رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جوان‌تر‌ها در بازی‌های آسیایی روی رینگ بروند/ سیاست «اسم‌گرایی» در تیم ملی بوکس تکرار خواهد شد؟

8:00 - 29 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۸۲۷
دسته بندی: ورزشی ، رزمی
تیم ملی بوکس ایران در سه سال گذشته چندین بوکسور جوان را در ترکیب خود آزمایش کرده و بازی‌های آسیایی جاکارتا بهترین فرصت برای بهره بردن از این مشتزنان کم ادعا است.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگاری میزان، در روز‌های گذشته با تصمیم سرپرست فدراسیون بوکس هدایت تیم ملی بزرگسالان به اکبر احدی مربی باسابقه بوکس ایران سپرده شد و سرمربی تیم ملی هم در چند مصاحبه خود اعلام کرد زمانی برای جوانگرایی نداریم و باید از تمام پتانسیل بوکس ایران استفاده کرد.

حالا سوال اینجاست آیا واقعا بوکس ایران آنقدر از نظر نیروی انسانی خالی شده که مشتزنانی که چند سال از تیم ملی دور بودند باز هم بتوانند عصای دست کادر فنی شوند؟

شکی نیست که در خوشبینانه‌ترین حالت، کمیته ملی المپیک ۵ سهمیه برای حضور در بازی‌های آسیایی جاکارتا به بوکس اختصاص می‌دهد. با نگاهی سطحی به اوزان مختلف متوجه می‌شویم که در هر وزن تقریبا یک بوکسور جوان و در عین حال باتجربه حضور دارد که می‌تواند حداقل چند سال آن وزن را برای بوکس ایران بیمه کند. اگر این موضوع را در نظر بگیریم که ۵ بوکسور اعزامی به بازی‌های آسیایی از وزن ۶۹ کیلوگرم به بالا خواهند بود می‌توانیم در هر وزن یک مشتزن کم ادعا و بی حاشیه، اما از نظر فنی قوی را پیدا کنیم که می‌توانند جا پای باتجربه‌ها بگذارند.

در ۶۹ کیلوگرم سجاد کاظم‌زاده حضور دارد. این بوکسور جوان کشورمان تجربه حضور در مسابقات انتخابی المپیک (فروردین ۹۵ در چین)، تورنمنت جاده ابریشم و رقابت‌های قهرمانی آسیا را دارد و در آخرین مسابقه خود در میدان آسیایی موفق به کسب مدال برنز شد. کاظم‌زاده در عین جوانی بسیار باتجربه شده و بدون تردید می‌تواند بوکسور قابل اتکایی برای کادر فنی تیم ملی باشد.

در ۷۵ کیلوگرم سید شاهین موسوی حضور دارد که یکی از بهترین بوکسور‌های این روز‌های کشور محسوب می‌شود. شاهین که از حدود دو سال پیش با درخشش در رقابت‌های کشوری ارومیه به بوکس ایران معرفی شد خیلی زود پله‌های ترقی را طی کرد و با حضور در چند تورنمنت بین المللی به پختگی لازم رسیده و بدون تردید می‌تواند در این وزن حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد.

اما سیاوش امیدی تنها امید این روز‌های کادر فنی در ۸۱ کیلوگرم است. قهرمان خوزستانی بوکس ایران که در رقابت‌های کشوری امسال برای نخستین بار در این وزن روی رینگ رفت با درخشش خود توانست قهرمان شود و با توجه به اینکه اکبر احدی اعتقاد زیادی به سبک بوکس او دارد، به احتمال فراوان سیاوش یکی از مسافران جاکارتا خواهد بود.

در ۹۱ کیلوگرم محمد عزیزی بوکسور ۲۲ ساله کشورمان با درخشش در میدان کشوری قدرت خود را به رخ همگان کشید و چشم‌ها را به خود خیره کرد. او نیز تجربه حضور در بازی‌های کشور‌های اسلامی را داشته و در یک تورنمنت تدارکاتی نیز با واسیلی لویت ازبک دارنده مدال نقره المپیک و طلای آسیا بدن به بدن شده و حالا زمان آن رسیده که قدرت خود را در میادین بین المللی نشان دهد.

در سنگین وزن ایمان رمضان‌پور پدیده مازندرانی بوکس ایران تا حدی بین خود و سایر رقبا فاصله ایجاد کرده که دیگر کسی به فکر بازگشت بوکسور‌های باتجربه نیست. بدون تردید این مشتزن جوان کشورمان جدی‌ترین شانس کسب مدال در بازی‌های آسیایی خواهد بود.

به گزارش میزان، بوکس ایران در اوزان سبک هم مشتزنان باکیفیتی مانند امید احمدی صفا، سجاد محمدپور، دانا اسماعیل‌زاده و ... را در اختیار دارد و با توجه به حضور این مشتزنان جوان و در عین حال باتجربه باید دید آیا کادر فنی تیم ملی بوکس ایران میدان را به مشتزنان مستعد می‌دهد یا باز هم قصه همیشگی تکیه بر نام‌ها و اسم‌گرایی تکرار خواهد شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *