سریال ولایت عشق راوی روزهای صبر و مهربانی امام هشتم (ص)+عکس

9:30 - 28 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۸۲۸
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
سریال "ولایت عشق" به کارگردانی "مهدی فخیم زاده" سال 1379 از شبکه اول سیما به روی آنتن رفت. این سریال با موضوع زندگی "حضرت علی بن موسی الرضا (ع)"، هجرت ایشان به مرو در انتها شهادت این امام همام است.

به گزارش گروه فرهنگی ، سریال "ولایت عشق" به کارگردانی "مهدی فخیم زاده" سال 1379 از شبکه اول سیما به روی آنتن رفت. این سریال با موضوع زندگی "حضرت علی بن موسی الرضا (ع)"، هجرت ایشان به مرو در انتها شهادت این امام همام است.

ولایت عشق همواره از سوی مردم ایران به عنوان یکی از خاطره انگیزترین آثار تلویزیونی یاد می شود. اثری که توانست همچنان با گذشت نزدیک به بیست سال در یاد مردم بماند.

سریال ولایت عشق

فرخ نعمتی در نقش علی بن موسی، محمد صادقی در نقش مأمون عباسی، مریلا زارعی در نقش همسر عمرو بن رجاء، دانیال حکیمی در نقش عمرو بن رجا، اکبر زنجانپور در نقش فضل ابن سهل، بیژن امکانیان در نقش ابن عقیل، داوود رشیدی در نقش فضل بن ربیع، فتحعلی اویسی در نقش رجاء ابن ابی ضحاک، رامبد جوان در نقش امین عباسی و فریماه فرجامی در نقش زبیده از جمله بازیگرانی بودند که در این مجموعه به ایفای نقش پرداختند.

فرخ نعمتی بازیگر نقش امام رضا (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار گروه فرهنگی در خصوص حضورش در این سریال و نقش امام هشتم (ع) گفت: زمانی که در ابتدای کار ایفای نقش آن بزرگوار را به من پیشنهاد دادند، طبیعی است که فضای خاصی ایجاد شد که من از گفتن و و حرف زدن درباره آن عاجز هستم.

سریال ولایت عشق

وی ادامه داد: دیگران با اشاره به نقشی که در سریال "ولایت عشق" داشتم، می‌گفتند با این اقدام موهبتی نصیب من شده و من انتخاب شدم.

نعمتی خاطرنشان کرد: در آن زمان وقتی می‌خواستیم سریال "ولایت عشق" را کار کنیم به دلیل اینکه بخشی از آن کار خیلی برایمان شناخته شده نبود و نمی‌دانستیم تا چه مرزی می‌توانیم در این زمینه پیش برویم به عنوان بازیگر دلهره و نگرانی داشتم؛ چرا که معتقدم یک بازیگر همیشه مثل یک کودک کلاس اولی می‌ماند که خودش را خالی از همه چیز و هر نوع پیش‌داوری در اختیار فردی به اسم کارگردان می‌گذارد. برای ایفای این نقش بسیار دلهره داشتم.

سریال ولایت عشق

این سریال همچنان از برخی شبکه های تلویزیونی روی آنتن می رود آنچه جالب است این است که هنوز هم مردم ایران با عشق به این مجموعه نگاه می کنند. عشقی که بدون شک از ارادت ویژه ایرانیان به امام هشتم (ع) ناشی می شود.

اما با این وجود پس از ولایت عشق، تلاش چندانی برای ساخت اثری درباره زندگی امام رضا (ع) انجام نشد و مخصوصاً در عرصه سینما هیچ فیلمی به طور مستقیم زندگی ایشان را روایت نکرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *