رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازگشایی گذرگاه رفح تحت نظارت تشکیلات خودگردان برای اولین بار پس از 11 سال

12:21 - 27 آبان 1396
کد خبر: ۳۶۸۷۴۱
نوار غزه امروز شاهد اتفاقی مهم پس از توافق اخیر دو جنبش فتح و حماس در قاهره بود؛ گذرگاه رفح برای اولین بار طی 11 سال گذشته تحت نظارت تشکیلات خودگردان، به مدت 3 روز بازگشایی شد.

بازگشایی گذرگاه رفح تحت نظارت تشکیلات خودگردان برای اولین بار پس از 11 سالبه گزارش گروه فضای مجازی ،به موجب توافق آشتی امضا شده میان جنبش‌های حماس و فتح، امروز (شنبه) گذرگاه رفح با نظارت نمایندگان تشکیلات خودگردان به مدت 3 روز بازگشایی شد.

بر اساس گزارش «فلسطین‌پست»، این اولین بار پس از 11 سال است که گذرگاه رفتح با نظارت تشکیلات خودگردان باز می‌شود.

در ژوئیه سال 2006 که جنبش حماس با پیروزی در انتخابات، اداره امور نوار غزه را در دست گرفت، گذرگاه مرزی رفح به روی رفت و آمد ساکنان غزه بسته شد و تنها گهگاه به طور موقت توسط مصر باز می‌شد.

دور جدید مذاکرات بین دو طرف فلسطینی (فتح و حماس) در مهرماه به نتیجه رسید و صبح پنجشنبه 20 مهر (12 اکتبر) «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس با صدور اطلاعیه‌ای گفت که این مذاکرات به نتیجه رسیده و دو طرف به یک توافق سیاسی دست یافته‌اند.

در پی اعلام امضای این توافقنامه، دولت مصر نیز اعلام کرد که گذرگاه مرزی رفح را که از زمان تسلط حماس بر غزه غالبا به روی رفت و آمد ساکنان این منطقه مسدود بود بازگشایی خواهد کرد. مقامات مصری در آن زمان اعلام کردند شماری از ماموران امنیتی تشکیلات خودگردان در این گذرگاه مستقر می‌شوند و بر رفت و آمد مرزی در این سوی مرز غزه نظارت می‌کنند.

 

 

 

منبع:فارس

 

 
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *