاه تمام نشده، اما به مراتب سبک‌تر شده و در حال سبُک‌سازی است. خوشبختانه از زمانی که من به این باشگاه آمدم، یک ریال بدهی نداشتم، بلکه طبق آخرین آمار نزدیک به 20 میلیارد تومان بدهی‌های گذشته را پرداخت کردم. همین که ریالی برای نسل‌های آینده بدهی به یادگار نگذاشته‌ایم، خودش کار بزرگی است.

مدیرعامل باشگاه استقلال با بیان این که سال گذشته بین هشتاد تا صد درصد پول بازیکنان را پرداخت کرده و قرارداد جدید بسته‌ایم، خاطرنشان کرد: متاسفانه در گذشته این‌گونه عمل نشده و ما دَه‌ها چک برگشتی که دست اشخاص حقیقی و حقوقی بود را جمع‌آوری کردیم.

«بنای ما جلب رضایت همه طلبکاران است»، افتخاری با تاکید بر این نکته، اضافه کرد: هر بازیکنی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت ببرد، به فدراسیون فوتبال ارجاع داده می‌شود. فدراسیون نیز این شکایت را به کمیته‌های مختلف می‌دهد تا بررسی شود. ممکن است این شکایت حتی شکایت به‌جایی نباشد. ما از بازیکنانی که رقم‌های بزرگ طلب دارند می‌خواهیم نه در مقابل باشگاه، بلکه در کنار ما برای سربلندی استقلال و ورزش کشور گام بردارند.

مدیرعامل باشگاه استقلال در پایان در خصوص بازنشستگی خود گفت: فعالیت من مشمول قانون بازنشستگی نمی‌شود، چراکه کارت ایثارگری خود را به سازمان بازنشستگی کل کشور ارائه داده‌ام.

وی از بدهی تعداد معدودی از افراد خبر داد که طی روزهای آتی با مذاکره تعیین تکلیف خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *